Haittaako miestä, jos naisella lapsia edellisestä suhteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yyhoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yyhoo

Vieras
Miten miehet yleensä suhtautuvat siihen, että naisella on lapsia entuudestaan? Onkohan tämä vaikeaa miehille? Toki yksilöllistä, mutta onko millaisia kokemuksia/vaikeuksia tullut?

Riippuu ihan miehestä ja kypsyystasosta.

Sisko sai 18 -vuotiaana lapsen.

Noin 27 -vuotiaaksi suurin osa miehistä (tai siis pojista, joita miehet saattavat vielä tuossakin iässä olla) juoksi karkuun kun kuuli, että siskolla on lapsi. Nyt kun ollaan päälle kolmenkympin ei näytä enää miehiä juuri haittaavan. Naimisiin hän on nyt menossakin.

Minä olen ollut yllättynyt siitä ettei miehiä tunnu haittaavan. Vientiä on riittänyt liikaakin. Ainoaksi ongelmaksi tuntuu nyt muodostuvan se, että minun lapsiluku on täynnä ja tapailemani mies haluaa ehdottomasti oman lapsen (ei lapsia ennestään). En tiedä mikä tähän olisi ratkaisu.

Ne joihin itse olen törmännyt eivät ole välittäneet siitä onko lapsia vai ei. Toki niitä joukossa on joita se haittaa.
Oma mies oli sitä mieltä, että hän ei voi ottaa vain palaa kakusta vaan koko kakku pitää ottaa ja niin ottikin....

Niin, ne joita haittaa, heidän kanssaan ei pääse edes tutustumistasolla sen pidemmälle kuin perusjutteluun. Esim. baarissa mies lähtee vessaan eikä palaa takaisin -juuri kun on kertonut olevansa äiti. Tämä kundi oli 22 -vuotias.

kyllä joitain haittaa, vaikka kyseessä olis kuinka aikuinen ja fiksu mies. joillekin se muodostuu ongelmaksi vasta suhteen edetessä, kuten mulle kävi. kaikki meni loistavasti ja suunniteltiin jo yhteistä tulevaisuutta mutta eräänä päivänä mies vaan ilmoitti ettei pysty suhteeseen juuri nyt, se perhe-elämä ei ollut häntä varten, vielä.

mä otin tavaksi kertoa lapsesta jo heti kättelyyn jos joku osotti mielenkiintoa mua kohtaan, jos mies kysy baarissa otanko juotavaa sanoin takasin "joo voin ottaa jos ei sua ei hierrä se että mulla on lapsi" :D eipä moni karkuun kyllä lähteny.

oma mies oli alkuun vähän kankea lapsen kanssa, nyt niitä kahta ei erota mikään ja välillä tuntuu että minä oon vaan tiellä ;)

Kokemusta on jonkin verran, ja yleensä ottaen alle 3kymppiset miehet suhtautuvat asiaan selvästi "pelokkaammin", kuin sitten taas yli 30v miehet. Tietysti TOSI yksilöllistä, mutta näin ainakin olen itse asian kokenut. Lapset eivät silti mielestäni ole mitenkään este uudelle suhteelle, kunhan uusi mies on riittävän kypsä tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Kokemusta on jonkin verran, ja yleensä ottaen alle 3kymppiset miehet suhtautuvat asiaan selvästi "pelokkaammin", kuin sitten taas yli 30v miehet. Tietysti TOSI yksilöllistä, mutta näin ainakin olen itse asian kokenut. Lapset eivät silti mielestäni ole mitenkään este uudelle suhteelle, kunhan uusi mies on riittävän kypsä tilanteeseen.

Ja piti vielä lisätä, että kerron aina heti alussa että mulla on 2 lasta. En kuluta aikaani miehiin joille tämä asia saattaisi olla ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
mut jos ei halua edes tutustua, kun kuulee, että on lapsi, sitä en ymmärrä.

kyllä mä ymmärrän.
mut sitä en välttis ymmärrä jos on jo ihastunut naiseen jne ja sit kuulee et häl on lapsii ni iahstus loppus. mut niin kai käy aika harvoin kuiteski.

Laajassa yh kaveri piirissäni, en kyllä ole kuullut YHDELTÄKÄÄN miesystävä kandilta, että lapset haittais :o Päin vastoin. Tällä hetkellä monen uusperheen arjen kasvatti-isät on paaaaljooon "parempia" kuin ydinperheiden. Naista ei pidetä itsestään selvyytenä, lapsia hoidetaan "fifty-fifty", raha asioista ei riidellä, laskut jaetaan, ja ennen kaikkea: mies ei juokse vieraiden tai viinan perässä jne jne. Hauskinta taas on kuunnella näitä ydinperheestä koostuvien rouvien vinguntaa, kun mies ei arvosta, ei tee kotona mitään, juo, haistattelee ja puhuu epäkunnioittavalla tavalla, MUTTA silti heidän perhe on paljon hienompi ja parempi kuin uusperheet. :o

Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:
Laajassa yh kaveri piirissäni, en kyllä ole kuullut YHDELTÄKÄÄN miesystävä kandilta, että lapset haittais :o Päin vastoin. Tällä hetkellä monen uusperheen arjen kasvatti-isät on paaaaljooon "parempia" kuin ydinperheiden. Naista ei pidetä itsestään selvyytenä, lapsia hoidetaan "fifty-fifty", raha asioista ei riidellä, laskut jaetaan, ja ennen kaikkea: mies ei juokse vieraiden tai viinan perässä jne jne. Hauskinta taas on kuunnella näitä ydinperheestä koostuvien rouvien vinguntaa, kun mies ei arvosta, ei tee kotona mitään, juo, haistattelee ja puhuu epäkunnioittavalla tavalla, MUTTA silti heidän perhe on paljon hienompi ja parempi kuin uusperheet. :o

Joo no tuossahan ei ole oikeasti mitään järkeä. Varmasti ne, joita asia ei haittaa tai vaivaa, ovatkin hyviä isäpuolia sitten.
Mutta toki valtaosassa ydinperheitä on ne vastuuntuntoiset ja oikeasti hyvät miehet.

Minun tyttöystävällä on 2 lasta ja viellä kahta eri isää. Tiesin alusta asti että hän on kun ikea monipakkaus mihin kuuluu ykkös,kakkos ja kolmas paketti. Minua se ei haittaa ja olen ihastunut hänen lapsiin tosi paljon ja minun arki olisi tosi tyhjä ilman heitä. Muuten kaikki on fine mutta välillä on raskas kun tulet kotiin ja jonkukumpi lapsien isä on kotona leikkimässä. Ei saisi valittaa vaan pitäis olla iloinen lapsien puolesta. Suhden alussa tyttöystäväni viellä kertoi että hän voi kuvitella että hän haluaisi kolmas lasta mutta tällä hetkellä näyttää siltä että ei halua. Minä sit taas kyllä haluaisin jonain päivänä oma lapsi.
Olen btw 24v mies ja niin mun tyttöystäväkin.

Yhteistyössä