Haiseeko kenenkään muun vessassa pahalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä

Vieras
Siis ihan siisti vessa meillä on ja pesen sitä säännöllisesti, mutta jostain sinne tulee hirveän paha haju. Haju tuntuu tosi voimakkaalle varsinkin näin ilmojen kylmetessä. Mitähän tuolle saa tehtyä ja onko kallis keikka?

Ja ei ole vielä vastaus selvinnyt. Ja nimenomaan johtuu ilmoista. On kysytty putkimieheltäkin ja eipä sekään osannut asiaa korjata... Onko omakotitalo?

perheen miesväki pissii ohi? jos haju on kitkerä, niin syy on em. ja jos haju tulee viemäristä niin puhdistappa pytty/viemäri/lattiakaivo cillitbangin vessa-home-aineella niin johan lähtee hajut.

että johtuu jotenkin ilmanpaineista, koska pakastuvalla ilmalla haisee, muutoin ei. Ja haju on siis ihan selkeä viemärihaju. Ei tule siis lattiakaivosta vaan vessanpytystä. Ja pytty on puhdas ja haju on ihan erilainen kuin tulisi p...sesta pytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Ootteko siivonnu sen lattiakaivon? Ritilä pois ja hanskat käteen ja ronkkii sieltä kaikki hiukset yms töhnät pois ja sitten altaista hajulukot auki ja pesee nekin...

tätä mä meinasin ehdottaa.. Meillä ainakin näyttää välillä kuin mies olis sieltä putkista rotan löytäny, kun niin paljon mun hiuksia.. :whistle:

On omakotitalo. Vessassa ei ole lattiakaivoa. Ei ole pissan haju, että ei kukaan ohi pissi =) Haju on sellanen viemärimäinen.

Altaan hajulukon mä oon putsannut monesti. Pöntön hajulukosta en tiedä mitään! Eikö niissä ole hajulukkoa vakiona?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys no:lle:
Meilläkin haisi, kunnes hommattiin hajulukko pönttöön.:) Ei haise enää..

Haisiko teillä aina vai ainoastaan tietyillä olosuhteilla?

Kesällä ei haissu, mutta kun ilmat viileni alkoi hajut.:/

ja vielä lisää. Kuinka vanha teidän entinen pytty oli? Meidän pytty on ehkä 15 vuotta vanha mutta ihan ok näköinen. Eikö hajulukko ole ollut aina vakiovaruste??

Alkuperäinen kirjoittaja taas no:lle:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys no:lle:
Meilläkin haisi, kunnes hommattiin hajulukko pönttöön.:) Ei haise enää..

Haisiko teillä aina vai ainoastaan tietyillä olosuhteilla?

Kesällä ei haissu, mutta kun ilmat viileni alkoi hajut.:/

ja vielä lisää. Kuinka vanha teidän entinen pytty oli? Meidän pytty on ehkä 15 vuotta vanha mutta ihan ok näköinen. Eikö hajulukko ole ollut aina vakiovaruste??

Meidän pytty oli silloin vajaa vuoden vanha. Laitettiin se kiinni ja ihmeteltiin hajua. Käytiin ostopaikassa ja myyjä kehoitti ostamaan sellaisen trönän, mikä pitää hajut pöntössä ja jo tehosi.:)

Oliko jotain näkyvää eroa "hajulukko-osastossa! siinä teidän vanhassa pöntössä verrattuna uuteen? Kun kyllä tuossa meidän nykyisessä on ainakin mielestäni ihan ok hajulukko ainakin ulkonäöllisesti...?

Alkuperäinen kirjoittaja no:lle:
Oliko jotain näkyvää eroa "hajulukko-osastossa! siinä teidän vanhassa pöntössä verrattuna uuteen? Kun kyllä tuossa meidän nykyisessä on ainakin mielestäni ihan ok hajulukko ainakin ulkonäöllisesti...?

Meillä kanssa haisee viemärit kun on tietynlainen ilma, ja nyt pakkasilla taas haiskahtaa. Ei auta putkiaineet, eikä hajulukossakaan ole liikaa tavaraa. Tympeää se on mutta eipä ole keinoa millä viemärin hajun saisi kokonaan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja no:lle:

Paskaputki vuotaa. Mun mies on putkimies, joten tää on faktatietoa. Valuu nimittäin nyt teillä kokoajan vettä lattian alle, joten lattia pitää avata. Meillä sama ongelma kun ostettiin tää talo, ja kuivata piti lattiat.

Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:
Paskaputki vuotaa. Mun mies on putkimies, joten tää on faktatietoa. Valuu nimittäin nyt teillä kokoajan vettä lattian alle, joten lattia pitää avata. Meillä sama ongelma kun ostettiin tää talo, ja kuivata piti lattiat.

No ei välttämättä oo näin. Meillä ainakin johtuu tuosta tuuletusputkesta. Tiedän, ettei meen putket vuoda, koska se näkyis kellarissa (ja ne on uusittu pari vuotta sitten).

Yhteistyössä