Hallitusohjelma on hyytävää luettavaa niille noin 200 000 suomalaiselle, jotka elävät toimeentulotuen varassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yritykset pyörittää Suomea ja elämäntapatyöttömät ovat riippakivenä.
Mä en osaa vastata siihen, onko tukien antaminen yrityksille aina parasta. Mutta niiden verotusta saa keventää.

Plussaa Marinin hallitukselle siitä, että se otti esille muissakin maissa olevan veroparatiisi-ilmiön (vai en muista, oliko se Marin vai kuka). Toinen maailmanlaajuinen uudistus olisi se, että kansainvälinen yritys maksaa veronsa maahan, jossa kulloinkin toimii.

Lisäarvoa tuottavat ahkerat työtä tekevät duunarit pyörittävät Suomea.
Niin, mitäpä jos molemmat pyörittävät Suomea, sekä yritykset että työntekijät?

Mutta Marinin perintöä oli joku päivän uutisoitu asia, eli yrityksiä kaatui kevättalvella 2023 Suomessa enemmän kuin 10 vuoteen.

Tätä "kuntoutusta" käytetöän keppihevosena saada alipalkattua työvoimaa, jonka alipalkkana toimii työttömyysturva tai toimeentulotuki. Työstä pitää maksaa alan TES-palkka ja myös työehtojen pitää olla alan yleiset. Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos työtön määrätään ottamaan vastaan tarjottu työ, ellei 4 työhakemusta joka kuukausi ole tuottanut tulosta, eli työpaikkaa, mutta pakkotyö orjapalkalla eli minimiperusturvalla alle TES-palkan on työorjuutta. Saivathan orjatkin minimitoimeentulon eli vaatteet, ruuan ja katon päänsä päälle. Työstä tulee saada aina palkka, työttömyysturva on korvaus työttömänä työnhakijana eli työmarkkinoiden käytössä olemisesta ja toimeentulotuki on minimiperusturva tulottomalle tai pienituloiselle jonka muut tulot eivät kata laskennallista minimiperusturvaa. Ne eivät ole palkkaa.
Eli ootetaan että ne 4 hakemusta kuussa tuottaisi tulosta?
Sit saa vetää lonkkaa, jos ne ei tuota?

Mitäpä jos...Suomen suosta pelastamiseen tarvitaan JOKAISTA, jolla ei ole vapauttavaa diagnoosia?

Onko se toisaalta AINA valtion vika, jos joku ei osaa työllistyä?
On ja ei.
Enemmän pitäisi tukea osatyökykyisiä/ei-niin-normisti-käyttäytyviä aspergerejä/masennusdiagnoosilla kulkevia työllistymään osa-aikaisiin töihin. Tähän nykyhallitus ei mun mielestä vastaa.

Mutta kun kuuntelee tuttujen työttömien puheita, niin voi kermat p*rseessä sentään. Ei voi ottaa työtä vastaan koska sitä sun tätä, "tää ei oo mun unelmaduuni".

Mä veikkaan että heittämällä ainakin 1/3 työssäkävijöistä inhoaa työtään tai ei koe sitä unelmaduuniksi. Mutta he toteuttavat unelmiaan vapaa-aikana.

Yhteistyössä