Haluaisin niin töihin mutta en vaan voi mennä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen!

Vieras
Haluaisin siis ottaa yhden osa-aikatyöni josta ei tienaa oikeastaan mitään lisäksi vielä toisen, ja ehkä kolmannenkin, haluaisin siis tehdä juuri näitä joita on esim. yksi ilta viikosta tai pari päivää kuussa.
Mulla on hoitaja lapsille joten pääsisin vaikka yötöihinkin tai ihan mihin vaan ja tekisin mielellään vaikka mitä paskaduunia kun olen niin kyllästynyt kotiäitiyteen.
MUTTA:
en voi koska asumistuki menee, ts. en saa sitten vuokraa maksettua ja joudutaan lasten kanssa taivasalle!
Miksi tämä yhteiskunta menee näin :(
Miksi työnteosta rankaistaan?

No saathan sä palkkaa. Mihin se palkka sitten menee? Jos asumistuki menee, niin kyllä silloin pitää olla palkkakin olla tarpeeksi iso vuokranmaksuun. Asumistuki ei edes muutu mihinkään jos tulot ei muutu 300 euroa kuukautta kohti.

no saisithan sä niistä töistä myös palkkaa. emmä tiedä oisko sekään reilua et kun sulla tulot nousee nii yhteiskunta maksaa silti vuokran. suomessa on vaan liian hyvät tuet kun joutuu miettiin kantsiiko mennä töihin.

Saisin kai 500-600 e/kk vähän vaihdellen? Eli ei sillä oikein elä ja vuokraa maksa äiti + 2 lasta.
Katselin juuri yhtä duunia että kerran yhdessä-kahdessa viikossa olisin avustaja kehitysvammaiselle jota avustaisin asioilla käydessä jne, olisi ihan minun unelmaduuni!
Koulutuksellani ei juuri oikeita töitä ole ja pienin lapseni on vielä niin pieni että en halua kokopäivätyötä.
kannattaa ehdottomasti taloudellisesti olla tekemättä mitään näemmä! Mutkun en haluisi!

Yhteistyössä