Haittaako iho-ongelmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja psorimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

psorimies

Vieras
Minulla on ollut jo yli 20 vuoden ajan psoriasis. Kyseessä ei ole mikään vaikea psori, vaan sellainen lievän ja keskivaikean välimuoto.
Ihottumaa on eniten jaloissa ja jonkin verran myös selässä.

Yleensä lääkitys tehoaa suhteellisen hyvin vaivoihini, mutta tänä vuonna on ollut ongelmia lääkkeen tehon kanssa - siis ihottumaa on vaikka kuinka noudatan lääkärin antamia hoito-ohjeita.

Jos miehelläsi olisi tällainen vaiva ja kävisi näin että iho ei pysy täysin kunnossa vaan hilseilee, niin kuinka kävisi suhteelle - loppuisi varmaankin?

Jopa on kysymys! Olen luvannut rakastaa myötä ja vastamäessä; ei siinä paljon ihottumat tunnu tai muutkaan sairaudet.
Kaikki on hoidettavissa kuitenkin ruokavaliolla/ oikealla lääkityksellä ja jollei ole, sitten eletään niillä korteilla.

No ei haittaa. Psori miehen kanssa pitkään elelin ja suhde ei todellakaan päättynyt iho-ongelmiin.
Moni ottaisi mielellään kunnon miehen iho-ongelmilla kuin huonon miehen hyvällä iholla. Onhan sitä psoria sitä paitsi naisillakin. Ei ole ihmistä nahkoihin katsominen jos mitään elämästä tajuaa.

Noh, jos omalle ukolle tulisi, niin enpä usko että suhde siihen kaatuisi. Jos taas uutta katselisin, niin en varmaankaan viehättyisi iho-ongelmaisesta. Sairaus ei koskaan viehätä, luonto sen sanelee...

Ei haittaisi. Ei se toki puoleensavetävyyttä lisääkään, mutta tuskin haittaisikaan erityisesti varsinkaan uutta suhdetta etsiessä. Olemassa olevaan suhteeseen tuollaisella ei olisi mitään merkitystä. Itsellä on ollut atopia joskus erittäin hilseilevä ja kutiava, joten siihen on tottunut eikä toisaalta minun puolisoni minua mihinkään ollut vaihtamassa, vaikka välillä koko kasvot kuoriutuivat valkoista hilselaattaa.

Yhteistyössä