Hallitus on sulkemassa baarit

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

Lokdaun is päk!
Pärjättiin keväälläkin vaikka ravintolat ja yökerhot olivat kiinni, miksi ei pärjättäisi nyt.
Niistä on tämän syksyn pahimmat tartuntaryppäät saatu.

Tulipaloa pitää alkaa sammuttaa heti eikä vasta ensiviikolla. Miksi kaikessa viivytellään? Hallituksen pitää toimia heti. Kepu on hallituksen heikoin lenkki ja jarruttaja.
 
vierailija
Pärjättiin keväälläkin vaikka ravintolat ja yökerhot olivat kiinni, miksi ei pärjättäisi nyt.
Niistä on tämän syksyn pahimmat tartuntaryppäät saatu.

Tulipaloa pitää alkaa sammuttaa heti eikä vasta ensiviikolla. Miksi kaikessa viivytellään? Hallituksen pitää toimia heti. Kepu on hallituksen heikoin lenkki ja jarruttaja.
Ilman kepua ei Marinin hallitusta olisi olemassa.
 
No. Ihan ensisijaisesti rajavalvonta olisi pitänyt pitää koko ajan päällä ja lisätä pakollinen testaus maahantullessa, mikäli se olisi ollut tarpeellista. Suomi olisi voinut pyöriä rauhassa.

Sensijaan meillä on joukko idiootteja päättämässä asioista. Pitää muistaa, että kansa on äänestänyt nämä typerykset päättämään asioista, joten mennään sillä.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja m.e.k.
Oletan, että et ole alaluokkaikäinen lapsi tai vanhus. Muille voi suomalainen puhua suoraan ja rehellisesti.
Voi sanoa mutta toinen juttu on se kun netissä ei tunne henkilöitä irl. Minkälaisia ihmisiä he ovat. Minusta se kysymys oli typerä. Miksi kysyit osaanko kokata? Kaikki osaa kokata. En sanonut että en osaa kokata.

Olen luonteeltani herkkä. Ollut pienestä pitäen. Menneisyydessä on ollut traumaattisia tapahtumia lapsuudesta lähtien ja mua on kohdeltu kaltoin monet kerrat. Näistä en mielelläni puhu netissä mutta menköön nyt tämän kerran. Mä tiedän että menneisyyttä ei kannata vatvoa mutta kyllä se vaikuttaa jossain määrin nykyhetkessä.
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
Voi sanoa mutta toinen juttu on se kun netissä ei tunne henkilöitä irl. Minkälaisia ihmisiä he ovat. Minusta se kysymys oli typerä. Miksi kysyit osaanko kokata? Kaikki osaa kokata. En sanonut että en osaa kokata.

Olen luonteeltani herkkä. Ollut pienestä pitäen. Menneisyydessä on ollut traumaattisia tapahtumia lapsuudesta lähtien ja mua on kohdeltu kaltoin monet kerrat. Näistä en mielelläni puhu netissä mutta menköön nyt tämän kerran. Mä tiedän että menneisyyttä ei kannata vatvoa mutta kyllä se vaikuttaa jossain määrin nykyhetkessä.
Ei tuolla ollut tarkoitus loukata, vaan ilmaista ihmettely siitä, että juuri ruokapaikkoja ai saisi sulkea, jos koronatilanne niin vaatii. Mikä siis se syy oli, osaat laittaa ruokaa etkä ole ruokapaikassa töissä - miksi niiden aukiolo olisi erityisen tärkeää?

Sinulla on (todennäköisesti ja toivottavasti) heikko itsetunto, ehkä lapsuuden vuoksi. Tuo toivottavasti siksi, että vaihtoehto on paljon ikävämpi - nykyisin yhä yleisempi tapa yrittää hallita muita ihmisiä loukkaantumisen kautta.

Jätä nuo traumaattiset tapahtumat taaksesi. Aloita tänään nollasta uusi elämä, jossa uskallat, osaat - - - etkä loukkaannu.
 
Ei tuolla ollut tarkoitus loukata, vaan ilmaista ihmettely siitä, että juuri ruokapaikkoja ai saisi sulkea, jos koronatilanne niin vaatii. Mikä siis se syy oli, osaat laittaa ruokaa etkä ole ruokapaikassa töissä - miksi niiden aukiolo olisi erityisen tärkeää?

Sinulla on (todennäköisesti ja toivottavasti) heikko itsetunto, ehkä lapsuuden vuoksi. Tuo toivottavasti siksi, että vaihtoehto on paljon ikävämpi - nykyisin yhä yleisempi tapa yrittää hallita muita ihmisiä loukkaantumisen kautta.

Jätä nuo traumaattiset tapahtumat taaksesi. Aloita tänään nollasta uusi elämä, jossa uskallat, osaat - - - etkä loukkaannu.
Tiedän että ei ollut tarkoitus loukata. Ne ovat mennyttä elämää, en mää sitä tarkoita. Itsetunto ei ole heikko. En pidä itseäni huonona tai rumana. Eteenpäin on aina menty ongelmista huolimatta. En tiiä tajusitko mitä mä tarkoitin? :D

Ne tapahtumat on ollut lapsuudessa ja aikuisena. Tuorein oli viimeisen 2v. aikana. Se ei ollut niin paha kuin aikaisemmat.

Joskus on kiva käydä ulkona syömässä. Sulkeminen tekee hallaa yrittäjille.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Joskus on kiva käydä ulkona syömässä. Sulkeminen tekee hallaa yrittäjille.
Keväällähän rukoiltiin että määrätkää kiinni, koska asiakkaita ei ollut. Saivat sentään vakuutuskorvauksia kun oli virallisesti määrätty kiinni. Jos asiakkaat ei uskalla tulla mutta kulut juoksee niin sekin on huono. Itsekin pidän valtavasti ulkona syömisestä, mutta korona-aikana en ole käynyt kertaakaan. Tilannut olen kyllä kotiin.
 
vierailija
Ei tuolla ollut tarkoitus loukata, vaan ilmaista ihmettely siitä, että juuri ruokapaikkoja ai saisi sulkea, jos koronatilanne niin vaatii. Mikä siis se syy oli, osaat laittaa ruokaa etkä ole ruokapaikassa töissä - miksi niiden aukiolo olisi erityisen tärkeää?

Sinulla on (todennäköisesti ja toivottavasti) heikko itsetunto, ehkä lapsuuden vuoksi. Tuo toivottavasti siksi, että vaihtoehto on paljon ikävämpi - nykyisin yhä yleisempi tapa yrittää hallita muita ihmisiä loukkaantumisen kautta.

Jätä nuo traumaattiset tapahtumat taaksesi. Aloita tänään nollasta uusi elämä, jossa uskallat, osaat - - - etkä loukkaannu.
Nyt mies suu kiinni tai työnnä sinne vaikka pullaa, jonka toki osaat leipoa itse. Olet selvästä sitä mieltä, että et ole kiysaaja ja loukkaantuminen "rehellisestä ja suorasta" Puheesta on turhaa tai lapsellista, mut menes itsees ja huomaa, että on sitä kiusaamistakin olemassa. Voi puhua rehellisesti ja suoraan, mutta senhän ei tarvitse olla loukkaavaa sävyä. Joskus voi sanoa kauniisti tai jos ei pysty, voi olka ihan hiljaakin.
 

Yhteistyössä