Haluaisin uuden ikean keittiön kaapit joten onnistuuko vanhaan ruonkoon laittaa kaapin ovet?

• Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti
"Milja"
Minulla on entinen omistaja tehnyt 2002 vuonna keittiö rempan rivitaloon jossa kerman vaaleat hopea vetimillä olevat varmaan petra malliston keittiön kaapit joissa ovet ja rungot hyvässä kunnossa mutta haluaisin oman näköiset ikean valkoiset kiiltäväpintaiset miksi niitä sanotaan niin kaapin ovet joko vetimillä tai silleen et niitä vaan painetaan kädellä ja aukeavat normaalisti.
Myykö ikea kaapin oveja erikseen ja mitä pitäs ottaa huomioon kun suunnittelee tuota mitat tietenkin jne entäs muuta?

"juu"
Ikean yläkaappien korkeudet ovat 70 cm tai 92 cm. Katso ikean sivuilta ovia. Saranoista en muista kuinka ne kiinnitetään, voi olla että täytyy ostaa muualta jotkut perussaranat.

"milja"
Minulla on tuossa tuo vanha sähköinen uuni mutta senkin tahtoisin uudemman ja sitä liesituuletinta mietin myös että tahdon uudemman joten pitääkö niihin lvi mies hommata vai sähkömies laittamaan ne paikalleen ettei tule vahinkoa?

"juu"
[QUOTE="milja";27998748]Minulla on tuossa tuo vanha sähköinen uuni mutta senkin tahtoisin uudemman ja sitä liesituuletinta mietin myös että tahdon uudemman joten pitääkö niihin lvi mies hommata vai sähkömies laittamaan ne paikalleen ettei tule vahinkoa?[/QUOTE]

Sähkömies. Liesituuletin on monesti tavallisella töpselillä joten sen saa laittaa itse, mutta uunia ei.

Tekstisi on muuten tosi sekavaa, oletko ihan kunnossa?

"juu"
[QUOTE="vieras";27998758]On se uskomatonta, että tällaista kysytään täältä, kun vastauksen saisi ihan vain ottamalla yhteyttä IKEAan.

Niin yksinkertaista se on, kun osaa![/QUOTE]

Mitä haittaa on siitä että kysyy täältä?

"vieras"
[QUOTE="juu";27998770]Mitä haittaa on siitä että kysyy täältä?[/QUOTE]

On pakko todeta, että täältä kysyessä, lähes mitä tahansa, saa mielipiteitä ja oletuksia, mutta todella harvoin oikeita vastauksia. Haitta tulee siitä, että luottaessa palstamammojen vastauksiin , voi moni asia mennä täysin pieleen ja tulla kalliiksi.

"juu"
[QUOTE="vieras";27998781]On pakko todeta, että täältä kysyessä, lähes mitä tahansa, saa mielipiteitä ja oletuksia, mutta todella harvoin oikeita vastauksia. Haitta tulee siitä, että luottaessa palstamammojen vastauksiin , voi moni asia mennä täysin pieleen ja tulla kalliiksi.[/QUOTE]

Siitäkin voi olla haittaa että jättää kysymättä. Ei ikeassa välttämättä tiedetä niin paljoa ovien toisen keittiövalmistajan runkoihin sovittamisesta. Näitä vastauksia täällä voi myös itse analysoida, uskoako vai ei. Ja tarkistaa asioiden paikkansapitävyyttä.

vierailija
Ainoa ongelmasi on ikean kaapin ovien mitat. Eli vertaa oman kaappisi korkeutta ikean korkeutee jos sopii niin ei ongelmaa. Kaapinovien lisäksi sinun pitää ostaa ikean helat sillä niissäkin voi olla eroavuuksia. Mutta kun sulla on sopivankokoinen ovi ja helat niin kaapin sisäpuoliset osat voi mitalla sovittamalla ruuvata suoraan kaapin kylkeen joten ovi menee kiinni kaappiin kuin kaappiin. Jos osuvat vanhoihin reikiin niin olet onnekas tahi muuten tosiaan mitotat niiden kaapinsisäisten helojen korkeudet siten että sopii oveen.

Yhteistyössä