haluaisn eron,mutta tää on helvetin vaikeeta:(

• Viestiketjun aloittaja vaikeeta:(
  • Ensimmäinen viesti
vaikeeta:(
mies kiristää että jos ero tulee hän tekee kaikkensa että saa pitää lapset ja jos erehdynkään ottamaan lapset niin uhkailee ties millä tapolla ym:(kauhee tilanne.ajattelin tänään lähetä turvakotiin lasten kans.. kun mies lähtee iltavuoroon. ja kertoa siellä kaikki ,mutta entä jos se toteuttaa sen että sitten kun löytää mut niin tekee jotain tai laittaa mun perään jonkun:(. helpommalla päsisin jos anna lapset sille ja se kuitnekin sano että näkisin joka toinen viikonloppu mut jos en vapaehtoisesti anna niin keksii sukulaistensa kans minusta ties mitä kaikille. hulluhan tuo ukko on .5vuotta olen sen kans olu ja 2 yhteistä lasta...viimeinen vuosi on muuttanut sitä jotenkin ja ruvennut liikkuman ihme porukoissa:( menekö vain sinne turvakotiin?

Khimaira
Menet turvakotiin ja hoidat lähestymiskiellon miehelle uhkausten perusteella.
Tästä seuraa se että mies saa tavata lapsia vain valvotusti ja teillä tulee todennäköisesti olemaan salainen osoite jos on oikein aggressiivinen mies.
Jos uhka on iso, niin turvakotiin pitää lähteä ( tai lähettävät sinne ) omaa paikkakuntaa edemmäs- ei ole välttämättä turvallista olla siinä kaikkein lähimmässä.

Kamala tilanne :( Ystäväni on samassa tilanteessa, eikä se ole helppo tilanne. Muulla tavalla et vaan taida päästä eroon väkivaltaisesta miehestä- sopuero taitaa olla mennyttä jo tuossa tilanteessa..

:(
ei se väkivaltainen fyysiseti oo,henkisesti kylläkin. vaikka tiedän että se jonain päivä varmasti hakkaa mut jos en varo... mietinkin että mulla on melkein 9 tuntia äkkiä pakata ja lähteä. lapsilta otan varmuuden vuoksi puhelimet pois ettei mies soita niihin. se siinä onkin että mulla ei oo todistajia kun en oo uskaltanut puhua kellekkään ja ajattelin että kukaan ei usko,mutta viime yönä mietin asiosta ja nyt kaikki valkeni ja haluan pois. onneksi joku täällä ymmärtää:)

Oikeasti?? Miksi jatkaisit??
Jos tilanne on tuo, niin helkkarin nopsaan pois vielä kun pääsette. Mies ei lapsia saa missään tilanteessa jos on tuollaista väkivallan uhkaa- kerron vaan kaiken siellä turvakodissa.
niin sitä minäkin mietin että jos meen heti illala turvakotiin jakerron kaiken siellä niin uskoo varmasti paremmin mitä jos menen kaverille vaikka "pakoon". kyllä nyt taidan illalla lähteä. siksi mietin aluksi jäämistäkin,kun pelkään että jos oikeesti saa mut kiinno jossain vaiheessa kun lähden niin jos jtn tapahtuu.

Jos ei ole aivan suurta uhkaa, niin varmuuden vuoksi keräisin todisteita uhasta. En tiedä saako kotona puheita nauhoittaa, mutta ainakin omia puheluita saa. Jos sinulla on todisteita miehen väkivallasta, niin sitten kannattaisi mennä heti turvakotiin.

Jos todella pelkäät henkesi puolesta, niin miksi antaisit lapset niin tasapainottomalle henkilölle?

Khimaira
ei se väkivaltainen fyysiseti oo,henkisesti kylläkin. vaikka tiedän että se jonain päivä varmasti hakkaa mut jos en varo... mietinkin että mulla on melkein 9 tuntia äkkiä pakata ja lähteä. lapsilta otan varmuuden vuoksi puhelimet pois ettei mies soita niihin. se siinä onkin että mulla ei oo todistajia kun en oo uskaltanut puhua kellekkään ja ajattelin että kukaan ei usko,mutta viime yönä mietin asiosta ja nyt kaikki valkeni ja haluan pois. onneksi joku täällä ymmärtää:)
Mitään todistajia sä et tarvitse- aika moni perheväkivaltatilanne on tapahtunut "suljettujen ovien sisällä"..
Helkkari, noin pitkässä ajassa sä ehdit vaikka mitenn hyvin pakata kaiken tarpeellisen ja lähteä. Loput tavarat saa haettua esim. poliisin kanssa jolloin he vaikka ottavat miehen talteen siksi aikaa.

Älä nyt hyvä ihminen noin ajattele, että vielä niin kauan kunnes muksut saavat itse valita. Entäpä jos ne muksutkin pelkää ja siinä pelossa vaikkapa äitiään suokaten valitsee isän, koska pelkäävät, että muuten äidille sattuu jotakin.

Toisekseen näytät lapsillesi lähtemällä, että tuommoista käytöstä/uhkailua ei tarvitse eikä pidä sietää.

Usko pois, lapset ovat jo vaistonneet tilanteen, vaikkei siitä heille olisi kerrottukkaan.

Eli nyt vaan kamat kasaan ja sinne turvakotiin ja sitä kautta uuden onnellisemman ja turvallisemman elämän alkuun :hug:

"Manna"
on oikeesti hätä, niin mene ehdottomasti turvakotiin. Älä jää odottamaan koska ajan kanssa tilanne voi vain pahentua. Pakkaa kaikki tarpeellinen mukaan ja vie vaikka osa teidän tavaroista tutuille, ettei pääse niitä tuhoamaan. Ajatteli lastesi parasta!! Jos on riitaisa ja väkivaltainen koti, ei lapsella ole hyvä elää siellä. Jaksamista ja rohkeutta!!

Khimaira
niin sitä minäkin mietin että jos meen heti illala turvakotiin jakerron kaiken siellä niin uskoo varmasti paremmin mitä jos menen kaverille vaikka "pakoon". kyllä nyt taidan illalla lähteä. siksi mietin aluksi jäämistäkin,kun pelkään että jos oikeesti saa mut kiinno jossain vaiheessa kun lähden niin jos jtn tapahtuu.
Ehdottomasti kannattaakin mennnä turvakotiin, virallisen instanssin luo. En ymmärrä miksi kenenkään pitää sietää pienintäkään väkivallan uhkaa kotonaan..

Oletko sanonut miehelle että pelkäät ja että hän on uhkaava?

turvakoti on hyvä ratkaisu tässä kohtaa, puhu sinne mikä teidän tilanne on. älä mene yksin entiseen asuntoon, ota mukaan joku ystävä, ja lapset hoida piiloon jonnekkin.isä ei voi lapsia sulta noin ottaa. sukulaisista älä välitä, kenenkään avioliitto ei ole yhteinen, vaan vain te ootte eläny teidän arkea. kukaan ei voi pakottaa elämään ihmisen kanssa jonka kanssa ei voi ..

itse oon aikanaan kokenut saman. voimaa nainen!!! mä oisin tehnyt samoin kuin sä, jos vaan oisin uskaltanut. toimin eri tavalla ja se haavoitti lapsia ja mua. henkinen väkivalta on ihan yhtä tuomittavaa kuin fyysinenkin.
nyt voimia ja pakene kun vielä voit!

en oo puhunu miehelle mitään että pelkään mutta hän varmasti huomaa sen. ajattelin tärkeimmät jutut ottaa mukaan.valokuvia ja hygienia tarvikkeita vaatteita,muitahan saa ostettua. miehellä voi mennä vähän aikaa ennekuin arvaa ´mitä oon tehny kun lähen.pitää vaan kaverille varmuuden vuoksi ilmoittaa edes jtn että ei oo illalla kotona ettei se mee sinne riehuun-

itse oon aikanaan kokenut saman. voimaa nainen!!! mä oisin tehnyt samoin kuin sä, jos vaan oisin uskaltanut. toimin eri tavalla ja se haavoitti lapsia ja mua. henkinen väkivalta on ihan yhtä tuomittavaa kuin fyysinenkin.
nyt voimia ja pakene kun vielä voit!
mäki oon kyllä meinannu monesti lähetä mutta en mielessäni ole uskaltanut mutta nyt olen sata varma päätösestä.

"vieras"
jos meet kaverille, se varmasti löytää sut jos tietä sun kaverit ja missä ne asuu.
turvakotiin ei ihan kuka tahansa pääse rähisemään, tai vaikka pääseekin , saat nopeasti tukea. lähestymiskiellon voit hankkia myös nopeasti. ja sitten samantien aika sossuun lastenvalvojalle.
oisinpa itse osannut joskus samassa tilanteessa toimia näin....... nyt pää kasaan, otat vain välttämättömät, sanot lapsille vain että nyt lähdetään yhteen kyläpaikkaan.
pelasta itsesi, mutta ennenkaikkea lapsesi!!!!

kamat kasaan ja TÄNÄÄN pois ja takaisin et tule vaikka mitä lupaisi!!
Sä olet lapsillesi vastuullinen äiti kun viet heidät pois vahingollisesta ympäristöstä, jossa kaikenlisäksi voi käydä kaikkein pahiten teille kaikille.

Älä enää mieti vaan ala pakkaamaan, äläkä katso taakse.

VOIMIA!!!

Ja mene turvakotiin, siellä teitä pystytään suojelemaan eikä muut läheiset joudu tulilinjalle. Ja tosiaan ilmota niille läheisille etä mies voi tulla etsimään.

Viimeksi muokattu:
"Manna"
Kyllä henkinen väkivalta on yhtä paha kuin fyysinen. Ja jos on henkistäväkivaltaa se muuttuu suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa fyysiseksi :( Näin ainakin minun tapauksessa kävi silloin joskus...ja tajusin lähteä ja kovaa!

kiitos kaikille tukeneille:) aloitan pakkaamisen kahdelta. mies lähtee silloin iltavuoroon. nyt kylläkin autotallissa ...mut en voi alkaa nhyt pakkaileen kun aavistaa jotain. välillä se mies on sitten muka niin ihanaja rakastaa ja ei halua mitään pahaa... siis se ja se on vielä selvinpäin kun saa ihme raivo kohtauksia.

"vieras"
en oo puhunu miehelle mitään että pelkään mutta hän varmasti huomaa sen. ajattelin tärkeimmät jutut ottaa mukaan.valokuvia ja hygienia tarvikkeita vaatteita,muitahan saa ostettua. miehellä voi mennä vähän aikaa ennekuin arvaa ´mitä oon tehny kun lähen.pitää vaan kaverille varmuuden vuoksi ilmoittaa edes jtn että ei oo illalla kotona ettei se mee sinne riehuun-
joo, hyvä idea. et sä vaatteita ja hammasharjaa enempää mukaan tarvii :) mene jo, että ei vaan vahigossakaan mies tule ruokikselle kotiin tai pääse aiemmin töistä tai vaikka tule kipeäksi. tai että jos se on aavistanut sun käytöksestä... mene jo ..... onnea elämään jatkossa!!!!

Yhteistyössä