Hain tänään lapsille uuden Multitabs-paketin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eilen täällä surin sitä miten huonosti muistan antaa lapsille D-vitamiinia. Tai siis lähinnä nyt tuolle vauvalle, mutta nyt olen petrannut. Sitten syyllistin itseäni siitä, kun olen muistanut antaa noille kahdelle isommallekin pienenä huonosti niitä.

Nyt 3v ja 5v muistaa kyllä pyytää itse tuon vitamiinin aina (pienempi pyytää montakin kertaa päivässä) mutta oli taas taukoa, kun minä pässinpää en muistanut ostaa uusia. :(

Paskapaskapaskapaska äiti.

Pähkäilen jatkuvasti, että olenko aiheuttanut jotain vahinkoa. Tosin isompi on aina juonut ihan tolkuttomasti maitoa ja päälle juustot ja jukurtit eli saa D-vitamiinia runsaasti ravinnostakin. Mutta kakkonen oli pitkään rintamaidolla ja joi mukista maitoa vastaavasti paljon vähemmän ja vasta tietysti 1v jälkeen sai sitä muutakin maitoa kuin rintamaitoa. Esikoinen korvikkeella ja sai siis aina vitaminoituna sen maitonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Ei se niin vakavaa ole, vaikkei aina muistakaan. Jotkut ei anna ollenkaan, joten hyvä kun kuitenkin yrittää muistaa antaa. :hug:

Kiitos. :) Yritin lohduttaa itseäni tuolla, että kaikki ei tosiaan anna lainkaan ja meillä on aika ns. maitoonmeneviä lapsia ja paljon syövät jukurttia ja juustoakin eli pahemmninkin kai vois olla... Silti sitä ruoskii itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Ei se niin vakavaa ole, vaikkei aina muistakaan. Jotkut ei anna ollenkaan, joten hyvä kun kuitenkin yrittää muistaa antaa. :hug:

Kiitos. :) Yritin lohduttaa itseäni tuolla, että kaikki ei tosiaan anna lainkaan ja meillä on aika ns. maitoonmeneviä lapsia ja paljon syövät jukurttia ja juustoakin eli pahemmninkin kai vois olla... Silti sitä ruoskii itseään.

Niin, ikinä ei omasta mielestään voi olla tarpeeksi hyvä äiti, ei vaikka tekisi mitä. :|

Täällä toinen äiti, joka unohtaa useammin kuin muistaa antaa vauvalle sitä perhanan d-vitamiinia!! Isompi osaa itse pyytää omat karkin makuiset vitamiininsa myös meillä ja mies huolehtii meidän aikuisten vitamiineista, mutta tuon vauvan! Muistan aina sitten kun jo esim nukkuu ja sitten se jää.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen äiti, joka unohtaa useammin kuin muistaa antaa vauvalle sitä perhanan d-vitamiinia!! Isompi osaa itse pyytää omat karkin makuiset vitamiininsa myös meillä ja mies huolehtii meidän aikuisten vitamiineista, mutta tuon vauvan! Muistan aina sitten kun jo esim nukkuu ja sitten se jää.. :(

No niinpä. Se on hyvä, että isommat pyytää itse. Siinäkin vaan tietty se ongelma, että aina kun paketti loppuu niin menee tovi, että tämä mamma saa hankittua uuden. :/

Nyt olen antanut vauvalle ihan nukkuessakin ne tipat, jos satun ne muistamaan silloin. Onneksi tyytyväinen vauva eikä siitä tuumaa sen kummempia, vaikka äiti käy rusikoimassa suuhun jotain karseen makuista vitamiinia. ;)

No hei, haittaako se jos ei aina muista antaa?Kaikkihan ei anna ollenkaan. Esim mun yks kaveri ei anna d-vitamiinia ollenkaan, koska joskus muinoinkin on pärjätty ilman

Ei maidosta tai jugurtista tai juustosta D-vitamiinia saa. Esimerkiksi kalsiumia kylläkin. Olet sekoittanut. D-vitamiini on välttämätöntä ihmisen kunnolliseen kehitykseen ja sitä ei saa läheskään tarpeeksi Suomessa auringosta. Ala nyt heti antaa lapsellesi ja lopeta itsesi soimaaminen. Toimi ennemmin. Tuo meno ei saa jatkua.

Alkuperäinen kirjoittaja höh :
Ei maidosta tai jugurtista tai juustosta D-vitamiinia saa. Esimerkiksi kalsiumia kylläkin. Olet sekoittanut. D-vitamiini on välttämätöntä ihmisen kunnolliseen kehitykseen ja sitä ei saa läheskään tarpeeksi Suomessa auringosta. Ala nyt heti antaa lapsellesi ja lopeta itsesi soimaaminen. Toimi ennemmin. Tuo meno ei saa jatkua.

No saahan!!!! Onhan niihin lisätty D-vitamiinia. Ja jos saa vitaminoitua maitoa... olikos se yli 2desiä päivässä niin vitamiinitippoja annetaan vauvalle vain 3 päivässä sen viiden sijasta. Ja kuulemma jos saa yli litran niin ei anneta yhtään. Tuon ohjeen sain esikoisen kohdalla neuvolasta ja joi hiukan yli litran tuttelia päivässä enkä antanut siis vitamiinitippoja lisäksi. Paitsi ihan satunnaisesti annoin vaikka neuvolasta ei niin sanottukaan. Ja se näkyy lukevan ihan siinä ohjelapussa minkä sain sieltä nyt tälle kolmannellekin.

Mutta meneppä jääkaapille ja kurkkaa niin ihan niissä lukee, että on D-vitamiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja höh :

Ja olen kylläantanut koko ajan niitä vitamiineja, mutta en vain muista antaa joka päivä ja siitä soimasin.

Mitäs jos teidän lapsenne olisi sairaita ja pitäis antaa lääkkeitä, unohtaisitteko nekin? D-tipat kuitenkin vaikuttaa lapsen terveyteen joten ajatelkaa ne lääkkeenä jotka pitää lapset terveinä :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä