[QUOTE="mä";26986793]Niin kovasti välillä haluaisin tulla uskoon ja saada "helpot" vastaukset kysymyksiin ;Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?Mitä sieluille sitten tapahtuu kun maapallon loppu tulee? Voiko "syntyä" uudelleen? Onko eläimillä sielu? Onko sielua ylipäätää olemassa? Kuka pelastaa niiden ihmisten sielut jotka ovat syntyneet ja kuoleet ennen Jeesusta?Tai niiden jotka eivät osaa lukea ja eivät koskaan lue/kuule Jumalan sanaa? Mikä merkitys oli ristiretkillä, jolloin Jumalan sanaan vedoten riistettiin eri kansoja? Ja mitä vittua tarkottaa että homot sallin mutta homostelua en, eikö se vähä niin kun kuulu samaan pakettiin!?![/QUOTE]
Yritetääs:
Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?
Henki menee sinne missä oma herransa on. Uskovilla taivaaseen ja uskomattomilla helvettiin
Lapset toki pelastuu aina ja vammaiset yms jotka eivät ole kykeneviä tekemään täysin omaa ratkaisuaan. Samoin keskenmenneet ja abortoidut pelastuvat!
Mitä sieluille sitten tapahtuu kun maapallon loppu tulee?
Tulee uskovien "ylöstempaus". Uskovat tempaistaan taivaaseen ja maan päälle jää kaaos.
Onko eläimillä sielu?
Uskoisin jotta on, hengestä en sitten tiedä onko sitä.
Onko sielua ylipäätää olemassa?
On, samoin kuin myös ruumis ja henki. Henki on se mikä tulee sydämeen kun syntyy uudesti ja sielu on sit yhtäkuin tunteet, ajatukset moraali yms..
Kuka pelastaa niiden ihmisten sielut jotka ovat syntyneet ja kuoleet ennen Jeesusta? Jumala pelastaa ne. En ole vielä ehtinyt vanhaantestamenttiin tutustumaan mutta siellä on kyllä kerrottu miten toimittiin ennen Jeesuksen ristinkuolemaa.
Tai niiden jotka eivät osaa lukea ja eivät koskaan lue/kuule Jumalan sanaa?
Ne jotka eivät koskaan ole Jumalasta kuulleet eivät ole voineet tehdä valintaansakkaan ja uskoisin jotta he pelastuvat armosta!
Muistaakseni näin olen monesti lukenut ja ymmärtänyt asian olevan
Mikä merkitys oli ristiretkillä, jolloin Jumalan sanaan vedoten riistettiin eri kansoja?
En kyllä tiedä.. Oon ollu vasta vuoden uskossa ja tähän asiaan en oo kyllä perehtyny.. Kannattaa googletella
Ja mitä vittua tarkottaa että homot sallin mutta homostelua en, eikö se vähä niin kun kuulu samaan pakettiin!?!
Sitä jotta ne homot ovat myös ihmisiä ja heissä on muutakin kuin seksuaalisuus!
Mitenkähän tän nyt selittäisin.. Kaikki ihmiset vikoineen pitää hyväksyä ihmisinä mutta syntiä itessään (tekoa) ei pitääsi hyväksyä. Mä en oo jyrkkä homoja vastaan. Tää on nyt mun henkilökohtainen mielipide jottei mua hirveesti kiinnosta minnekkä reikään kukakin tavaransa tunkee mutta raamattu opettaa jotta homous on väärin niin silloin se on väärin. On se homo myös ihan tunteva ihminenkin..