Haluatteko kuulla jotain TOSI ällöä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on 10v tiibetinspanieli, jolle tulee sellainen rasvapatteja/talipatteja selkään ja ne sitten aina aika ajoin poksahtelee sieltä. YÖKS.

No ensimmäinen tälläinen patti ilmaantui viitisen vuotta sitten, ehkä vähän ylikin ja se on ainut patti mikä ei ole koskaan puhjennut. Eläinlääkäritkin sitä joskus rokotusten yms. yhteydessä pikkasen puristelleet, mutta ei. Kokoa sillä on noin peukalonpään verran eli se on ollut isoin kaikista noista rasvapateista.

Ja arvatkaa - nyt se poksahti!

*painokelvotonta tekstiä*

Menin silittelemään koiraa ja ihan ohimennen jostain syystä vain kurkkasin sitä pattikohtaa karvojen seasta. En tiedä miksi, tulinpa vain katsoneeksi. Mutta onneksi tein sen, koska huomasin että se on puhjennut. Karvat on niin tuuheat ja tiheät, että ellei erikseen katso niin se voi muhia rauhassa muutaman päivänkin ja kaikki tietää mitä se tarkoittaa - aika inhottavaa tulehdusta.

Minä sitten leikkasin karvat siitä ympäriltä, että saa rauhassa tuulettua se kohta ja sitten aloin puristaa sitä pattia tyhjäksi. Ja voi veljet, että se kesti. Sitä paskaa tuli ja tuli ja tuli ja juuri kun luuli, että enää ei tule niin taas tulee. Lopulta jäljellä oli vain kolo siinä ihossa, jonka sitten desinfioin.

Onneksi on rauhallinen koira. Olla möllötteli vain kyljellään, kun minä puristin siitä puolikiloa mätää pihalle. :D

Juu-u. Meilllä tiibetinterreirillä sama juttu. En kammoa monia asioita, mutta nuo rasvapatit on räjähtäessään jotain ihan muuta :o Ja se kraateri, joka tyhjään pattiin jää :o :o Eikä noille voi mitään, niitä on jo koirulilla niin paljonkin, että leikkaus ois tosi iso leikkaus, kun toisella on ikääkin jo...

Alkuperäinen kirjoittaja tibbe:
Juu-u. Meilllä tiibetinterreirillä sama juttu. En kammoa monia asioita, mutta nuo rasvapatit on räjähtäessään jotain ihan muuta :o Ja se kraateri, joka tyhjään pattiin jää :o :o Eikä noille voi mitään, niitä on jo koirulilla niin paljonkin, että leikkaus ois tosi iso leikkaus, kun toisella on ikääkin jo...

Meidän koiralla ei onneksi ole mahdottomasti niitä ja eläinlääkärit on sanoneet, että jos ne ei vaivaa niin niitä on turha leikata. Eikä meillä ole vaivanneetkaan. Ainoastaan pari kertaa on puhjennut niin että on päässyt vahingossa karvojen seassa tulehtumaan se kohta. Sitten on saanut antibioottipiikin.

Mutta siis on TODELLA ällöä, kun sitä mätää siitä siivoaa karvojen seasta ja se monttu sitten siinä.

Meillä lisäksi pariin tuollaiseen puhjenneeseen rasvapattiin on tullut siihen kohtaan semmoinen kuiva mikälie kudosmökkyrä. Tai siis kudosmökkyrä... en minä tiedä mitä se on mutta siihen kohtaan kasvaa joku epämääräinen kröntti, joka saattaa irrota ja tipahtaa ja sitten taas kasvaa uusi krönä. Eläinlääkäri sanoi niistäkin ettei tarvi tehdä mitään. Mutta se vasta ällöttää jos käsi osuu sellaiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja yöks:
kuulostaa inhan ihanalta! mä tykkään aina puristella mieheltä finnejä :D paitsi ettei se useinkaan anna sitä tehdä..

Hei tervetuloa puristeleen noita meiän koiralta ensi kerralla. saat taatusti tarpeesi tyydytettyä hetkeks. :D

Joo, meillä tosiaan koiralla aika monta noita selässä. Ja kun tiibetinterrierin turkki on tosi pitkä, tahtoo useinkin jäädä se puhkeaminen huomaamatta :( Pari kertaa on tulehtunut niin, että ovat olleet ihan kipeitä. Yksi patti on sellainen, joka tulehtuu niin usein, että se oikeestaan pitäisi leikata. Mutta kun koira tosiaan jo 14v siihen ei kannata kuulemma ryhtyä, paljon joutuis poistamaan ihoa jne. Oli miten oli, inha tuttavuus tullainen talipatti :D

Mulla on sekarotuinen koira ja terveempää saa hakea. Jo 10-vuotias eikä mitään vaivoja koko aikana. Ne on just rotukoirien vaivoja nuo tuollaiset rasvapatit sun muut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuulostaa inhan ihanalta! mä tykkään aina puristella mieheltä finnejä :D paitsi ettei se useinkaan anna sitä tehdä..

Hei tervetuloa puristeleen noita meiän koiralta ensi kerralla. saat taatusti tarpeesi tyydytettyä hetkeks. :D

Kiitos vaan tarjouksesta :D Mua taitas silti vähän liikaa ällöttää etten viittis..Se on sellanen tunne että joku ällöttää ihan kauheesti mut silti on kiinnostavaa :D

Haluutko kuulla jotain VIELÄKIN ällömpää. Mulla (olen ihminen) oli tuollainen ISO patti niskassa. Puhuin puhelimessa ja yhtäkkiä se räjähti, mönjää (onneksi vähän jauhemaista) tuli ja tuli ja tuli. Siihen jäi sormen mentävä kuoppa :o Haju oli uskomaton (meinasin oksentaa), 8 vuotta tuo kerkisi niskassa muhimaan, ennen ei puristamalla tullut mitään.
nyt sinne aina kuukaudessa kertyy pieni määrä tavaraa takaisin, puristan sen aina pois. Kumma että nyt lähtee joka kerta puristamalla, 8 vuoteen en saanut sieltä mitään

Haluutko kuulla jotain VIELÄKIN ällömpää. Mulla (olen ihminen) oli tuollainen ISO patti niskassa. Puhuin puhelimessa ja yhtäkkiä se räjähti, mönjää (onneksi vähän jauhemaista) tuli ja tuli ja tuli. Siihen jäi sormen mentävä kuoppa :o Haju oli uskomaton (meinasin oksentaa), 8 vuotta tuo kerkisi niskassa muhimaan, ennen ei puristamalla tullut mitään.
nyt sinne aina kuukaudessa kertyy pieni määrä tavaraa takaisin, puristan sen aina pois. Kumma että nyt lähtee joka kerta puristamalla, 8 vuoteen en saanut sieltä mitään

*reps* :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:

*reps* :laugh:

ei saa nauraa, se oli oikeesti jotain ihan kamalaa. Sitä töhnää kun tuli vaan enkä tienny mihin olisin sitä läästinyt kun samalla puhuin puhelimessa. Kovasti yritin lopettaa puhelun, kun en viitsinyt kertoa jättikokoisesta rasvapatistani joka justiinsa oli räjähtänyt

Alkuperäinen kirjoittaja Tinna:
Nää jutut kuulostaa ihanalta. Oikein sormet syyhyää että pääsis puristeleen.....

finnejä on kiva rutistella, mut liiemmin en tykkää tota niskan rasvapattia rutistella :D

Mun yhdellä edellisellä miesystävällä oli niskassa ja hartioissa oikein jättikokoisia mustapäitä. Oikein odotin että koska ne taas ilmaantuu sinne että pääsee puristeleen.

tää nyt ei oo rasvapatti, mut yhtä ällöö...
mun kaverilla oli ikenessä mätäpatti, ei saanu hampaita kunnolla yhteen. oli menossa hammaslääkäriin kun hyppäs pari rappusta alas. suu menikin kunnolla kiinni ja se paise hajos suuhun:x ei kuulemma maistunu hyvältä:D

Mustapäistä viis mut mun teronpäätä kun imexii niin sieltä tulee jonkun ajan päästä vaaleahkoa mönjää.Voisko joku kertoa et mitä se mahtaa olla ja et kärsiix mun pikkusisko siitä kans..?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on sekarotuinen koira ja terveempää saa hakea. Jo 10-vuotias eikä mitään vaivoja koko aikana. Ne on just rotukoirien vaivoja nuo tuollaiset rasvapatit sun muut.

mun mies on sitten todellinen rotumies kun sillä on tollanen rasvapatti selässä jota pitää välillä puristella...

Juu mutsillakin on selässä sellanen rasvapatti...kerran minä sen puristin, se näytti kuin mustapää ois ollu siinä, mutta kauheesti tuli talia, valkoista rasvaa sieltä, toisen kerran lääkäri sen puristi ja sanoi että pitää seurata jos se kipeytyy niin leikata pitäis...ei sen jälkeen tehny mieli puristella finnejä pitkään aikaan :$

Mun exällä oli noita finnejä ja muita ihania näpisteltäviä. Nykyinen mieheni ei omista näpyn näppyä ja voi kun musta ois niitä niin kiva näplätä. Itelläkään ei ole niitä, joten mä tuun sitä yhtä koiraa puristelemaan, jos se tarjous on voimassa....

Meillä oli kans jo edesmenneellä pekingeesillä noita samoja patteja. Eräänä kesänä tilanne oli aivan sietämätön kun niitä oli jatkuvasti ja useita kerrallaan. Koira näytti aika hurjalta kun pattien jäljiltä se oli täynnä karvattomia laikkuja. Sen kesän jälkeen tilanne taas parani, mutta patteja ilmaantui aina silloin tällöin.

Sori, mutta meidänkin tipsu on erittäin terve. Rasvapatit kun ei ole mikään sairaus sinänsä eikä etenkään, jos niitä on muutama hassu. Ihan sama asia kuin ihmisilläkin - tulee finnejä ja rasvapatteja. Tipsuilla ylipäätään on tosi vähän mitään tuollaisia haukkumiasi jalostuksen myötä tulleita sairauksia.

Viimeksi tuollainen rasvapatti puhkesi 30.3.2008. Ai mistäkö muistan sen päivämäärän? No siitä, että meidän kuopus syntyi 31.3. ja olin iloinen että huomasine ennen sairaalaanlähtöä sen patin, koska muuten se olisi taatusti päässyt huomaamatta tulehtumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sori, mutta meidänkin tipsu on erittäin terve. Rasvapatit kun ei ole mikään sairaus sinänsä eikä etenkään, jos niitä on muutama hassu. Ihan sama asia kuin ihmisilläkin - tulee finnejä ja rasvapatteja. Tipsuilla ylipäätään on tosi vähän mitään tuollaisia haukkumiasi jalostuksen myötä tulleita sairauksia.

Viimeksi tuollainen rasvapatti puhkesi 30.3.2008. Ai mistäkö muistan sen päivämäärän? No siitä, että meidän kuopus syntyi 31.3. ja olin iloinen että huomasine ennen sairaalaanlähtöä sen patin, koska muuten se olisi taatusti päässyt huomaamatta tulehtumaan.

Kuules nyt sekaroitusilla on myös rasvapatteja, meidän morotti (lue monirotuinen) saa nuota rasvapatteja aina kesäisin, joten suuta soukemalle, ei ne sekarotuset oo yhtään sen terveempiä! meidän norjan harmaata ei ole tarvinnu käyttää kuin rokotuksilla ja tuota morottia alati eläinlääkärissä... että niin!

Yhteistyössä