Haittaako jos pullataikinasta tuli löysä?

Ei sulla olis mitään hiivaleipä tai grahamjauhoa edes sinne lisätä?
Voi tulla sellaisiä lättänöitä jotka pierettää ihan tajuttomasti kun niissä on hiivaa 'liiaksi'.

MUOKS, ei sittenkään, katoin väärin tota jauhomäärää...

Mä en tiedä noista määristä kun pullaa teen sen kerran vuoteen. Pussin kyljestä luin ohjetta, sämpylätaikinaa teen viikoittain mutta se on niin eri kun heitän mukaan leseitä ja kaurahiutaleita yms mitä kaapista löytyy.

möö
Mä laitan kanssa aina kaksi kananmunaa puolen litran taikinaan ja sokeria desin enemmän kun ohjeessa, niin mun mummu opetti tekemään pullataikinan. Ja juuri mitä löysempi taikina (kunhan sen saa leivottua) sen parempaa pullaa :) Mulla on myös "köyhän pulla" - ohje, jossa puoleen litraan nestettä laitetaan jauhoja ja hiivaa puolet vähemmän kuin tavallisesti. Taikina kaadetaan uunipellille tai muffinssi vuokiin ja paistetaan kuten pullat. Nämä on nopeita tehdä, mutta maistuvat jo seuraavana päivänä vähän vanhoilta.

Mä teen teen pullataikinan aina aika niukoilla jauhoilla. Minusta tulee kaikkein paras pulla kun taikina on löysää ja nostattaa kunnolla aluksi.
Kananmunaa en käytä ollenkaan pullataikinas, luin jostain että kananmuna "vanhentaa" pullan nopeammin.

Yhteistyössä