Hallitus ei halua koventaa seksuaalirikosten rangaistuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joulukuu 18, 201712:41
Hallitus ei halua koventaa seksuaalirikosten rangaistuksia – vastusti perussuomalaisten esitystä vasemmiston kanssa

Oulun-insesti_is%C3%A4-640x320.jpg

Norsunluurannikolta kotoisin oleva Seydou Kouanda (oik.) sai Oulun käräjäoikeudessa kahdeksan vuoden ehdottoman vankeusrangaistuksen oman tyttärensä vuosia jatkuneesta törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tytär joutui synnyttämään isälleen lapsen ja tekemään useita abortteja.

Perjantaina eduskunta äänesti ensi vuoden talousarvioon liittyvistä talousarvioaloitteista ja lausumista. Perussuomalaisten eduskuntaryhmä vaati esityksessään, että hallitus ryhtyy toimenpiteisiin seksuaalirikosten rangaistusten nostamiseksi. Perussuomalaisten esitys kaatui äänin 111-79.

– Koko hallitus vastusti rangaistustasojen nostamista. Lisäksi heitä tuki vasemmistoliiton ryhmä. Melko hämmästyttävää, koska lähiaikoina on paljon puhuttu rangaistusten nostamisen tarpeellisuudesta myös hallitusryhmien sisällä, perussuomalaisten eduskuntaryhmä toteaa.

Rikkoo syvästi oikeustajua

Seksuaalirikosten rangaistusasteikko nousi viimeksi otsikoihin, kun turvapaikanhakijan raiskaussyytteet kumottiin hovioikeudessa. Syytetty ei saanut tuomiota raiskauksesta, koska ei ollut näyttöä pakottamisesta. Turvapaikanhakija oli sukupuoliyhteydessä 10-vuotiaan tytön kanssa.

– Tällaiset tapaukset rikkovat syvästi oikeudentajuamme, ja näihin on tultava korjaus. Kyllä käytäntöjä on muutettava, jos eivät hallituspuolueet voi edes tällaisten epäkohdan muuttamista hyväksyä, kun ehdotus tulee heidän mielestään väärältä porukalta.

SUOMEN UUTISET

Syy miksi Suomessa ei tuomita kunnon rangaistuksia on RAHA. Vankilat ovat kuin lepokoteja täydellä palvelulla.

Voitaisiin ostaa vankilapalvelut Venäjältä ja lähettää rikolliset sinne. Tulisi paljon halvemmaksi ja rikollisetkin miettisivät kahdesti kannattaako mennä lusimaan venäläiseen vankilaan.

Pitäisi varmaan itse asettua ehdolle edeskuntavaaleihin ja hoitaa hommat kuntoon...

Saatana jos syy on raha, niin mulla on ratkasu. Noi saatanan paskanaamat voitais tuomita pakkotyöhön ja kenties osa työstä voisi olla ihmiskokeita. Lääkekehitys esim. kaipais ihmiskoekaniineja. Kaikkee muutakin voitais testata, esim. sitä että mitä tapahtuu jos laittaa käsikranaatin perseeseen.

Ja kenties vois järjestää jotain pelejä Lapin korvessa: "Etsi raiskaaja ja tapa!" Sitten saatais paljon rahaa kun businessmiehet etsisi extreme-kokemuksia.

Syy miksi Suomessa ei tuomita kunnon rangaistuksia on RAHA. Vankilat ovat kuin lepokoteja täydellä palvelulla.

Voitaisiin ostaa vankilapalvelut Venäjältä ja lähettää rikolliset sinne. Tulisi paljon halvemmaksi ja rikollisetkin miettisivät kahdesti kannattaako mennä lusimaan venäläiseen vankilaan.

Pitäisi varmaan itse asettua ehdolle edeskuntavaaleihin ja hoitaa hommat kuntoon...

Asiat menivät pieleen siinä vaiheessa, kun vankilalaitokseksesta tuli vankeinhoitolaitos. Vankilan ensisijainen tehtävä on toimia rangaistuksena, ei hoitaa.

Tuo linjaus on ihan meidän kaikkien edun takia. Mitä enemmän vankeja hoidetaan rankaisemisen sijaan, sitä parempi tilanne on siinä vaiheessa, kun he lopulta vapautuvat.

Meidän kaikkien edun mukaista on, että vakavista rikoksista tulee oikea rangaistus. Silloin ei rikoksen uhrien tai heidän omaistensa tarvitse ryhtyä omiin kostotoimiin, vaan voidaan luottaa yhteiskunnan hoitavan asian. Anteeksianto voi kuulua joidenkin uskonnolliseen vakaumukseen, mutta kansalaisvelvollisuus se ei ole.

Viimeksi muokattu:
Meidän kaikkien edun mukaista on, että vakavista rikoksista tulee oikea rangaistus. Silloin ei rikoksen uhrien tai heidän omaistensa ryhtyä omiin kostotoimiin, vaan voidaan luottaa yhteiskunnan hoitavan asian. Anteeksianto voi kuulua joidenkin uskonnolliseen vakaumukseen, mutta kansalaisvelvollisuus se ei ole.
Kyllä, juurikin se oikea rangaistus on kaikkien kannalta paras ratkaisu. Siksi sitä rangaistuksen tasoa ovat määrittämässä oikeustieteellisen koulutuksen omaavia henkilöitä m1es-henkilön sijaan.

Asiat menivät pieleen siinä vaiheessa, kun vankilalaitokseksesta tuli vankeinhoitolaitos. Vankilan ensisijainen tehtävä on toimia rangaistuksena, ei hoitaa.
Niinku et vankilatuomio olis aina käytännössä elinkautinen josta ei enää ole pääsyä "tavalliseksi" ihmiseksi?

Murhasta ainoa mahdollinen tuomio on elinkautinen. Joka Suomessa on käytännössä nykyään viistoista vuotta. Mutta se on silti elinkautinen jos ei armahdeta.
Muut tuomiot kandee suhteuttaa siihen.
Kahdeksan vuotta ehdotonta on jo rangaistusasteikon kärkipäätä jos maksimi on 10v

Vika ei ole siinä, etteikö rangaistusasteikot yläpäässä riittäis verrattuna murhaan.
Vika on siinä, että "tavallisen" tekomuodon rangaistusasteikolla voi saada pidemmän tuomion kuin saman rikoksen törkeän tekomuodon rangaistuksen alarajalla.
Tuomarithan tossa on kusessa:
-"Mä annoin raiskauksesta kolme vuotta"
-"Mä annoin törkeästä raiskauksesta kaks vuotta"
Ennen kuin alkaa kiristämään yleisön mieliksi rangaistusten ylärajoja sataan elinkautiseen+ 346 vuotta ehdottomaan, jotka siis pitää suhteuttaa murhasta saatavaan elinkautiseen
...niin ehkäpä kandeis ensin miettiä törkeän ja sen ei- törkeän välisiä rangaistusasteikkoja ja viilata ne semmoisiksi, että törkeästä pamahtaa kunnolla ja ei- törkeässä sit tuomareilla on sitä harkintavaltaa.
Olis huomattavasti helpompi juttu kuin huutaa munia pois ja päätä poikki.

Kyllä, juurikin se oikea rangaistus on kaikkien kannalta paras ratkaisu. Siksi sitä rangaistuksen tasoa ovat määrittämässä oikeustieteellisen koulutuksen omaavia henkilöitä m1es-henkilön sijaan.

Sinä olet sitä mieltä, että ehdollinen tuomio seksuaali- tai väkivaltarikoksesta on oikea, koska tuomari on opiskellut oikeustieteellisessä? Rikoksesta langetettavista tuomioista lainsäädännössä eivät päätä tuomarit, vaan eduskunta. Tuomarit tuomitsevat lakien antamien rajojen puitteissa. Jos tuomarit eivät suostu käyttämään kuin annetun asteikon toista laitaa, voi lakeja muuttaa tiukemmiksi.
Tuomarit eivät päätä siitä, millainen vankiloiden "hoidon" taso on. Poliittisilla päätöksillä voidaan vankiloiden oloja tarkoituksella muuttaa karummiksi, toivottavasti näin käy.

Nainen, kysy ehdokkaaltasi ennen vaaleja, mitä mieltä hän on seksuaalirikosten tuomioista - älä hyväksy hoitolepertelyä!

Niinku et vankilatuomio olis aina käytännössä elinkautinen josta ei enää ole pääsyä "tavalliseksi" ihmiseksi?

Murhasta ainoa mahdollinen tuomio on elinkautinen. Joka Suomessa on käytännössä nykyään viistoista vuotta. Mutta se on silti elinkautinen jos ei armahdeta.
Muut tuomiot kandee suhteuttaa siihen.
Kahdeksan vuotta ehdotonta on jo rangaistusasteikon kärkipäätä jos maksimi on 10v

Vika ei ole siinä, etteikö rangaistusasteikot yläpäässä riittäis verrattuna murhaan.
Vika on siinä, että "tavallisen" tekomuodon rangaistusasteikolla voi saada pidemmän tuomion kuin saman rikoksen törkeän tekomuodon rangaistuksen alarajalla.
Tuomarithan tossa on kusessa:
-"Mä annoin raiskauksesta kolme vuotta"
-"Mä annoin törkeästä raiskauksesta kaks vuotta"
Ennen kuin alkaa kiristämään yleisön mieliksi rangaistusten ylärajoja sataan elinkautiseen+ 346 vuotta ehdottomaan, jotka siis pitää suhteuttaa murhasta saatavaan elinkautiseen
...niin ehkäpä kandeis ensin miettiä törkeän ja sen ei- törkeän välisiä rangaistusasteikkoja ja viilata ne semmoisiksi, että törkeästä pamahtaa kunnolla ja ei- törkeässä sit tuomareilla on sitä harkintavaltaa.
Olis huomattavasti helpompi juttu kuin huutaa munia pois ja päätä poikki.
Maksimi ei ole 10 vuotta, vaan jopa 15 vuotta voidaan tuomita "pyttytuomiona" eli päivästä päivään.

Maksimi ei ole 10 vuotta, vaan jopa 15 vuotta voidaan tuomita "pyttytuomiona" eli päivästä päivään.

Kaikkien rangaistusten pitäisi olla päivästä päivään istuttavia ilman poikkeavan erityisiä syitä. Ei siis mitään ensikertalaisalennuksia tms. Ja elinkautisen pitää olla nimensä mukainen. Jos oikeasti elinkautisia ei haluta antaa, on rangaistuksen nimi syytä poistaa käytöstä.

Sinä olet sitä mieltä, että ehdollinen tuomio seksuaali- tai väkivaltarikoksesta on oikea, koska tuomari on opiskellut oikeustieteellisessä? Rikoksesta langetettavista tuomioista lainsäädännössä eivät päätä tuomarit, vaan eduskunta. Tuomarit tuomitsevat lakien antamien rajojen puitteissa. Jos tuomarit eivät suostu käyttämään kuin annetun asteikon toista laitaa, voi lakeja muuttaa tiukemmiksi.
Tuomarit eivät päätä siitä, millainen vankiloiden "hoidon" taso on. Poliittisilla päätöksillä voidaan vankiloiden oloja tarkoituksella muuttaa karummiksi, toivottavasti näin käy.

Nainen, kysy ehdokkaaltasi ennen vaaleja, mitä mieltä hän on seksuaalirikosten tuomioista - älä hyväksy hoitolepertelyä!
En ole tuota mieltä. Olen sitä mieltä, että tuomari on sinua parempi määrittelemään miten rikokseen syyllistynyttä henkilöä kannattaa rangaista. Ihan vain siksi, koska tuomari on ihan oikeasti osoittanut ymmärtävänsä aiheesta jotain, toisin kuin sinä.

En ole tuota mieltä. Olen sitä mieltä, että tuomari on sinua parempi määrittelemään miten rikokseen syyllistynyttä henkilöä kannattaa rangaista. Ihan vain siksi, koska tuomari on ihan oikeasti osoittanut ymmärtävänsä aiheesta jotain, toisin kuin sinä.

En minä niitä tuomioita toistaiseksi anna, sitten annan, jos joku lähipiiristäni joutuu rikoksen uhriksi ja yhteiskunta kieltäytyy rankaisemasta rikollista.

Se, mitä sinä et tunnu ymmärtävän, on se, että tuomari toimii yhteiskunnan asettamissa rajoissa. Jos eduskunnan enemmistö päättää, että törkeän raiskauksen rangaistus on vähintään 10 vuotta ehdotonta, tuomarit noudattavat tuota lakia.

En minä niitä tuomioita toistaiseksi anna, sitten annan, jos joku lähipiiristäni joutuu rikoksen uhriksi ja yhteiskunta kieltäytyy rankaisemasta rikollista.

Se, mitä sinä et tunnu ymmärtävän, on se, että tuomari toimii yhteiskunnan asettamissa rajoissa. Jos eduskunnan enemmistö päättää, että törkeän raiskauksen rangaistus on vähintään 10 vuotta ehdotonta, tuomarit noudattavat tuota lakia.
Tiedän kyllä miten lait muodostuvat. Yrität jo toistamiseen kertoa minun puolestani mitä mieltä olen asioistra. Voitko keskustella kuin aikuiset ja lopettaa tuon sanojen suuhun laittamisen? Ymmärrän myös lakivaliokunnan merkityksen asiassa, vaikka sinä et sitä tunnukaan ymmärtävän.

Ma olen huomannut pitkän elämäni aikana, että paras työntekijä on se, joka ei sitä tee.
Näillä palstaviisailla on vastaus joka ongelmaan, mutta aika kuluu kuitenkin vain palstaillessa.

Koitapas joskus tehdä jotain niin huomaat ehkä, ettei se olekaan niin helppoa.
Ja sitten luemme virheesi ja tyhmyytesi täällä The Ketjulla.

Tiedän kyllä miten lait muodostuvat. Yrität jo toistamiseen kertoa minun puolestani mitä mieltä olen asioistra. Voitko keskustella kuin aikuiset ja lopettaa tuon sanojen suuhun laittamisen? Ymmärrän myös lakivaliokunnan merkityksen asiassa, vaikka sinä et sitä tunnukaan ymmärtävän.

No kerro nyt sitten selvästi omin sanoin, miksi seksuaali- ja väkivaltarikoksista annetut lievät tuomiot (ovat hyvin lieviä yleismaailmalliseen tasoon verrattuna) ovat oikein?

Ihan vaikka käytännön esimerkkinä Porvoon Mäkkärin kolmoissurma. Jospa sä lopettaisit tuon asiantuntijana esiintymisen, kun sulla selvästikään ei ole mitään ymmärrystä oikeustieteestä.
Kolmoissurma?
Mistä kohtaa rikoslakia semmoinen löytyy?

Tuomioiden yhteenlaskenta on oma tieteenhaaransa jossa on aikamoinen määrä mystiikkaa, samoin kuin ensikertalaisuus.

Mut vantaassa virtaa aika paljon vettä ennen kuin sä opetat mulle mitään yhtään mistään.

No kerro nyt sitten selvästi omin sanoin, miksi seksuaali- ja väkivaltarikoksista annetut lievät tuomiot (ovat hyvin lieviä yleismaailmalliseen tasoon verrattuna) ovat oikein?
Ai sä yhtäkkiä käänsitkin todistustaakan minulle, vaikka itse olet tässä koko ajan väitteitä esittänyt

Itse en ole missään vaiheessa puolustanut (etenkään) seksuaali- ja väkivaltarikosten tuomioita, mutta mä kannatan sitä, että näiden rikosten rangaistustasoa pitää olla määrittämässä asiaan perehtyneitä henkilöitä. Ja viime kädessä noita rajoja soveltaa oikeuslaitos. Sillä ei ole lopulta väliä ymmärtääkö Teuvo Tolvana tai Matti m1es miksi kukakin tuomittu mihinkin vankeusrangaistukseen tuomitaan, kunhan se menee oikein.

Ai sä yhtäkkiä käänsitkin todistustaakan minulle, vaikka itse olet tässä koko ajan väitteitä esittänyt

Itse en ole missään vaiheessa puolustanut (etenkään) seksuaali- ja väkivaltarikosten tuomioita, mutta mä kannatan sitä, että näiden rikosten rangaistustasoa pitää olla määrittämässä asiaan perehtyneitä henkilöitä. Ja viime kädessä noita rajoja soveltaa oikeuslaitos. Sillä ei ole lopulta väliä ymmärtääkö Teuvo Tolvana tai Matti m1es miksi kukakin tuomittu mihinkin vankeusrangaistukseen tuomitaan, kunhan se menee oikein.

Itävallassa äänestäjät valitsivat edustajat, jotka laittavat tuomareille uudet ohjeet (lainsäädäntö) rangaistustasosta - rangaistuksia seksuaalirikoksista kiristetään huomattavasti, koska kansa niin haluaa. Sitä kutsutaan demokratiaksi. Näin voi tapahtua meilläkin, jos äänestäjät niin haluavat.

https://kaksplus.fi/threads/itaevallasta-tuli-suvakkien-painajainen.2501710/page-2#post-31791022

Yhteistyössä