haluan pienentyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 163cm ja 102kg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

163cm ja 102kg

Vieras
mutta en saa tehtyä asialle mitään. aina suunnittelen, mutten koskaan aloita. olen jo tosi lihava, en halua nähdä itseäni peilistä, ja väsyn ihan pienestäkin. ei auta, vaikka käyn kampaajalla, samat kilot näkyvät rumasti naamassa ja muuallakin.

miten tää voi olla niin vaikeaa??
haluan oikeasti muuttaa ruokailutapojani, mutten vain tee asialle mitään.

Auttaiskohan, jos kävisin lääkärissä?
Tarkoitan, että jos joku aikuinen sanoisi sen ääneen ja kertoisi, kuinka vaarallista tämä on?

ja mie luin tuon otsikon jotta: haluan pidentyä...

no käy ihmeessä lekurilla nyt ainaki tarkistuttamassa kaikki veriarvot. sieltä saat myös taustatukea ja tietoa laihuttamisesta, ja jos hyvin käy, voihan siellä omalla terveysasemalla kokoontua jonkulainen laihutusryhmäki. :hug:

Nyt vaan itteä niskasta kiinni :D Mä parhaillaan laihdutan ja mukavalle tuntuu kun menee vaattet päälle eikä kiristä. Alku on monesti hankalaa,mutta antaa lisä potkua ku kilot tippuu. JA saa sitä väliin herkutella

:p

Mulla on puntari jääkaapin vieres lattialle ja jos meinaan sortuu käyn siinä , niin katoaa halut :snotty: :D (tyhmää mutta tepsii)

Niin ja käy lääkärin juttusilla, tsemppiä sulle paljon :hug:

no mä olen lähes saman pituinen: 162cm ja painan vain 45,5kg. Eli tarttis sun tosiaankin tehdä jotain. Liiku enemmän ja syö vähemmän. Syö maximissaan 600kcal päivässä niin laihdut. Se on ollut mulla hyvä konsti kun olen välillä tiputtanut 2kg pois jos on kertynyt esim joulun jälkeen. Tuo on jo sairaaloisen lihava olotila!!! Oot hengenvaarassa, kun sun elimistösi ei kestä kauaa tuolla tahdilla!

Alkuperäinen kirjoittaja iines:
no mä olen lähes saman pituinen: 162cm ja painan vain 45,5kg. Eli tarttis sun tosiaankin tehdä jotain. Liiku enemmän ja syö vähemmän. Syö maximissaan 600kcal päivässä niin laihdut. Se on ollut mulla hyvä konsti kun olen välillä tiputtanut 2kg pois jos on kertynyt esim joulun jälkeen. Tuo on jo sairaaloisen lihava olotila!!! Oot hengenvaarassa, kun sun elimistösi ei kestä kauaa tuolla tahdilla!

kiitos, iines, totuus vasten kasvoja.

punnitse itsesi joka aamu herättyäsi
ja laita painosi esim askastelemaasi ruutupaperi- taulukkoon,seinälle, siitä näet jo puolenkilon laskun, ja sitten päivien kuluessa selvemmin useiden kilojen laskemisen. Se kannustaa kun on konkreettisesti tavoite ja lähtötilanne näkyvillä joka päivä.
tsemppiä!! Ja jos haluut niin pyydä joku laiha ystäväsi tsemppaamaan. Ja esim tekemään sinulle joku ruokalista tms mitä hän syö päivän aikana, niin opit paljonko sinä tarvitse syödä päivässä. Minusta nimittäin tuntuu että sulla on mennyt kehon oma vistintä järjestelmä kylläisyydestä jo epäkuntoon kun olet syönyt jo kauan aikaa liian isoja annoksia liian usein.

öö tuota... 600kcal ei ole toellakaan suositeltava kalorimäärä laihuttajalle...

ja tiedoksi "iines" vaikka sie ootki pikkuluinen ja hentoinen ja painat tuon 45,5kg niin ei se silti ole JOKAISEN 162 -senttisen naisen normaalipaino... eli lekuri määrittelee sen...

ap, elä ihan nyt tuolla 600 kcal:n dieetillä rupia olemaan, sie pyörryt ja saatat saaha aikaseksi enempi hallaa ku hyötyä omalle kropalles sillä. vlcd-dieetitki (joita noudatetaan pitkiä aikoja vain lääkärin valvonnassa) sisältävän sen 800 kcal per päivä.

hohhoija. 600 kaloria päivässä nin alta aikayksikon oot siraalassa makaamassa. ei todellakaan, laihdutttajalle suositellaan 1300-1500kcal päivässä ja liikuntaa joka päivä väh puoli tuntia. sillä lähtee se n.puoli kiloa viikossa, alussa enemmänkin kun se on nestettä.. se tarveellinen painonpudotustahti ja lähtevä on läskiä:)!! ap:lle haleja!!itellä laihutus käynnis, 170cm olen nyt ja painan 80kg, 9kg olen piputtanut 2,5kk.. hidasta mutta vuoden päästää oon jo eri mimmi;D

Siä olet kyllä sitten se "liikalihavuuden" vastakohta :xmas:

600 kcal päivässä :whistle:

ja laita painosi esim askastelemaasi ruutupaperi- taulukkoon,seinälle, siitä näet jo puolenkilon laskun, ja sitten päivien kuluessa selvemmin useiden kilojen laskemisen. Se kannustaa kun on konkreettisesti tavoite ja lähtötilanne näkyvillä joka päivä.
tsemppiä!! Ja jos haluut niin pyydä joku laiha ystäväsi tsemppaamaan. Ja esim tekemään sinulle joku ruokalista tms mitä hän syö päivän aikana, niin opit paljonko sinä tarvitse syödä päivässä. Minusta nimittäin tuntuu että sulla on mennyt kehon oma vistintä järjestelmä kylläisyydestä jo epäkuntoon kun olet syönyt jo kauan aikaa liian isoja annoksia liian usein.

:laugh: :laugh: vittu sie et oo toellinen!!!

jos mie pyyän laihan ystäväni tekemään itelleni kauppalistan siittä mitä hän syö päivittäin niin siinä lukee että: keksejä, kebabia, pizzaa, jäätelöä, suklaata... jne...

sie taiatki olla joku teinikakara...

Minkälaiset sun syömistottumukset on? Varmasti voi olla hankalaa aloittaa, mutta usko pois kun itsekuri löytyy, niin helpottaa pian. Tsemppi kovasti! Jos saisit jonkun kaverin, niin pieni kilpailu voisi auttaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

:laugh: :laugh: vittu sie et oo toellinen!!!

jos mie pyyän laihan ystäväni tekemään itelleni kauppalistan siittä mitä hän syö päivittäin niin siinä lukee että: keksejä, kebabia, pizzaa, jäätelöä, suklaata... jne...

sie taiatki olla joku teinikakara...
Ja luultavasti/toivottavasti kotoisin Porvoosta

sorry kirjoitusvirheet. Väsy on ja kova kiire nukkumaan. Hyvää yötä ja tsemppiä ap!!! Olisi ihana jos pystyisin auttamaan sinua enemmän, mutta vaikeaa se näin keskustelupalstalla on... Ymmärrän jotenkin tilanteesi sillä minulla on aina kova itseinho milloin minkäkin syyn takia. Milloin 2kg ylimääräistä, milloin finni naamassa, milloin roikkuva vatsa synnytyksen jälkeen. Mutta minä teen aina kaikkeni voittaakseni syyt. Nyt uusin syy itseinhoon on naaman rypyt kun kolmekymppiä alkaa lähestyä. Vanhentumiselle vaan ei voi tehdä mitään:(

sorry kirjoitusvirheet. Väsy on ja kova kiire nukkumaan. Hyvää yötä ja tsemppiä ap!!! Olisi ihana jos pystyisin auttamaan sinua enemmän, mutta vaikeaa se näin keskustelupalstalla on... Ymmärrän jotenkin tilanteesi sillä minulla on aina kova itseinho milloin minkäkin syyn takia. Milloin 2kg ylimääräistä, milloin finni naamassa, milloin roikkuva vatsa synnytyksen jälkeen. Mutta minä teen aina kaikkeni voittaakseni syyt. Nyt uusin syy itseinhoon on naaman rypyt kun kolmekymppiä alkaa lähestyä. Vanhentumiselle vaan ei voi tehdä mitään:(

no voithan sie! pysyt nuorena ku laihutat ja syöt vaan sen 600 kcal per päivä

:whistle: :laugh: :laugh: :laugh:

Ei todellakaan näin!Olet aivan väärässä..ja taidat tietää sen itsekkin.

en oo teinikakara tai porvoosta. Olen siis jo lähes 30v ja kolme kertaa synnyttänyt. Ja kyllä, syön ja ostan myös paljon herkkuja, mutta keskimääräinen kalorimäärä ei VARMASTI ole paria tuhatta päivässä mitä suositellaan.
Kun pidän kuukauden - pari laihdutuskuuria, niin minun painoiselle se 600kcal riittää. Mutta ehkä jollekkin 120kiloiselle jo elintoimintojen ylläpito vaatii enemmän kaloreita. En tiedä, en ole perehtynyt. Jos 800kcal suosittelee lääkäri ylipainoisille, niin ok, se voi olla sopivampi kalorimäärä jos painoa on kropassa enemmän.

Ja jos haluut niin pyydä joku laiha ystäväsi tsemppaamaan. Ja esim tekemään sinulle joku ruokalista tms mitä hän syö päivän aikana, niin opit paljonko sinä tarvitse syödä päivässä. Minusta nimittäin tuntuu että sulla on mennyt kehon oma vistintä järjestelmä kylläisyydestä jo epäkuntoon kun olet syönyt jo kauan aikaa liian isoja annoksia liian usein.

Ai että ap:n hypotalamus on paskana :) ?

Noudata ap säännöllisiä ruoka-aikoja. Syö terveellistä ja monipuolista kotiruokaa. Älä syö välipaloja. Tai jos syöt, syö ne sallittuun "välipala-aikaan". Lisäksi pyri liikkumaan vaikkapa kolme kertaa viikossa. Tee vaikka kävelylenkki. Älä ajattele olevasi laihdutuskuurilla. Kyllä sinä saat itsesi haluamaasi kuntoon, jos todella sitä haluat!

en oo teinikakara tai porvoosta. Olen siis jo lähes 30v ja kolme kertaa synnyttänyt. Ja kyllä, syön ja ostan myös paljon herkkuja, mutta keskimääräinen kalorimäärä ei VARMASTI ole paria tuhatta päivässä mitä suositellaan.
Kun pidän kuukauden - pari laihdutuskuuria, niin minun painoiselle se 600kcal riittää. Mutta ehkä jollekkin 120kiloiselle jo elintoimintojen ylläpito vaatii enemmän kaloreita. En tiedä, en ole perehtynyt. Jos 800kcal suosittelee lääkäri ylipainoisille, niin ok, se voi olla sopivampi kalorimäärä jos painoa on kropassa enemmän.

niin. ja jotenki tuntuu että oot rovaniemeltä... ;)

sä olet niiiiiiiin väärässä.

laihduttajille suositellaan yleensä jotain 1000-1500,riippuen kulutuksesta.ja tuo 1000 menee jo aika säästöliekeil.
toki ovat voineet mallit muuttua tässä vuosien saatossa,mutta ei nyt sentään nuin paljoa että ihan saisit 600kalorii päiväs.v*tunposket

sulla, iines, on ystävällinen sana taas hallussa. oi, kumpa oisit ystäväni, iines, pyytäisin tietenkin sinua, iines!

Alkuperäinen kirjoittaja 163cm ja 102kg:
Auttaiskohan, jos kävisin lääkärissä?
Tarkoitan, että jos joku aikuinen sanoisi sen ääneen ja kertoisi, kuinka vaarallista tämä on?

Mulla ei ainakaan tuo auttanut :(
Mutta sua se voi auttaa :)

Mulla se oli kiinni omien korvien välistä ja siitä että vain tein sen päätöksen et nyt riittää. Joo sortumisia on tullut mut sitkeesti jatkan

kiitos teille kaikille,jotka kannustatte minua! tuntuu ihanalta. jotenkin innostuin taas ainakin suunnittelemaan, tosissani. paljon on matkaa... mutta, sekin tuntu mukavalta, kun luin iineksen kommentteja, aloin ajatella itsestäni taas jotain positiivistakin, että vaikka olenkin päästänyt itseni tähän tilaan, niin on mussakin jotain kaunista.. pitkät sormet, hyvät kynnet, suorat hampaat ja paksu tukka. ja noitakaan en ole jaksanut arvostaa itsessäni, kun vaan moitin näitä kiloja,

kiitos!

Olet sairalloisen lihava, siis suoraan sanottuna läski. Kohta pettää polvet, lonkat ellei sitten pumppu tilttaa sitä ennen. Itsetuntosi on nollissa, eikä se siitä parane mihinkään moisen ihravuoren sisällä.

Ja homma lähtee siitä että olet mitä syöt: syöminen hanskaan ja jo alkaa tapahtua! Ehdottomasti liikuntaa mukaan, mutta varovasti... rauhallista kävelyä tms ettei paikat mene rikki. Vesijuoksua kehuvat. Ehdottoman tärkeätä on se, että saat liikunnasta nautintoa, oli se liikunta sitten vaikka vaan vartin lenkki korttelin ympäri kävellen raikkaassa syysillassa.

Mutta se ruoka. Käyppä tutustumassa www.valio.fi/ravintoainelaskuri, niin näet paljonko kaloreita kuluu ja miten eri ruuista niitä kaloreita saa. Sinun perusaineenvaihdunta polttaa noin 1700 kcal päivässä plus päälle mitä liikut. Laihtumiseen ei kannata lähteä millään ultimate-dieetillä vaan kalorimäärällä joka on noin -10% siitä mitä tarvii. Eli sinun tapauksessasi lonkalta arvioiden 1600 kcal/pvä. Tästä tulee noin 2kg/kk tahti, mikä on se sopiva ja pitkän päälle paras vaihtoehto.

Alussa pystyt pudottamaan vaa'an lukemia helposti enempi, kun nesteet lähtee poistumaan. Sitten se toppaa hetkeksi, mutta älä lannistu - muuten et saa noita laardeja itsestäsi pois. Se vaaka jääkaapin vieressä on hyvä idea. Ja jos sorrut.. niin sitä tapahtuu kaikille! Ryhtiliike ja takaisin ruotuun, siinä sen kummempaa.

Sä itse päätät lähteekö ne ihrat kävelemään vai ei.

Osta pienempi ruokalautanen! Mahtuu vähemmän joten tulee syötyäki vähemmän.

Ja toimi! Ei sen välttämättä tartte olla esim lenkkeilyä, rupee tekeen suursiivousta, muutama tunti päivässä, seki kuluttaa jo hyvin. :) Lenkit ois kyllä hyväksi siihe päälle... Muista hyötyliikunta! Pyörällä/kävellen auton sijasta, portaat hissin sijasta jne. Muutenki ku on paljo tekemistä, ei "muista" napostella ylimääräisiä. Vettä pitää muistaa juoda.

Kuitenki, päätös on vain tehtävä ja ruettava! Vaikeaa se on, mutta ei muukaan auta. Alota vaikka siitä, että mietit vaikka 2 viikon ruokalistan jossa on niitä terveellisiä ruokia. Sitä voi sitte käyttää jatkuvasti tai sit tehä uuden. Kaapista kaikki houkutteleva pois. Kauppaan joku mukaan "vahtimaan". (Ite ainaki sorrun paljo helpommin ku oon yksin..)

Jos on joku herkku, johon oot koukussa, niin korvaa se jollain terveemmällä. Mulla se on suklaa...oon sen sijaan ruennu juomaan mehuja. Ei nekään nyt välttämättä niin hyvästä ole jatkuvasti lipittää mutta kuitenki vähemmän paha ku karkki.

Säännölliset ruokailuajat! Kun syö säännöllisesti (2-3 tunnin välein), pysyy aineenvaihdunta käynnissä --> rasva palaa tehokkaammin.

Yhteistyössä