häihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvan kans
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvan kans

Vieras
Eli kaikki te, jotka olette olleet kesähäissä vauvan kanssa, miten on mennyt? Meillä olisi piakkoin häät, ja olen kauhuissani, että miten selviän siellä 3kk ikäisen vauvan kanssa? Kirkosta lähden pois, jos vauva metelöi, ettei toimitus mene meidän takia pilalle, mutta mites hääjuhlassa? Jos ottais vaunut mukaan, ja toivois, että vauva nukkuis vaunuissansa siellä, esim. juhlapaikan eteisessä. Hereillä ollessaan olkoon äipän tai isin sylissä. Imetys pitänee sitten hoitaa pihalla autossa, tuolla juhlapaikassa kun ei ole muuta kuin yksi iso juhlasali. Vessakin on vain yhden pöntön pieni koppi...

Kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan! :)

Oltiin häissä kun vauvamme oli 7vko. Hyvin meni, eikä edes kirkosta tarvinnut poistua keskenkaiken. Meillä oli mukana auton turvakaukalo, jossa lapsi viihtyi sen aikaa, että saimme kumpikin syötyä. Välillä kävin syöttämässä lastenhoitohuoneessa, kun juhlapaikalla sattui sellainen olemaan ja välilä taas annoin pulloa juhlaväen seassa. Vauva viihtyi ihan hyvin, kun oli paljon vilskettä ympärillä mitä katsella. Elä suotta ole kauhuissasi. Laita vauva vaunuun tarpeen tullen unille ja ota itkuhälyttimet mukaan niin ei tarvitse seisoskella koko aikaa vaunujen vieressä.

Neuvoisin, että älä turhaa stressaa, kuulostaa hyviltä nuo mainitsemasi jutut, vaunut/rattaat kannattaa varata mukaan, samoin esim. kantokoppa, kantoliina, rintareppu yms. jotka helpottavat vauvan kanniskelua. Imetyskin sujuu varmasti mainitsemallasi tavalla, me ollaan ainakin monta kertaa imetetty(tai siis minä olen!)autossa talvipakkasellakin hädän yllättäessä. Sun on vielä helppoa lähteä imeväisen kanssa, kun vertaa esim. kävelevään pakkaukseen, jolle pitää varata muutakin syömistä kuin rintamaito! Itkuhälytin on myös oiva apu. Juhlafiilistä teille!

Me oltiin häissä vauvamme kanssa, joka oli häiden aikaan n.2,5kk. Syötin vauvan juuri ennen kuin mentiin kirkkoon, niin oli sen ajan kiltisti. Juhlapaikalla vauva nukkui välillä vaunuissa, välillä oli meidän sylissä. Imettämässä kävin hieman syrjemmässä, loppuillasta tosin imetin ihan pöydässäkin, kun meno oli jo rentoa. Meillä oli mun siskon häät, niin vauvallekin kyllä riitti hoitajia, sukulaiset tyyliin tappeli, kuka saa pitää vauvaa... ihan hienosti meni. Täysimetyksellä jos on, niin ei oo ruokailunkaan suhteen mitään ongelmaa (ei tarvii lämmittää ruokaa missään tms.)

Olin vauvamme kanssa häissä kun hän oli vasta muutaman päivän ikäinen. Itsellämme oli häät kuukausi sitten ja vauva vieraita oli kolme (plus oma), yhdenkään heistä en huomannut itkevän koko juhlan aikana. Jos vauva on yleensäkin tyytyväinen niin miksipä ei myös häissä. Ja kirkkoonhan voi ottaa varmuudeksi pulloon ruokaa mukaan.
Reippaasti vain mukaan juhliin =)

Suosittelen hankkimaan boobin tms. imetyspaidan. Sen kanssa pystyy aivan hyvin imettämään juhlissakin niin ettei kukaan edes huomaa välttämättä että imetät. Tai vaikka huomaisikin, ei ainakaan mitään näy, jos tuntuu ettet muuten kehtaa ihmisten edessä imettää. Autoon tai vessaan en kyllä periaatteesta suostuisi menemään imettämään, voisi luokitella jo syrjinnäksi... :)

vaunut mukaan ehdottomasti, kyllähän vauva voi niissä nukkua vaikka ulkonakin etenkin just jos ottaa itkuhälyttimen ni ei tarvi olla kurkkimassa koko aikaa. Vauva voi hyvinkin olla tyytyväinen kirkossa, eikä vihkiminen edes kestä kauaa. Mä oon ollu meidän vauvan kanssa kaksissa hautajaisissakin + yhdet häät, oli tuolloin n. 6kk. Hyvin meni, ei tullut itkua, tosin imetin kirkonpenkissä (siellähän nyt kukaan ei liiemmin tapahtumaa näe edes) ja vauva oli tyytyväinen. Kova musiikki, häissä kun soitetaan marssi, saattaa säikäyttää. Meillä isä lähti sitten vauvan kanssa vähän taustalle käveleskelemään kun häissä ei jaksanut olla paikallaan. Kyllä mun mielestä autoon voi mennä imettämään, mä oon vaihtanu vaipatkin pariin otteeseen autossa paremman paikan puutteessa. Imettäisin häissä kyllä juhlapaikallakin mutta saattaa olla vähän hälinäistä?
Meidän vauva olis viihtyny myös tuossa turvakaukalossa tarkkaillen ympäristöä.

Oltiin just miehen siskon häissä.Meiän vauva tulee ens viikolla 3 kk.Ei mitään ongelmaa.Turvakaukalossa otti päikkäreitä.Hyvin meni.Iso veli 1v.4kk oli paljon hankalampi tapaus.Kirkossa kilju ja ois halunnu juoksennella.Menin sen kans kirkon takaosaan...

Meillä on kans meno kesähäihin ens vkonloppuna ja vauva on silloin tasan kaksi viikkoa vanha. Isompi lapsi (1v8kk) jää mummolle hoitoon siksi aikaa. Poika on sen verran vilkas ettei varmasti pysyisi aisoissa kirkossa ja hääjuhlassa. Ajattelin ottaa vauvalle mukaan vaunut ja kantoliinan, imettämistä en jaksa ujostella vaan imetän pöydässä ellei juhlapaikalla ole lastenhoitotiloja. Vaatteet vaan täytyy valita sen mukaan ettei rinnan esiin ottaminen ole operaatio :)

Meillä poika oli kuukauden ikäinen ja hyvin meni. _Kirkossa oli paikka, jonne pystyi menemään imettämään ja sen jälkeen poika nukkuin hyvin.
Häätilaisuudessa saatiin syötyö, kun poika nukkuin turvakaukalossa ja imetys sujui pehmosessa tuolissa ja samoin vaipan vaihto, kun ei ollut vessassa tilaa sellaiselle touhulle. Pojan kanssa tanssinkin, mutta orkesterin alkaessa soittaa häivyimme, kun ajattelin pojan herkkiä korvia. Eli positiivinen kokemus oli. Meillä poika oli tosin niin pieni, että söi ja nukkui pääosin.

Ei mulla imetyksen suhteen ole ongelmia, menen mieluusti auton rauhaan imettämään. Kyseessä on siskoni häät, joten istumme aivan juhlapaikan etuosassa, joten kaikki muut näkevät pöytäämme, enkä siinä viitsi imettää. Eli oma valintani on mennä autoon!

Päätimme ottaa turvakaukalon mukaan, jos vauva vaikka viihtyisi siinä syömisen ajan. Muuten kanniskelemme vauvaa, yritämme nukuttaa ulos/eteiseen jne. Katsotaan kuinka käy.

Kirkossa ""joudun"" jossain välissä eteen lukemaan rukouksen, joten vauva saapi olla isin sylissä sen aikaa. Pitää kait ottaa sellainen asenne, että en stressaa turhista, kyseessähän on pieni vauva, eikä onneksi mitkään kuninkaalliset häät...

Me kävimme häissä pari viikkoa sitten 4 kk:n ikäisen tytön kanssa, ja hyvin meni vaikka hän jo hieman vierastaakin. Ainut tylsä puoli oli että tytön ruokailun ja unien takia vietin suuren osan ajasta vauvanhoitohuoneessa, osittain ""vapaaehtoisesti"" vaikka toisiakin vahtijoita löytyi.

Tärkeää on, että sovitte miehen ja/tai muiden hoitajien kanssa hoitovastuusta _etukäteen_: kuka hoitaa vauvaa ja miten paljon, miten paljon alkoholia sopii nauttia, onko isovanhemmista apua että saatte itsekin nauttia häistä jne. Näin vältytte kitkasta hääjuhlassa.

meidän vauva oli jotain 4kk kun olimme häissä. kirkossa istuimme eturivissä, eikä vauva hiiskahtanutkaan koko aikana. juhlapaikalla oli mukana vaunut ja itkuhälytin ja poika nukkuikin oikeastaan klo 17-21. tuossa iässä kun nukkuvat vielä pitkiä unia niin helppo oli olla meidänkin.
keittiössä sitten kävin imettämässä, leninki oli päällä ja takaa piti aukaista.
bändi soitti aika isolla, joten oltiin enemmän eteisen puolella ja katseltiin ja kuunneltiin sieltä!
viikonloppuna omat häät edessä ja jännään sitä päivää kun yritetään olla keskittymättä liikaa vauvaan:)!!

Yhteistyössä