Haluan eron,mutta en ymmärrä miten pärjäisin yksin lasten kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun ainoa tulo siis kotihoidontuki,töitä etin koko ajan. Me asutaan miehen omistamassa omakotitalossa,jonka siis ostanut ennenku me edes tavattiin.
Jos nyt lähden niin mihin menen?Ei ole perhettä jonka luokse mennä,yksi kaveri olisi mutta vähän hävettäs majottua hänen luo 2 lapsen kanssa.
Mistä saan itelleni ja lapsille asunnon?Millä maksan vuokran? mistä saan huonekaluja?
En tajua miten pärjäisin.
Mutta en rakasta miestäni hän on todellinen narsisti..
Haukkuu,juo ja on öitä pois kotona,ei kerro että missä,ei tee mitää kotona.Makaa vaan sohvalla.

no mie laitoin kaupungin asuntotoimistoon hakemuksen ja kituuttelin asua miehen kans siihen saakka. aika äkkiä tuli asunto mihin sit päästiin. sain vuokratakuun sossusta ja myös maksusitoumuksen joidenkin välttämättömien huonekalujen ostoon. mut aika vähällä sitä alkuun pärjää, helpottavinta oli saada ero ja päästä pois.

Saat kyllä kaupungilta tai sossun kautta asunnon pikaisestikkin. Asumiseen saat asumistuen ja sossusta toimeentulo tukea, pärjäät kyllä. Lapsilisiin saat yh-korotuksen ja lisäksi elatusmaksun mieheltäsi.

Huonoon jamaan olet päätynyt - mutta ei hätää! Kaikki on mahdollista, pure hammasta ja ala itsenäisen naisen oma elämä NYT. Listaa asiat, jotka tarvii selättää. Asunto. talous. Lastehoito/työ? Ekaksi marssit sossuun, ja selität tarvitsevasi tukea asunnon etsimiseen, ennakkovuokraan jne. Hae töitä, ilmoita lapset päivähoidon jonoon. Tsemppiä! Ja pää pystyyn, itke ystävän olkaa vasten totuus esiin.

Soita het maanataina sosiaalitoimistoon. Sieltä saat sekä keskustelu apua itsellesi, että apua asunnon hankkimiseen. Ja kyllä sinä pärjäät, ei siihen miestä tarvita. Pärjäät takuulla jopa paremin, kun saat elämästi kuntoon.

Mulla oli vain yksi lapsi, mutta mä laitoin kaupungille asuntohakemuksen ja sossuun hakemuksen vuoratakuista. Olin siis itsekin silloin vielä kotihoidontuella.
Siirsin paperit systerin luokse ja vetosin asuntotoimistolle siihen, että siskon ja miehensä kaksio on hiukan liian pieni kolmen aikuisen ja yhden lapsen asunnoksi. Todellisuudessa asuin tuolloin vielä exän kanssa.
Meni kolme päivää niin keaupunki tarjosi asunnon, ja siitä kahden päivän päästä oli mulla oma vuokrakaksio :)

Tsemppiä sulle, AP! Kyllä asiat järjestyvät!

Yhteistyössä