Haluaisin alkaa vegaaniksi, mutta tuskinpa onnistuu perheen takia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wannabee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wannabee

Vieras
Me kun ei olla mitään rikkaita niin minulla tuskin on varaa alkaa täysin vegaaniksi. Voin ostaa itselleni joitain vegaanisia tuotteita, mutten voi korvata lämpimiä ruokia vegaanisilla vaihtoehdoilla. Mies kun ei lihasta luovu ja lapsetkin ovat siihen tottuneet. Meillä ei ole varaa ostaa sekä liharuokia että vegaaniruokia. Ei oo kiva. Mulla ei tee yhtään mieli lihaa enää ja kun olen oppinut kuuntelemaan kehoani niin tunnen kuinka huonosti keho voi aina kun syön eläinperäisiä tuotteita... Ruokahalu katoaa... Kanaa ja kalaa voisin syödä silloin tällöin, mutta niiden syömisestä tulee kyllä nyt huono omatunto kun olen lukenut niin paljon paskaa missä oloissa niitä kasvatetaan. En kyllä haluaisi mokomaa toimintaa tukea...

Moikka! Ei kasvissyönti varsinkaan mitenkään kallista ole, tietty siinä pitää nähdä se vaiva, että pitää olla pari ruokavaihtoehtoa, jos perheessä halutaan syödä lihaa. Mutta voisit hyvin alkaa pikkuhiljaa muuttamaan ruokailutapojasi ja kun opit tekemään kasvisruokia, niin niistä voi myös muukin perhe tykätä! :) Ja kun käytät soijaa, tofua yms. niin saat tarvittavia ravintoaineita.

Vegaanius on vähän hankalampaa, mutta ei sekään mahdotonta, mutta kasvissyönti (esim. syöt maitotuotteita ja kananmunaa (luomu) ) voisi sopia tähän hetkiseen tilanteeseenne paremmin!

Ja eihän ole kiva, jos sinä voit huonosto lihan syönnistä.. :( Kyllä mieskin varmaan luulisi ymmärtävän, jos juttelet asiasta hänen kanssaan.

Tsemppiä ja tervetuloa lihattomaan maailmaan! :D

Yhteistyössä