Haluatko perustaa riskittömän verkkokaupan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hattu päästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hattu päästä

Vieras
Tämä ei ole oma ideani, kunnia kuuluu nimimerkille "dah". Toinen ketju poistettiin koska sen aihe oli asiaton mutta siinä ketjussa hän tuon idean meille kaikille paljasti ja se on kiistämättä täysin nerokas.

Homma menee näin: Perusta verkkokauppa ja myy tavara asiakkaillesi siten että se tilataan suoraan tukkurilta tai tuottajalta silloin kun kuluttaja tekee ostoksen. Näin sinun ei tarvitse itse pitää välivarastoa ja vältyt riskeiltä ja omilta kuluilta! Otat vain tilauksen vastaan, välität tukkurille tai tuottajalle ja korjaat itse valitsemasi voittomarginaalin välistä.

Aivan briljantti idea. En olisi uskonut että tältä palstalta lohkeaa moisia. Tämä tulee mullistamaan verkkokaupankäynnin. Ajatelkaa kaikkia niitä idiootteja jotka verkkokauppoja pyörittäessään varastoivat tavaraa ja ottavat näin turhia riskejä!

dah on todellinen bisnesNERO. Kuka olisi tuollaista tullut ajatelleeksi? Veikkaan että saamme lukea tästä ensi viikolla Kauppalehdestä ja Talouselämästä. Todennäköisesti tämä tulee mullistamaan verkkokaupan maailmanlaajuisesti kunhan esim. Amazon saa tietää.

Hieno veto. Täällä pitäisi tarkentaa jokainen sanansa niin, ettei parhainkaan lakimies pystyä aukkoja löytämään. Kun lähtee olettamaan, että juttu pysyy pienyrittäjän raameissa, niin voi miten väärässä sitä onkaan.

Perusta sinä se verkkokauppasi juuri niin, että tilaat omat ja naapureiden autotallit täyteen tavaraa, niinhän KAIKKI verkkokauppiaat pienestä suureen tuotteesta riippumatta tekevät.

ps. Tässä ketjussa 10 rekkautuneen mielipide, että "mene pois", niin pääsette taas yhdestä ärsyköstä. Lupaan olla palaamatta harmaana tai millään nikillä.

Jelena Juntunen

Tänään sitten taas pitkää työpäivä ja tämä kaikki pitää pakata+ muut Hieco valaisimet jotka pian tuon varastosta, kun kuorma ne toi sinne, sekä Mailegin tuotteet :D eilen kans lopetin työt klo 4 aamulla ja 8lta lapsia kouluun. No 1 L kahvia ja taas kaikki ok :D. Hyvää päivän jatkoa teille muuten ? ? ?. Salad Chefit lähtee tänään teille ennen klo 16.00, te jotka tilasitten sähköpostin kautta. Löysin vielä varastossa noin 20kpl, jos joku kiinnostunut niin postia vaan :) T. Lena

Oliks aloitus nyt siis tosissaan kirjoitettu vai jotain pilaa? En tiedä mikä jupakka on ollut.
Sinänsä hyvä idea mutta ei tuokaan mikään riskitön juttu ole. Ja jos on tarkoitus et asiakas maksaa tavaran etukäteen niin oliis sit kans hyvä olla tuote varastossa. Tulee muuten hankalaks ilmoitella viivästyksistä tai ilmoitella perään että tavaraa EI olekaan ja palautella rahoja.

[QUOTE="hmmm";28548887]Jelena Juntunen

Tänään sitten taas pitkää työpäivä ja tämä kaikki pitää pakata+ muut Hieco valaisimet jotka pian tuon varastosta, kun kuorma ne toi sinne, sekä Mailegin tuotteet :D eilen kans lopetin työt klo 4 aamulla ja 8lta lapsia kouluun. No 1 L kahvia ja taas kaikki ok :D. Hyvää päivän jatkoa teille muuten ? ? ?. Salad Chefit lähtee tänään teille ennen klo 16.00, te jotka tilasitten sähköpostin kautta. Löysin vielä varastossa noin 20kpl, jos joku kiinnostunut niin postia vaan :) T. Lena

[/QUOTE]

ok

Riskitöntä yritystoimintaa ei olekaan. Jos ei ole riskiä, ei ole tuotto-odotustakaan. Tunnen tuon ap:n esittämän "bisnesidean", siinä on voiton saaminen oikeasti melko mahdotonta.

Aloitus edustaa taas sitä osastoa, kun ei ymmärretä asiasta yhtään mitään. Riskitöntä yritystoimintaa ei olekaan. Itse olen saanut tarvarantoimittajana useampia vastaavan idena keksineiden yhteydenottoja. Yleensä innostus loppuu siihen, kun kysäisen, että mikä on kuviteltu kiinnostukseni aihe tällaiseen yhteistyöhön. Miksi en itse myy tuotteita omasta verkkokaupastani.

Miksi antaisin joinkun, joka ei halua ottaa mitään riskiä, nauttia minun yritystoiminnastani ja viuedä minun katteeni. Mikä on perusteena sellaiselle ajatukselle, että tarvitsen tuotteidemme markkinointiin, jonkun olohuoneen nurkkaan perustamaa verkkokauppa. Mikä on hänen tuomansa lisäarvo yritykselleni tai tuotteillemme - Ei mikään. Joten tuollainen hieno idea on kuolleena syntynyt, kuten useimmat muutkin, joissa yritetään tehdä tyhjästä rahaa tekemättä mitään.

Saahan sitä kuvitella. Minulla ei ainakaan ole yhtään tukkua josta voisin ostaa tuotteita yksittäin.

Eipä ole meilläkään :D Yleensä tilauksiin pitää sitoutua aika paljon etukäteen, jotta kukaan niitä edes lähtee valmistamaan. Mutta teoriassa toki hieno idea. Jollakulla olisi iso, ajantasalla oleva varasto, josta voisi myydä omaan pussiin tavaraa :D Niin ja joku kuljettaisi ne halvalla yksi kerrallaan...

Yhteistyössä