Häihin pukeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häävieras

Vieras
Olen saanut kutsun häihin ja nyt päänvaivaa on alkanut tuottamaan sopivan mekon valitseminen. En haluaisi ostaa uutta mekkoa, sillä vaatekaapistani löytyy monta erilaista mekkoa ja osa ihan käyttämättömiä.
Onko värillä väliä? Toki valkoinen ja punainen ei passaa.. mutta miten on kirkkaat värit, esim. keltainen? kerääkö keltainen liikaa huomiota? ja mitenkä pituus, saako olla täyspitkä?
Kutsussa ei ollut mitään pukukoodia.

Olen saanut kutsun häihin ja nyt päänvaivaa on alkanut tuottamaan sopivan mekon valitseminen. En haluaisi ostaa uutta mekkoa, sillä vaatekaapistani löytyy monta erilaista mekkoa ja osa ihan käyttämättömiä.
Onko värillä väliä? Toki valkoinen ja punainen ei passaa.. mutta miten on kirkkaat värit, esim. keltainen? kerääkö keltainen liikaa huomiota? ja mitenkä pituus, saako olla täyspitkä?
Kutsussa ei ollut mitään pukukoodia.

Kaikki muut värit on sallittuja paitsi kokovalkoinen ja mustaa pitää piristää asusteilla eli missään surupuvussa ei saa mennä.

Kaikki muut värit on sallittuja paitsi kokovalkoinen ja mustaa pitää piristää asusteilla eli missään surupuvussa ei saa mennä.

Mustaa en ajatellut laittaakaa... kaapista löytyis keltaista, pinkkiä ja haaleen vanhan roosaa... osa pitkiä ja osa lyhkäsempää mallista. Lisäksi löytyy valkopohjainen mekko (pitkä), jossa haaleeta kukkakuviota, tästä mekosta tykkäisin mutta taitaa olla liian valkoinen/vaalea häihin.

Kyllä vaalean kuviollisen mekon voi häihin laittaa. Minulla on se käsitys että päiväsaikaan alkavissa kesäjuhlissa käytetään polvipituista mekkoa ja varsinaiset iltapuvut eli pitkät mekot on tarkoitettu iltajuhliin. Oleellista tietysti on että materiaali on juhlavaa eikä esim trikoota.

Yhteistyössä