Haluan elämäni aikana nähdä täydellisen auringonpimennyksen

Alkuperäinen kirjoittaja o.0:
1.8.2008 auringonpimennys näkyy täällä osittaisena, lähin paikka josta sen näkis täydellisenä on venäjä
en mä rupee nyt sinne matkusteleen, ja käsittääkseni ei oo täydellinen sielläkään. vaan rengasmainen? korjatkaa jos oon väärässä.
 
mooni1980
Joo, ehdottomasti täytyy vielä joskus matkustaa sellaiseen paikkaan, jossa se sattuis näkymään täydellisenä. Muistan itsekin tuon kesän 1990 kun oli suomessakin täydellinen auringonpimennys, mut en jaksanut silloin valvoa =P (olin 10-vuotias). Jälkeenpäin harmitti.
Näin tänään tuon osittaisen pimennyksen hitsauslasien läpi ja 5-vuotias tyttärenikin oli katsomassa =)
Suomeenhan seuraava täydellinen pimennys tulee joskus 2126... joten täytyy kyllä reissata johonkin jos vielä tämän elämän aikana meinaa sellaisen nähdä!
 
AnniHelena
Olin 19 v. v.90 kun Suomessa oli täydellinen pimennys aamun aikaisina tunteina kesällä. Valitettavasti oli puolipilvistä eli varsinaista koronaa ja pimennystä ei kunnolla nähnyt mutta se ilmiö oli kyllä hieno, kaikki pimeni, linnut lakkasivat laulamasta. Todella outo tunnelma. Olimme isossa porukassa korkean mäen päällä (ja jostain bileistä tulossa tietysti ;) ).
 
vierailija
QUOTE="Kowalski, post: 11784206, member: 21765"]
Minä oon nähnyt täydellisen auringonpimennyksen. Elokuussa 1999 Turkissa. Elokuun 11. päivä muistaakseni. Ja siitä sitten vajaan viikon kuluttua tapahtui helvetillinen maanjäristys joka tappoi parikymmentä tuhatta ihmistä kaiketi, eli se elokuu jäi mieleen kahdesta syystä :|
[/QUOTE]
Niin on usein käynyt...
 
vierailija
mutta kun wikipediaa nopeasti selailin niin en saanut selvää milloin sellainen tapahtuu seuraavaksi jossain päin maailmaa, kun siinä puhuttiin vaan suomesta :snotty: venäjänkielisilläkin sivuilla puhuttiin vain niistä jotka tapahtuu venäjällä joten en katsonut muita.

onko muilla samaa haavetta ja kuinka moni on sellaisen jo nähnyt?
Jos ei ole nettiä, ostat sen paperisen kalenterin kirjakaupasta. Siinä ne on listattu
 

Yhteistyössä