Häissä pukukoodi vapaa. Mitä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minun mielestäni saa siis pukeutua vapaasti miten haluaa. Vaikka siisteihin farkkuihin ja neuleeseen tai jotain siistiä tai mies voi laittaa puvun ja nainen mekon jne. Vai?
Häihin olemme menossa nyt viikonloppuna. Miehen veli. Vaatteet on valmiina eli minulla hame,paita,koruja jne ja miehellä puku,solmio ja tytöllä mekko ja bolero. Miehen veli eli sulhanen sanoi laittavansa suorat housut jne.
Jos sulhasella ei ole pukua niin ei kai mun mieskään voi laittaa?
Siitä sulhasesta ei oikein ota selvää mitä se meinaa.
Mennäänkö me siis vain noissa meidän juhlavaatteissa ja sulhasesta viis?

Nii me oltiin kesällä häissä jossa pukukoodi oli vapaa... mies puolisilla vierailla oli suorat housut ja kauluspaita ja kravaatti =) Samoin myös sulhasella ..... Naisilla oli kaikilla mekot päällä mutta kenelläkään ei kuitenkaan ollut liian juhlavaa..

Ei se, että pukukoodi on vapaa, tarkoita, että juhliin saisi mennä jossain farkuissa tai verkkaireissa, haloo! Vapaa pukukoodi tarkoittaa miehellä siistejä suoria housuja ja siistiä kauluspaitaa eli ei ole pukupakkoa. ja naisella yksinkertaista, mutta tyylikästä mekkoa tai housupukua. EI mitään farkkuja!

Kyllä mun mielestä puku käy aina. Kun pukukoodi vapaa, pitää vain huomioida, että kunnioittaa tapahtuman luonnetta. Eli verkkareissa en menisi, vaikka periaatteessa siihen vapaus olisikin.

Uusimmat

Yhteistyössä