Halpoja vaippoja? teippi ja a-i-o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ansku"

Vieras
Paljon vaipat maksaa yleensä, eli mikä on edullinen hinta esim. Pampersille ja Liberolle? Esikoisen vaippa-ajoista on niin pitkä aika ja nyt toista odotellessa ajattelin ostaa valmiiksi jo jotain, jos on hyviä tarjouksia. Kun vaan ensin tietäisi mikä on hyvä tarjous... Asutaan pääkaupunkiseudulla, jos alue vaikuttaa hintoihin.

Entäs all-in-one -kestovaipat? Mikä on sopiva/edullinen hinta? Ajattelin koittaa niitä kertisten rinnalla, ties vaikka innostuisin :) Tähän hässäkkään en edes kuvittele kokokestoilevani, mutta hyödyttäähän se pienikin ekoilu edes vähän.

n.12e taitaa olla kyseiset kertikset halvimmillaan, lukuunottamatta tarjouseriä. aio vaipat maksaa useimmiten uutena n 20e kappale mut löytyy käytettynäki, esim huutikses on tällä hetkellä edullisesti aio vaippoja.

Otathan huomioon, että AIO-kestot kestää useimmiten kuivua tosi kauan eikä istu hyvin ihan pienelle vauvalle. Mieluummin suosittelisin taskuvaippoja ja niihn harsoa sisään. Näin meillä on kestoiltu jo pitkään. Etuna noissa taskuissa on, että ne kuivuu nopeasti, varsinkin jos käyttää imuna harsoa. Illalla kun pesee, niin aamullla on kuivia :) Eikä ole vaikeita käyttää. Mä täytän vaipat valmiiksi pesun jälkeen, siis taittelen harson pötköksi ja työnnän taskuvaipan sisään, sen jälkeen niitä voi käyttää kuin aio:ta.

Kiitos vinkeistä.

Tiedän toki, että aio:t kestää kuivua ja olinkin alkuun vain ajatellut kokeilla tyyliin yhdellä tai kahdella vaipalla kestojen kanssa sekaisin. Mutta hyvä vinkki tuo taskuvaippa, vaikuttaa ihan yhtä helpolta ja helppouttahan minä tässä haen :)

No sitten niistä taskuvaipoista, mitkä on hyviä? Kokemuksia? Babyidea ainakin mainostaa, että growhour (tms?) käy myös vastasyntyneelle, onko kokemuksia? Muksuista taas löysin googlettamalla ettei kävis kovin hyvin ihan vastasyntyneelle. Mikä on sopiva hinta käytetylle taskuvaipalle? Entä hyvä imu? Huutiksesta katsoin että alle kympilläkin löytyy, mutta vähän yli kympillä löytyy jo paljon. En oo vaan ikinä edes tilannu huutiksesta, joten vähän epäilyttää joutua huijatuks jne, jos ei pääse itse noutamaan.

Jos sellaista mikä menee pitkään etsit, niin sitten joku noista koko vaippaiän vaipoista, esim. tuo Growhour. Muiltakin merkeiltä löytyy noita yhdenkoon vaippoja.

Ihan vastasyntyneelle voi olla taskutkin epäsopivia, tai ainakaan kovin montaa ei kannata samanlaista hankkia. Esim. reisien kohdalta ei välttämättä istu kovin hyvin. Meillä on käytössä itse (TSI) ommellut vaipat, kuminauhat sai näin sopivan kokoisiksi.

Meillä on tosiaan imuina käytetty ihan perusharsoa, menee pitkään ja imee hyvin. Voi pestä ihan huoletta ja kuivuu nopeasti. Ja ei maksa paljoa :) Lisäksi mulla on muutamia froteepyyhkeestä leikattuja palasia lisäimuina, muutaman bambuimun olen tilannut jostain nettikaupasta.

Käypäs tutustumassa kestovaippainfon ( http://www.kestovaippainfo.fi/ ) sivuilla, sieltä löytyy tosin paljon tietoa ja mm. eri merkkisten vaippojen tiedot :)

Lisään vielä, että meillä ei ihan pienenä käytetty muita kuin imse vimsen sisävaippa + kuori-yhdistelmää ja nauhavaippa+kuori- yhdistelmää, joten en ihan "asiantuntija" ole noiden taskujen käytössä pienellä. Kerron siis vain mitä tiedän lukemani/kuulemani perustella.

Yhteistyössä