Halkeilevat sormen päät, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on tosi kuivat ja halkeilevat sormen päät ja kädet. Mikä ois hyvä rasva joka auttaa pitään kädet kunnossa? Olen kokeillut vaikka mitä niveaa, avonia, dovea, acoa (apteekista). Mut tuntuu et auttaa vaan hetkeksi kuiviin käsiin ei halkeamiin.

Apteekista saatava Locobace on aika hyvää, rasvainen emulsiovoide. Sitä illalla käsiin ja puuvillahanskat yöksi käteen. Muuten kuiville käsille paras rasva on mun mielestä Tummeli.

Sellanen karhunrasvavoide. Ei taida saada muualta kuin kuusamosta riipisen matkamuistomyymälästä. Mä kokeilin ennen sitä kaikki mahdolliset ja mahdottomat rasvat ym. ilman tulosta! Onneksi tuo karhunrasvajuttu sattui silmään ja ostin sen.

mulla ei auta rasvat, mutta teippaan ihoteipillä sormenpäät esim siivouksen ja pyykinviikkauksen ajaksi, ja apteekista saa Compeed-sormenpäälaastaria joka auttaa haavoihin

Bepanthen on ainut, joka mulla on auttanut. Vaikkakin ihotautilääkäri käytön kielsikin. Koitettu on kaikkea mahdollista (valehtelematta mulla on n.30 apteekista ostettua eri voidetta kaapissa). :(

mä vannon tummelin nimeen!Mull oli rystyset ihan halki ja vepillä,laitoin edellisenä iltana kerroksen tummelia ja puuvilla hanskat kateen,niin ei oo halkeemista enää tietookaan ja on tosi tehokas myös kuiviin ja kipeisiin(haljenneisiin) kantapäihin!

[QUOTE="mä";22576483]mä vannon tummelin nimeen!Mull oli rystyset ihan halki ja vepillä,laitoin edellisenä iltana kerroksen tummelia ja puuvilla hanskat kateen,niin ei oo halkeemista enää tietookaan ja on tosi tehokas myös kuiviin ja kipeisiin(haljenneisiin) kantapäihin![/QUOTE]

Mistä saa tummelia? Sori jos on tyhmä kysymys :)

Mulla oli ennen kans halkeilevat sormenpäät. Sitten yksi th neuvoi syömään b-vitamiinia ja rautaa purkista ja jonkun ajan päästä meni sormenpäät umpeen eikä sen jälkeen ole tulleet. Suosittelen kokeilemaan!

Kokeilkaa sitruunan mehua! sitä mitä kaupoissa myydään sitruunan keltasissa "pulloissa". parin päivän ajan laitoin pari kertaa päivässä ja halkeamat hävis! tosin kirvelee ihan hirveesti.. mutta ainoo mikä mulla autto ja siitä hyvä kun kotihommia tehdessä on inhottavaa jos kädet on koko ajan rasvassa..

Mie kärsin monta vuotta tuosta samasta, aina talvisin rupes kuivumhan ja lohkeilemaan sormen päät. Vitamiineja apteekin hyllyltä, sinkkiä ja magnesiumia purkista niin auttoi tuohon ongelmaan.

Neutrogena-merkkinen käsivoide on auttanut mulla hyvin. Pieni tuubi, tiivistetyyppinen rasva, löytyy ihan Prismoista, Citymarketeista,Stockmannilta, apteekistakin. Hajusteeton ja hajustettu versio löytyvät. Sit on ehkä hyvä tarkistaa, että saa riittävästi hyviä rasvoja ja vitamiineja ruuasta.

Ilman Tummelia elämä olisi tosi tuskaista, sormenpääni aukeavat jo melkein tietokoneen naputtelusta tai
lehden selailusta, puhumattakaan siivouksesta tai muista "oikeista töistä". Jos en olisi keksinyt Tummelia satojen eri temppujen ja voiteiden kokeilun jälkeen, olisin aika epätoivoinen. Nyt pärjään kohtalaisen hyvin, kun pari kertaa päivässä rasvaan kädet kunnolla Tummelilla, sekä yöksi tietysti aina, tarvittaessa vielä puuvillahanskat päälle. Näillä mennään, eikä sitä hirveää kirvelyä tarvi enää kestää,
- paitsi jos Tummeli unohtuu kyydistä reissuun lähtiessä, kuten just viime viikolla pääsi käymään.

Niin, Tummelia saa ainakin Tarjoustalosta täällä Hesan seudulla, hinta alle 5,- viimetteeksi.
Apteekkiin ja lääkäreihin olen pistänyt satoja satoja euroja vuosien mittaan, ennenkuin näin yksinkertaisesta perusvoiteesta löytyi apu. Jos naamarasvaa ei heti osu käsiin, Tummeli sopii
kasvoillekin tosi hyvin. (Nyt pitäis saada jo korvausta Tummelin valmistajalta tämän ylistyksen jälkeen...)

Kokeilkaa B-vitamiinia. Kärsin vuosia halkeilevista sormenpäistä ja aftoista. Kun aloin syömään pillerin päivässä B-vitamiinia, niin pääsin kummastakin vaivasta eroon. Yritin kerran olla ilman pilleriäni, mutta muutamassa viikossa ilmestyivät haavaumat ja aftat. Itselläni eivät auttaneet mitkään voiteet, koetin apteekin voiteita ja kaikkenlaisia muitakin, mutta aina vain haavaumat tulivat uudelleen ja aftat.

Mä olen kans kokeillu karhunrasvavoidetta, TOIMII!...ja kaikkien vuosien kärsimysten jälkeen, en ole muuta enää suositellutkaan, kuiva, ihottumainen iho, ja tota ku laittaa pieninä kuureina, ni mulla ainaki hävis koko ihottuma, eikä oo pariin vuoteen ollu enään, ja sama halkeamiin kantapäissä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä