Hain junnun eskarista ja jäin ihmettelemään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sarmiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sarmiina

Aktiivinen jäsen
23.06.2004
1 986
1
38
Just kotiuduin hakemasta poikaa eskarista, ja ihmetys on taas aikamoinen..
Menin siis pk:hon sisään, hain lapseni. Noh, päiväkotiapulainen ilmoitti, ettei pojalla ollut tänään mukana ollenkaan tuulihousuja, ja oli siis ollu collarit+kurikset jalassa pihalla. Minä pientä syyllisyyttä tuntien, ihmettelin kuinka ne muka kotiin olivat jääneet. Sitten mentiin hakemaan reppu naulakosta, ja mitäs siellä olikaan. Yhdet tuulihousut naulakon päällä olevassa korissa, ja toiset repussa. Rupesi aika paljon mietittyämään, että katsovatko nää hoitajat ollenkaan lapsen vaatteita, vai pitääkö eskari-ikäisen itse huolehtia kaikesta, ilman että aikunen edes välillä tarkistaisi asian? Miten muilla on, joutuuko teidän lapset itse katsomaan jo tuossa iässä, että kaikki tarvittava löytyy? Ja joo, tiedän kylä, että eskarissa harjoitellaan tavaroista huolehtimista koulua varten, mut mun mielestä ei oo liikaa vaadittu, että katsottaisiin edes että kunnolliset vaatteet on päällä ku ulos mennään..

Alkuperäinen kirjoittaja koi-isä:
hmm... erehdyksiä sattuu? Ehkä joku oli erehdyksissään tarkastanut väärän lapsen tavaroista?

Mä en oikein tohon jaksa uskoa, koska on pieni tarha kyseessä, taitaa tuolla isojen puolella olla kymmenkunta lasta.
Ja vaatteiden suhteen on ennenkin ollut tuollaista "huolimattomuutta".. Voihan tietenkin olla noin, mutta ärsyttää kun syyttävään tapaan ilmoitetaan asioista, jotka eivät pidä paikkaansa..

Meillä kans löytyy pojan vaatteita useinkin toisten lokeroista. Viimeksikin pieni vaatepussukka oli toisen lapsen luukullisessa lokerossa. Tossut välillä missä sattuu. Ei oo kuriksia, on kyllä kun katsoisivat reppuun samoin löytyy kurakinttaat. Kesällä lippis oli toisen pikkupojan päässä. Poika osoitti lakkiaan ja sanoi MUN kun ensin lakkia etsittiin.
Sattuuhan noita, kun paljon pieniä lapsia samassa ryhmässä. Onneks on nimet vaatteissa et osaa heti napata omat vaatteet muiden hyllyistä.

:wave: Oletteks nimikoineet kamppeet kunnolla? Olin päiväkodissa töissä ja talven mittaan kasaantui pöydällinen nimikoimattomia ulko- ja sisävaateita joita vanhemmatkaan eivät tunnistaneet omilleen kuuluvaksi, niin mitenkäs työntekijät voi tietää? Kissan kokoisilla kirjaimilla luki muuten pöydän yllä, että ota tästä omasi! :saint:

samantyylistä koulussa, mutta kirjoista: Meillä opettaja etsitti 5luokkalaisen adhd:n historiankirjaa, oli pojalle uhkaillut jo tulevansa itse etsimään sitä meiltä kotoa/ meidän pitää ostaa uusi kirja tilalle jos ei löydy. Etsin sitä hiki hatussa viikon ja olin jo valmis ostaan kirjan..
Opettaja muutti toiselle paikkakunnalle, ni se oli jättänyt kirjan opettajanpöydälle. Se kirja oli ollut sillä itellä koko ajan!
Ois edes pahoittelut jättänyt lapulle kirjan päälle :/

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
No meidän neidil ei ollu ollenkaa tuulihousujen alla collareita.. pelkät pikkarit ja ulkohousujen päällä kurikset..

B) Toisaalta tarvitseeko näillä ilmoilla vielä 3 housut? Ei minusta. Mitkäs itse oisit jättänyt pois? Ai juu, et mitään :saint: .

Eipä vähä mitään. Meillä nuoremmalla 4v oli kotiin haettaessa 2 collegepaitaa päällekkäin+t-paita alla. Mitenkähän mahtaa talvella pärjätä, jos nyt jo toppaavat noin paljon vaatetta. Ja kyseessä on vielä poika, joka on tyyppiä "pää aina märkänä" eli ei mikään vilukissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaanappirulla:
No meidän neidil ei ollu ollenkaa tuulihousujen alla collareita.. pelkät pikkarit ja ulkohousujen päällä kurikset..

B) Toisaalta tarvitseeko näillä ilmoilla vielä 3 housut? Ei minusta. Mitkäs itse oisit jättänyt pois? Ai juu, et mitään :saint: .

noh.. jos lapset on ulkona pariki tuntia ja tuol ulkona oli päälle +10astetta nii kyllä olsin laittanu collegehousut tuulipuvun housujen alle ja siihen kurikset päälle.

"kiva" tietää että muillakin on samanlaisia ongelmia. Vein tänää pojan eskariin, ja sanoin, että tossa korissa on pihahousut. Vastaukseksi sain hymähdyksen. Tän pk-avustaja on muutenkin sellainen, että sanoo ikävään sävyyn asioista.
Isoin ongelma vaatetuksen suhteen on se, et mun junnu tykkää pukea vaatteet väärin päin päälle, eli laput on aina edessä. Mä kotona kovasti yritän sitä opettaa, ettei sit koulussa kulje miten sattuu, mut pk:ssa ei siihen puututa mitenkään. Tiedän et heillä on siellä kiire, mut olis ihan kiva, jos lasten pukeutumista edes vähän valvottaisi.

joo hirveesti näkyy sattuvan näiden vaatteiden kanssa tuolla päikkärissä. meillä on kaikki vaatteet nimellä varustettu. kerran poika, joka käyttää 128 cm vaatteita tuli kotiin verkkarit, jotka oli 110 senttiset jalassa, niissäkin oli nimi. sitten on kadonnut jäljettömiin yksi pipo ja yhdet kinttaa. jatkuvasti on vaatteet väärissä lokeroissa ja niin edelleen ja poika ollut päikkärissa siis kuukauden tällä hetkellä

Meillä oli muuten viime talvena hävinnyt junnun toinen hanska luistelureissulla. Ihmettelivät kun ei sitä ollut luisteluradan luona missään näkynyt. Olis sit parin päivän päästä löytynyt yhden tytön luistinkassista..

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaanappirulla:

noh.. jos lapset on ulkona pariki tuntia ja tuol ulkona oli päälle +10astetta nii kyllä olsin laittanu collegehousut tuulipuvun housujen alle ja siihen kurikset päälle.

Aika paljon minusta vaatetta tuolle plus 10 asteelle. Ei meillä ole ollut vielä pihalla sen enempää kuin sukkikset ja jotku housut, välillä tuulihousut, sammarit, farkut. Mitä milloinkin. Lapset kun touhuu siellä pihalla niin ei niille kylmä tule.
Aikuisena itselleni en ole laittanut kuin farkut jalkaan vaikka olen seisokellut puistossa paikallani.
Kurahousut pitää tuulta joten siksi myös pitävät lasta lämpimänä. Vähän lämpimämmällä kelillä kurikset jopa hiostaa.

Yhteistyössä