Häiritsee, kun en pysty ostamaan 3-vuotiaalle hienoja lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhhpöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhhpöh

Vieras
Ostin ison säkin käytettyjä duploja eilen kirpparilta (sisältää paljon autoja, ukkoja jne.. ). Jotenkin häiritsee, jos lapsi ei pidäkään lahjoistaan. Olisi kiva, jos olisi varaa ostaa vaikka mitä hienoa lahjaksi. Tarkoitan tällä, että olisi kiva ostaa joku de luxe-junaratasetti ja superhienoja autoja jne... :)

Oletkos ihan tosissasi, että se olisi hienoa? Meidän 3v on tykännyt ihan kivasti halvemmistakin sekä myös käytetyistä lahjoista =) nyt aion pakata isoveljen autoradan laatikkoon vinttikomeroon, ja antaa sen 2 vuoden kuluttua pikkuveljelle joululahjaksi :xmas:

omasta vai lapsesi mielestä lapselle paras lahja voi olla vaikka pieni kristalli. Tiedän yhden lapsen joka tälläisen leikkitimantin sai ja se ohitti kaikki muut oikeasti aikuisten mielestä hienot lahjat....

3-vuotias ei vielä ymmärtäne, onko se paketti uusi ja kaupasta ostettu vaiko kirpputorilta käytettynä ostettu pussi.
Ja kun lasta ei pienestä pitäen totuta valtaviin lahjavuoriin ja isoihin, ”hienoihin” lahjoihin, niin isompanakin on varmasti mielissään paketista, josta paljastuu se toivottu juttu, esim. junarata, vaikka se olisikin kirpputorilta ostettu.

• Tykkää
Reactions: rops
Minä olen köyhästä monilapsisesta perheestä ja ihmettelin aina miten valtavan paljon joululahjoja me lapset saimme. Äiti kertoi jälkeenpäin, että hän säästi kaikki pakolliset syksyn hankinnat niin, että paketoi ne meille joulupaketeiksi. Tosiaan siellä muutamien lelujen joukossa olikin kauniita lapasia, villasukkia ja sukkahousuja, mutta nekin menivät ihan täydestä tyttölapsille:) Nykyään on varmaan vaikeampaa, kun lapset tutkivat lelukirjoja ja toivovat niistä lahjoja itselleen. Ennen valikoima oli paljon pienempi kaupoissa.

[QUOTE="nips";25004103]Minä olen köyhästä monilapsisesta perheestä ja ihmettelin aina miten valtavan paljon joululahjoja me lapset saimme. Äiti kertoi jälkeenpäin, että hän säästi kaikki pakolliset syksyn hankinnat niin, että paketoi ne meille joulupaketeiksi. Tosiaan siellä muutamien lelujen joukossa olikin kauniita lapasia, villasukkia ja sukkahousuja, mutta nekin menivät ihan täydestä tyttölapsille:) Nykyään on varmaan vaikeampaa, kun lapset tutkivat lelukirjoja ja toivovat niistä lahjoja itselleen. Ennen valikoima oli paljon pienempi kaupoissa.[/QUOTE]

Ja ennen lapset osasi arvostaakin jotain. Itse muistan että jouluna minulla oli jokin yksi toive ja voi sitä tunnetta kun sen lahjapaketista löysin. Sain muutaman muunkin paketin mutta vain tämä yksi oli SE juttu :) ja sillä leikittiin KAUAN.

kyllä näin on,lapsi osaa arvostaa todellakin niitä ihan (itselle) pieniä juttuja/leluja aidosti!!!! kyllä varmasti arvostaa jops ei ite opeta että tätä ja tätä pitää ny kaupasta menn'ä ostaa ku Eemelilläkin on! muutens,lapsi ihan varmasti arvostaa niitä pieniä lahjoja jota saa,=)

[QUOTE="nips";25004103]Minä olen köyhästä monilapsisesta perheestä ja ihmettelin aina miten valtavan paljon joululahjoja me lapset saimme. Äiti kertoi jälkeenpäin, että hän säästi kaikki pakolliset syksyn hankinnat niin, että paketoi ne meille joulupaketeiksi. Tosiaan siellä muutamien lelujen joukossa olikin kauniita lapasia, villasukkia ja sukkahousuja, mutta nekin menivät ihan täydestä tyttölapsille:) Nykyään on varmaan vaikeampaa, kun lapset tutkivat lelukirjoja ja toivovat niistä lahjoja itselleen. Ennen valikoima oli paljon pienempi kaupoissa.[/QUOTE]

Ja nykyään on kännykät, mp3-soittimet yms jutut mitä toivotaan.
Lahjatoiveet myös kallistuneet.

Sanoin kun kyseltiin, mitä toivois joulupukilta, että "en mitään, mähän sain niin paljon synttäreillä".
Tästä yritetään pitää kiinni, ja toivotaan että mummat ja papatkin pitää.
Eli ei ne lapset sitä materiaa kaipaa jos et itse sellaiseen opeta.