Haljennut hammas

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Onko kenelläkään haljennut hammas, siis sinne ihan alas asti, ei vain niin että pieni pala lohkeaa pois? onko silloin pitänyt hammas poistaa kokonaan, vai mitä siinä voi tehdä?

"vieras"
Mulla on lohjennut pystysuunnassa melkein puolet hampaasta, ihan paikattiin. Tiedä sitten jos hammas on lohjennut juuresta asti tai niin ettei omaa hammasta ole näkyvissä.

"Vieras"
Joo, on lohjennut. Alkuun paikattiin parikin kertaa, mutta hampaasta ei tullut hyvää. Oli jomottelua ja muuta. Lopulta aloitettiin juurihoito, jonka aikana huomattiin, että juuressa oli aivan pieni hiushalkeama (jota ei näkynyt röntgenkuvissa). Hammas piti poistaa ja laittaa implantti tilalle.

etuhammas
Minä huomasin yläetuhampaassa halkeaman, siis sellaisen viivan, joka menee keskellä hammasta tuonne ihan juureen asti. Vielä on hammas kasassa, mut alkoi pelottaa, että halkeaa kokonaan.
Mahtaakohan hammaslääkäri tehdä asialle mitään ennen kuin se tosiaan halkeaa.

Halkeaman eri puolilla näyttäisi hammas olevan kuin eri värinen. Samaisesta hampaasta on joskus 10v sitten lohjennut pieni pala purastessani haarukkaa vahingossa.

En ole yhtään huomannut halkeaman syntymistä. Oliskohan kenelläkään tästä kokemusta.. Eli pitääko mennä yksityiselle tai vaan odottaa..?

Näin
Minä huomasin yläetuhampaassa halkeaman, siis sellaisen viivan, joka menee keskellä hammasta tuonne ihan juureen asti. Vielä on hammas kasassa, mut alkoi pelottaa, että halkeaa kokonaan.
Mahtaakohan hammaslääkäri tehdä asialle mitään ennen kuin se tosiaan halkeaa.

Halkeaman eri puolilla näyttäisi hammas olevan kuin eri värinen. Samaisesta hampaasta on joskus 10v sitten lohjennut pieni pala purastessani haarukkaa vahingossa.

En ole yhtään huomannut halkeaman syntymistä. Oliskohan kenelläkään tästä kokemusta.. Eli pitääko mennä yksityiselle tai vaan odottaa..?
Mulle tehtiin juuri eilen keraaminen kruunu halkeaman vuoksi. Tosin kyseessä oli poskihammas, mutta ei kai sillä ole väliä.
Hammaslääkäri totesi, että ei tosiaankaan kannata jäädä odottamaan, että halkeaa kokonaan, sitten joudutaan tekemään noin 3000 euroa maksava implantti, joka on paljon isompi juttu kuin tämä nyt tehty.

Yhteistyössä