Haluan osastolle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
okei, eli siis kaikki alkoi yli vuos sitte, aloin laihduttamaan mikä johti masennukseen( ei ole diaknosoitu mutta oon aika varma) mul on jääny traumat alkoholista joka vain pahensi oloa (se trauma siis)
olo on jo niin paha että oon alkanu viiltelee, haavat ei oo isoja mutta lähinnä naarmuja.
toissa päivänä viilsin kädet iha kunnolla auki ja sen jälkeen aloin tärisee ja panikoimaan.
oon puhunu vanhemmille mut ne ei kuuntele, luulevat varmaan että on joku "murrosikä homma"
noh en usko että normaalii kasvamisee kuuluu viiltely jne..

puhuminen on hankalaa, olo on tosi yksinäinen, kukaan ei kuuntele ja kaverit nauraa viiltojäljille.
oon 12v
 
vierailija
hakeudu kiireen vilkkaa päivystykseen. ja kerro asia suoraan ja rehellisesti. kyllä ne sieltä sinut ohjaa eteenpäin.
 
vierailija
Jos olet oikeasti 12-vuotias...

...ei, et halua osastolle, et hyödy siitä mitään eikä sinua noilla perusteilla millekään osastolle edes otettaisi.
Sinä tarvitsen kuuntelijan, ammatti-ihmisen, joka keskustelemalla auttaa ajatuksesi "oikeille raiteille".

Mene kouluterveydenhoitajalle tai koulupsykologille kertomaan tilanteestasi, näytä ne viiltojäljet.
Tai soitat alueesi terveyskeskukseen, et tarvitse siihen vanhempiasi.

Puhuminen on joskus vaikeaa, mutta kukaan ei osaa ajatuksiasi lukeakaan, joten jos apua haluat, se on vain suu avattava ja oltava mahdollisimman avoin. Useimmiten onkin helpompi puhua vieraalle ihmiselle kuin omille vanhemmille - tai kavereille, jotka ovat myös lapsia eivätkä pysty sinua auttamaan.
 

Yhteistyössä