Hallituksen valinta: oma ohjelma vai sixpack 2.0?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Veroasiantuntija Teemu Lehtinen tykittää jälleen asiaa erinomaisella blogikirjoituksellaan.

"Ei ole ihme, jos tämä kuulostaa oudon tutulta. Vaalikaudella 2011–2015 Jyrki Kataisen sixpack-hallitus sopeutti julkista taloutta samalla pahamaineisella 50/50 -periaatteella: puolet veronkiristyksiä ja puolet menosäästöjä. Jälki oli koko lailla karmivaa, kun kuoppaa kaivettiin vuosi vuodelta syvemmäksi uusilla veronkiristyksillä."

"Täyskäännös koitti vihdoin vaalikaudella 2015–2019, kun Juha Sipilän porvarihallitus päätti kohdistaa julkisen talouden sopeutustoimet vain menoleikkauksiin ja rakenneuudistuksiin. Verotusta ei siis enää kiristetty. Kansantalous kääntyi kasvuun ja julkinen talouskin lähestyi tasapainoa."

Lue koko blogikirjoitus tästä

vierailija
Olen nyt saanut itseni ähkyyn päivän uutisista. Ponnistan sohvalta ja laitan netin lataukseen. Ihmiset tekevät tyhmiä päätöksiä. Kaikista niistä olen saanut kärsiä.
Oi persuparat, kun valisitte tomppelit kurjistamaan Suomen elämää.
Orpon sedät ja tädit menkööt nurkkiin häpeämään loppupäiväksi. Ei RKP:ssä ja muka uskovaisten puolueessakaan ole kehumista.

Tätä mä oon miettinyt. Kumpi on parempi ja pahempi, verot vai leikkaukset?

Vassarit tuntuisivat haluavan säilyttää n.miljoona pikkutarkkaa palvelua vivahteineen "soijamerkin vaihtamisesta traumatisoituneiden henkilöiden lyhytterapeuttinen tukiryhmä", ja kaikille kaikkea. Mutta verot ovat kovat.

Porvarit leikkaavat palveluja kuin giljotiinilla - ehkä löysät pois? Ihmisen pitää pärjätä jämäkän luonteen avulla?

Puolensa ja puolensa.

vierailija
Tätä mä oon miettinyt. Kumpi on parempi ja pahempi, verot vai leikkaukset?

Vassarit tuntuisivat haluavan säilyttää n.miljoona pikkutarkkaa palvelua vivahteineen "soijamerkin vaihtamisesta traumatisoituneiden henkilöiden lyhytterapeuttinen tukiryhmä", ja kaikille kaikkea. Mutta verot ovat kovat.

Porvarit leikkaavat palveluja kuin giljotiinilla - ehkä löysät pois? Ihmisen pitää pärjätä jämäkän luonteen avulla?

Puolensa ja puolensa.
Siksi asiat menee persilleen kun politiikkka on: korotetaan veroja tai sitten tuo sinun puolensa ja puoelensa, jonka varjolla tehdään 50/50 politiikkaa. Näistä molemmista on osoitus ettei saada hyvää aikaan. Vain Sipilän hallitus on omalla politiikallaan saanut talouslkasvua aikaan 2000-luvulla. 2000-luvun alkupuolella hallitusten tehtävälistalla oli, älä tee mitään, kun Nokiabuumi tuo kasvua. Tekemättäjättäminen oli tuolloin virhe, mutta vielä suurempi virhe oli seisoa tumput suorana, kun Nokia ei enää ruokkinutkaan talaouskasvua Suomeen.

LUKEKAA ENSIN TUO ALOITTAJAN LINKKAAMA JA KOMMENTOIKAA VASTA SITTEN.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä