haluaisin kolmannen lapsen mutta mies ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pojat"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pojat"

Vieras
Meillä on 7v. ja 4v. lapset. MInä puhuin jo pari vuotta sitten miehelleni, että haluaisin kolmannen lapsen, ja vuosi sitten puhuin myös tästä asiasta, mutta hän ei vaan lämmennyt ajatukselle. Meillä on kuulemma liian vähän tilaa, ja pah. Asumme omakotitalossa 3mh,k,oh,s,khh, reilu 100neliöö. On iso farmariauto. Jotenkin tuntuu että tuo tila asia olisi jonkinlainen tekosyy.
No nyt minun tekisi mieli taas puhua miehelleni siitä kolmannesta lapsesta, mut jotenkin vaan tuntuu että hän taas tyrmää täysin mielipiteeni.
Ärsyttää....
Onko muiden miehet vedonneet tälläsiin tekaistuihin syihin?

Onko sillä loppujen lopuksi sitten väliä, että mihin tekosyyhyn mies vetoaa kieltäytyessään kolmannesta lapsesta, jos taustalla kuitenkin on se tosiasia, että hän ei sitä lasta halua?

Ei... Meillä tehdään just niin monta lasta kuin halutaan yhteisestä päätöksestä, jonka teen minä. :D

Siis oikeasti... En tiedä mitä oikein sanoisin sulle muuta kuin, jatka painostamista. Onhan noita paaaljon, joilla on kaikenlaisia tekosyita lasten hankintaan liittyen...

[QUOTE="pojat";22059336]No jos ei halua, niin miksi sitä ei voi sanoa suoraan, eikä rueta keksimään mitään tekosyitä...[/QUOTE]

Mies varmaan ajattelee, ettei tunnu niin kylmältä jos hän perustelee ns. olosuhteilla sen ettei halua kolmatta lasta. Vai miltä tuntuisi kuulla päin naamaa: "Mä en kuule halua enää yhtään lasta lisää!" Lapsillekin voi olla parempi kuulla, ettei teill mahdua lapsia lisää kuin se, ettei isä halua enää lapsia.

Ei... Meillä tehdään just niin monta lasta kuin halutaan yhteisestä päätöksestä, jonka teen minä. :D

Siis oikeasti... En tiedä mitä oikein sanoisin sulle muuta kuin, jatka painostamista. Onhan noita paaaljon, joilla on kaikenlaisia tekosyita lasten hankintaan liittyen...

tai sitten voi hyväksyä sen kun toinen sanoo että ei halua lisää lapsia..
siis toi painostaminen ei ole koskaan hyvä juttu

Eivätkö ne aloittajan syyt lapsen hankkimisen puolesta ole yhtä lailla "tekosyitä", ainakin jos siltä haluttomammalta osapuolelta kysytään?

Kyllä miehen pitäisi antaa rehellinen syy, sille miksei lapsia enää halua. Ei ole pakko sanoa että "vittu mä enää kestä lisää kakaroita" vaan voi ihan vaan kertoa, kuinka nämä kaksi hänelle riittää vallan mainiosti ja yhdestä lisää olisi hirveästi vaivaa. Ketuttaa sitten se rahan- vapaa-ajan tai minkä tahansa menetys, tai vaikka vaan ei enää jaksa sitä stressiä ja pelkoa mitä lapset tuo mukanaan. Kyllä nuo asiat tulisi puolisolle kertoa, sillä tavalla puolisokin osaa ehkä pohtia asiaa toiselta kantilta ja ehkäpä jopa hyväksyä sen, että lisää lapsia ei tule. Joku hutaistu tekosyy ei juuri vauvakuumeita sammuta.

En ymmärrä miksi lapsen haluaminen pitäisi perustella, koska siinä nyt vaan ei oikeasti ole ikinä mitään loogista syytä. Se on syvältä "sielusta" kumpuava halu, geneettinen koodi meissä ihmisissä.

Mä taas en ymmärrä, miksi pitää analysoida piirun tarkkaan se, miksi ei halua lasta (siinäkään ei tarvitse olla loogista syytä, vaan se voi kummuta syvältä sielusta se haluttomuus), mutta lapsen haluamisen perusteluksi riittää pelkkä toteaminen, että se on geneettinen koodi. Etenkin kun ap:n tapauksessa perheellä jo on kaksi lasta ennestään.

Mä taas en ymmärrä, miksi pitää analysoida piirun tarkkaan se, miksi ei halua lasta (siinäkään ei tarvitse olla loogista syytä, vaan se voi kummuta syvältä sielusta se haluttomuus), mutta lapsen haluamisen perusteluksi riittää pelkkä toteaminen, että se on geneettinen koodi. Etenkin kun ap:n tapauksessa perheellä jo on kaksi lasta ennestään.

juuri nàin.

No kun selisääntymisen halu on ihan oikeasti siellä biologiassa, kaikilla eläimillä. Omien geenien jatkamisessa ei ehkä nykyaikana enää ole paljon järkeä mutta siellä se on. Ei sitä tarvikaan kaikille selvittää, miksi ei lapsia halua, mutta lasta haluavalle puolisolle se kannattaisi selvittää. Kun toinen haluaa jotain palavasti, niin siihenkö riittää vaan "en mää nyt haluu"? Kyllä parisuhteessa täytyy aina selvittää nuo isommat ristiriidat, mielestäni se todellakin on ainoa tapa, millä voi "järkeillä" itseltään sen vauvakuumeen pois. Kyllä se haluttomuus jostakin johtuu ja sitä kannattaa miettiä. Kaikki mikä minusta tuntuu ikävältä tai vastenmieliseltä tuntuu niin syystä, kyllä sen sieltä löytää kun vähän kaivelee.

Eikä sen todellakaan tarvitse olla mikään looginen supertarkka analyysi, sitä ei kukaan ole vaatimassa. Paska tekosyy ei silti ole häävi, tai "ei mua nappaa".

Viimeksi muokattu:
millenia, onko lisààntymisvietti vain naisilla? kerro tuosta biologista, kiinnostaa enemmàn.
jokatapuaksessa kannattaa muistaa ettà myòs mies on "elàin" samalla tavalla kuin naisesta puhuttaessa mainitaan biologinen lisààntymisvietti. lisàksi eroista miehen ja naisen vàlillà: nainen saattaa usein olla verbaalisesti hyvà perustelija (kuten me kaikki palstan naiset) , joten mies tuntuu julmalle pedolle sanonnallaan ei nappaa. kyse naisen ja miehen eroista ja ilmaisutavoistakin, valitettavasti tietenkin

No kun selisääntymisen halu on ihan oikeasti siellä biologiassa, kaikilla eläimillä. Omien geenien jatkamisessa ei ehkä nykyaikana enää ole paljon järkeä mutta siellä se on. Ei sitä tarvikaan kaikille selvittää, miksi ei lapsia halua, mutta lasta haluavalle puolisolle se kannattaisi selvittää. Kun toinen haluaa jotain palavasti, niin siihenkö riittää vaan "en mää nyt haluu"? Kyllä parisuhteessa täytyy aina selvittää nuo isommat ristiriidat, mielestäni se todellakin on ainoa tapa, millä voi "järkeillä" itseltään sen vauvakuumeen pois. Kyllä se haluttomuus jostakin johtuu ja sitä kannattaa miettiä. Kaikki mikä minusta tuntuu ikävältä tai vastenmieliseltä tuntuu niin syystä, kyllä sen sieltä löytää kun vähän kaivelee.

Eikä sen todellakaan tarvitse olla mikään looginen supertarkka analyysi, sitä ei kukaan ole vaatimassa. Paska tekosyy ei silti ole häävi, tai "ei mua nappaa".

Jos kaikilla ihmisillä, kuten kaikilla eläimillä, on kerran lisääntymisvietti, niin entäs vapaaehtoisesti lapsettomat? Ja entäs miehet, eikö heitä lasketa ihmisiksi ollenkaan? Kyllähän miehilläkin pitäisi biologian mukaan jonkinlainen suvunjatkamisvietti olla, ehkä jopa voimakkaampi kuin naarailla?
Entä eikö halu olla lapseton / halu olla esim. vain kahden lapsen isä voi kummuta aivan yhtä syvältä sielusta kuin halu saada kolme lastakin?

Jos kaikilla ihmisillä, kuten kaikilla eläimillä, on kerran lisääntymisvietti, niin entäs vapaaehtoisesti lapsettomat? Ja entäs miehet, eikö heitä lasketa ihmisiksi ollenkaan? Kyllähän miehilläkin pitäisi biologian mukaan jonkinlainen suvunjatkamisvietti olla, ehkä jopa voimakkaampi kuin naarailla?
Entä eikö halu olla lapseton / halu olla esim. vain kahden lapsen isä voi kummuta aivan yhtä syvältä sielusta kuin halu saada kolme lastakin?

Miesten suvunjatkamisvietti on eri asia kuin lapsen hoivaamisvietti.

Yhteistyössä