Häihin: tummansinistä ja valkoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häävieras

Vieras
Etikettisäännöissä sanotaan, että kokovalkoiseen pukeutuminen häissä on "kiellettyä". Mutta onko ok jos jokin osa asusta on valkoinen?

En ole itse ollut häissä 10 vuoteen enkä muista yhtään millaisia vaatteita vierailla on ollut. Googlesta kun katseli esim. kuninkaallisten häiden juhlavieraita, niin osalla oli valkoistakin asussaan.

Mekko on lähes tällainen:

http://img1.simplydresses.com/_img/SDPRODUCTS/1033781/1000/navy-dress-XO-5887EUS4-a.jpg

Ja jakku:

http://mijnmodewereld.nl/media/cata...3525d08d6e5fb8d27136e95/images/275012147v.jpg

Onko ehdotuksia millaiset kengät asuun sopisi? Tummansinisen kirjekuorilaukun ostin jo, mutta kenkiä ei löytynyt mistään. Nudet olisi kaapissa, mutta ei taida sopia? Ja valkoiset lienee etikettivirhe?

SininenJuhlakenka.JPG

Kauniit avokkaat/korkkarit kuuluu minusta juhlapukeutumiseen. Sininen tosin hankala väri jos et muuten sinistä käytä. Muuten sun mekko ja jakku valinnat passelit häihin.

Jos sullon sininen laukku, nii olisin kans noiden lakaisukoneen kenkien kannalla.

Jakku, no, sanotaa näin, etten muista kenenkään pukeutuneen mihinkään valkoiseen mun häissä (oli talvella). mutta ehkä tuo on ok, vaikken ymmärräkään miksi sitä valkoista ollaan vasiten pistämässä päälle vaikka tiedetään sen olevan morsiamen väri

Valkoinen jakku siitä syystä, että beigeä/nudeakaan ei löytynyt eikä tummansinisen kanssa oikeastaan muu sovi. Tällä hetkellä on aika rajoitettu valikoima kaupoissa muutenkin, kun kevään juhlavaatteet ei ole vielä tulleet.

Olisin ostanut jonkin muun värisen kuin valkoisen jos olisi ollut. Netistäkään ei ehdi enää tilaamaan.

Mun mielestä tuo sun valkoinen jakku ei ole "morsiamen lyttäämistä". Varsinkin jos sen riisuu illan aikana ja lämpötilan noustessa. Jos sun mekko olis valkoinen niin se olis huono mut ainakaan mua ei juhlavieraan satunnainen valkoinen vaate olis haitannut yhtään. Eikä mulla itellä edes ollu valkoista......

Googlettelin asiaa ja löysin ulkomaalaisilta foorumeilta samankaltasia threadeja ja muutaman artikkelinkin. Suurin osa näyttäis olevan sitä mieltä, että valkoinen asuste on ok. :)

Se ettei valkoista saa laittaa pohjautuu näköjään siihen, ettei vierasta sekoiteta morsiameen ja morsian on yli muiden ja erottuu joukosta kauneimpana. Ei tuossa mun tapauksessa ole kyse kummastakaan eli uskoakseni toi on ihan ok. Valkoista mekkoa en todellakaan laittaisi enkä tuota jakkuakaan jos mekko olisi vaaleampi.

Alkuperäinen kirjoittaja häävieras;30667721:
Valkoinen jakku siitä syystä, että beigeä/nudeakaan ei löytynyt eikä tummansinisen kanssa oikeastaan muu sovi. Tällä hetkellä on aika rajoitettu valikoima kaupoissa muutenkin, kun kevään juhlavaatteet ei ole vielä tulleet.

Olisin ostanut jonkin muun värisen kuin valkoisen jos olisi ollut. Netistäkään ei ehdi enää tilaamaan.

No kyllähän tummansinisen kanssa mustakin sopii.

Tummansinisen kanssa sopivat myös monet kirkkaat värit, esim. pinkki. Mulla oli tummansinisen mekon kanssa pinkkiä, kun se mekko oli muuten niin diakonissamainen (samoin kengät).

Juulianna, mustahan ei ole yhtään sen suositeltavampi häihin. Musta on hautajaisväri ja surun väri, joten valkoisen vaihtaminen mustaan on hieman ojasta allikkoon menemistä. Lisäksi tuosta asusta tulisi kaiken kaikkiaan melko synkkä mustan jakun kanssa, koska mekkokin on melko tumma.

Alkuperäinen kirjoittaja häävieras;30667957:
Juulianna, mustahan ei ole yhtään sen suositeltavampi häihin. Musta on hautajaisväri ja surun väri, joten valkoisen vaihtaminen mustaan on hieman ojasta allikkoon menemistä. Lisäksi tuosta asusta tulisi kaiken kaikkiaan melko synkkä mustan jakun kanssa, koska mekkokin on melko tumma.

Talvihäissä ihmisillä on tosi usein mustaa, ja aika usein kesähäissäkin. Ei musta ole mikään surun väri, hautajais- ja hääasun kyllä erottaa toisistaan.

Halosella on aina hyvä juhlavaatevalikoima ympärivuoden.

Iltajuhlissa morsiankin saattaa vaihtaa valkoista jakkua päälle.. Tai jossei kovin isot häät ole, niin Hääpuku saattaa olla mekko ja valkoinen jakku.
Eikä jakku varsinaisesti ole mikään asuste. Valkoinen huivi olisi asuste.

Koska joudut itsekin kyselemään, etsimään tietoa ja perustelemaan valintaasi, niin taidat ihan itsekin ajatella että se on nyt vähän kyseenalaista.

Yhteistyössä