Haluatteko lisää lapsia vai onko lapsiluku täynnä?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija413
lapsiluku täynnä. Syitä: kolme lasta on riittävästi, talous ja oma jaksaminen ei kestäisi enempää. Ikä, täytän 35v ja en halua lapsia lähes nelikymppisenä. Mies on teettänyt vasektomian ja en halua vaihta miestä.

vierailija
Haluaisin ainakin yhden vielä. Kaksi jo on :)

Nuo kaksi ihanaa mussukkaa on exän kanssa. Kolmas meillä oli yrityksessä mutta ex jäi kiinni sivusuhteesta, niin jäi hänen kanssaan juttu siihen.
Mulla nyt uusi mies, hän lapseton vielä. Että jos hän lapsia haluaa, niin sopii mulle. Jos ei halua, niin ei sitten. Mutta valmis olen vielä yhteen.

ei enää
Täynnä on. Neljä kappaletta, ikää mulla 40v, ei miestä tällä hetkellä ja vaikka olis, en haluis enää. Lapsetonta miestä en huolis, koska en voisi täyttää hänen toivettaan lapsesta. Mieluiten ukko, jolla on jo lapsia, ja nekin mieluiten jo isoja :)

Pin
Haluttais, mutta ei uskalla enää joten ollaan haudattu vauvahaaveet. Mieleen porautui liian syvästi se, millaista on valvoa melkein kaksi vuotta täysin epäinhimillisiä aikoja ja kuinka olin vähällä seota siitä. Tuntuu myös etten "ansaitse" enää lasta vaikka se tunne järjellä mietittynä onkin ihan typerä. Ne tunteet ei vaan ole yhtään lievittyny, pelkästään vahvistunu. Kohta syntyy kummipoika niin ehkä saan turrutettua sitä kaipuuta vähän. :D

ei enää
Haluttais, mutta ei uskalla enää joten ollaan haudattu vauvahaaveet. Mieleen porautui liian syvästi se, millaista on valvoa melkein kaksi vuotta täysin epäinhimillisiä aikoja ja kuinka olin vähällä seota siitä. Tuntuu myös etten "ansaitse" enää lasta vaikka se tunne järjellä mietittynä onkin ihan typerä. Ne tunteet ei vaan ole yhtään lievittyny, pelkästään vahvistunu. Kohta syntyy kummipoika niin ehkä saan turrutettua sitä kaipuuta vähän. :D
Miks ihmeessä ajattelet, ettet ansaitse lasta? Ja eihän kaikki vauvelit oo samanlaisia. Mullakin yks neljästä oli kiljukaula, joka valvotti kaiket yöt, kolme muuta olivat hyviä nukkujia. Tää mielipide tulee siis "vanhalta" äiskältä, joka ei itelleen enää lasta toivo. Mutta joka on onnellinen omistaan :)

vierailija
Yhtä puuttuu, mutta mies eri mieltä, joten tähän on toistaiseksi tyydyttävä. Kolmas lapsi täydentäisi minun perheeni ja haluaisin nähdä millainen persoona maailmaan putkahtaisi, kun nämä olemassa olevat ovat niin erilaisia. Salainen haave olisi myös saada eri sukupuolta kuin nämä kaksi, mutta se on oikeastaan sivuseikka kuumeilussani.

Täynnä on. Me ollaan alusta asti haluttu kaksi lasta ja kaksi ihanaa tytärtä meille on annettu. Nuoria ollaan, mutta ihme täytyisi tapahtua, että joskus ryhdyttäisiin lisää yrittämään! Näin on meillä hyvä olla <3

vierailija muumio
Olen aina jotenkin inhonnut termiä lapsiluku täynnä..se antaa jotenkin niin vähän tilaa elämälle. En millään muotoa väheksy perhesuunnittelua ja on jokaisen ihan oma asia montako lasta haluaa - tai montako niitä lopulta saa. Itselläkin varmaan on täynnä jo iän ja terveyden puolesta mut jos tuo jälkimmäinen ei olisi alkanut vakavasti reistaamaan niin kuka tietää. Toisaalta jotkut voi tietä vaikka 25 vuotiaana että täynnä on, nämä on vaan mun mietteitä..

vierailija
Kun sain ensimmäiseni olin seittemännessä taivaassa, ihanaa olen äiti! Olemme oikeasti tämän pienokaisen vanhemmat, mahtavaa!
Toivoin kokevani saman joskus uudestaan.
Sain kokea!
No, jos vielä yhden saisin, niin olisi ihanaa! Sain.
Yksi vielä olis mukava ja sain, jne. Aina on tuntunut että ,se YKSI vielä puuttuu..
Näin on menty eteenpäin, lapsi kerrallaan. Ja kaikilla lapsillamme samat, yhteiset vanhemmat <3

vierailija
Ikää 27v ja lapsia 5. Lapsiluku on täynnä.
En jaksaisi enää yhtään raskautta enkä synnytystä vauvan hoidosta ym puhumattakaan. Nuorin on vasta muutaman kuukauden eikä mikään helppo/tyytyväinen vauva todellakaan. Hän siis muistuttelee miksi EN enää halua lapsia.
Toiseksi en jo olevani kovin hyvä äiti... :(

Yhteistyössä