Haluaisin perustaa oman yrityksen, mutta:

  • Viestiketjun aloittaja påpå
  • Ensimmäinen viesti
påpå
en keksi ideaa. Ja rahoitus pitäisi myös järjestää jotenkin.


Toimiskohan sellainen, jos perustaisi lastenvaate kaupan, alkaisi jälleenmyyjäksi tuollaisille vaatteille, mitä nyt joutuu tilaamaan netistä tai kotikutsuilta.
 
yrittäjä
Yleensä se menee niin että sulla on idea ja sit haluat pistää pystyyn yrityksen :D

Suomessa on pilvin pimein franchising-ketjuja jotka kouluttaa sut ja auttaa alkuun. Mutta voin kertoa että yrittäjän elo ei niin ruususta ole, töihin pitää mennä vaikka pää ois irti :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:
Ala tehdä vaatteita siamilaisille kaksosille. Kansainväliset markkinat.
:D


Mulla on liikaa ideoita, ja innostusta vähän kaikkeen. Paitsi ompeluun ja leivontaan. se tekee valinnan vaikeutta, kun ei ole vain sitä yhtä juttua.
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja påpå:
en keksi ideaa. Ja rahoitus pitäisi myös järjestää jotenkin.


Toimiskohan sellainen, jos perustaisi lastenvaate kaupan, alkaisi jälleenmyyjäksi tuollaisille vaatteille, mitä nyt joutuu tilaamaan netistä tai kotikutsuilta.
Eiköhän sun olisi syytä luopua konkurssikypän yrityksen perustamishaaveista
 
Jos haluat lisää palkkaa, niin lakkoon meneminen ei ole realistinen vaihtoehto. Jos taas haluat itseltäsi joustoa työajoissa, niin työsulku ei käy. Työtaistelumahdollisuudet ovat yksityisyrittäjällä niin rajalliset, ettei homma yksinkertaisesti kannata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja påpå:
en keksi ideaa. Ja rahoitus pitäisi myös järjestää jotenkin.


Toimiskohan sellainen, jos perustaisi lastenvaate kaupan, alkaisi jälleenmyyjäksi tuollaisille vaatteille, mitä nyt joutuu tilaamaan netistä tai kotikutsuilta.
Tuskin, sillä aika suuri osa noista kotikutsuvaatteista on semmoisia mitä ei SAA myydä liikkeessä...

 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja påpå:
en keksi ideaa. Ja rahoitus pitäisi myös järjestää jotenkin.


Toimiskohan sellainen, jos perustaisi lastenvaate kaupan, alkaisi jälleenmyyjäksi tuollaisille vaatteille, mitä nyt joutuu tilaamaan netistä tai kotikutsuilta.
Ai, ajattelit pistää sellaisen kaupan pystyyn, josta saa ostaa L&B tai meandi vaatteita... ei katsos onnistu, eli huono liikeidea siis :)
 
kauppias
Alkuperäinen kirjoittaja påpå:
en keksi ideaa. Ja rahoitus pitäisi myös järjestää jotenkin.


Toimiskohan sellainen, jos perustaisi lastenvaate kaupan, alkaisi jälleenmyyjäksi tuollaisille vaatteille, mitä nyt joutuu tilaamaan netistä tai kotikutsuilta.
Mulla lastenvaatekauppa. Oon jälleenmyyjänä ja teen myöskin itse vaatteita myyntiin.
Ajattelitko perustaa verkkokaupan vai ihan liikkeen?
 
Itsekin haaveilee
Eikös tuo nyt jo ole idea? Musta sun idean menestys riippuu ihan siitä millaiseen ympäristöön liikkeen laitat. Minkälainen kauppapaikka ja minkä näköisen teet, onko se viihtyisä ja kiinnostaa ohikulkijoita ja tuo silläkin tavalla asiakkaita. Sitten tietty markkinointi, ilmoittelu, sisäänvetotuotteet, lähialueen mainonta, kanta-asiakasohjelma... Kun sanot että "sellaisia vaatteita joita joutuu nyt tilaamaan netistä", niin muista, että moni tilaa ihan mielellään netistä :) Eli sun myymälällä pitäis olla jotain erikoista tarjottavaa että ihmiset tulis sinne.
 
sipisii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on liikaa ideoita, ja innostusta vähän kaikkeen.
Tee sitä, mitä osaat parhaiten. Ja mieti, voitko yhdistää joistain asioista järkevän kokonaisuuden.

Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä uusyrityskeskukseen tai johonkin yrityshautomoon.

 
Jos jotain omaa havittelee niin paljon paljon helpompi on vain liittyä jälleenmyyjäksi jollekkin merkille. Itse olen hyvinvoitituotteiden(voiteet, meikit, protsujuomaa yms) jälleenmyyjä. Ei tarvitse olla omaa firmaa yms. Ei ole velvotteita, enkä voi mennä konkurssiin eli tämä on hyvin riskivapaata. Sain jopa ilmaiset nettisivu/verkkokaupan. Suosittelen! Jos kiinnostaa niin saa ottaa yhteyttä. Netistä löytyy haulla "Aloe Vera Shop - Mindimandi"
 
yrittäjä 3
Ilmeisesti ap:lla ei ole minkään alan kokemusta, ei koulutusta, ei rahoitusta, ei tietoa liiketoiminnasta, ei hankintakanavista jne. Ts. hirveä halu, mutta ei kykyä. Kaikki eväät siihen, että yritys on nurin jo alta puolen vuoden.
 

Yhteistyössä