Häiden suunnittelusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ellinoora"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Ellinoora"

Vieras
Mies kosi vähän aikaa sitten ja nyt olisi häiden suunnittelu edessä.

Minä haluaisin pienehköt, intiimit häät. Haaveissa siintää vihkiminen kirkossa tai juhlapaikalla. Juhlapaikaksi haluaisin esim. ison mökin, jonne kutsuttaisiin lähimmät ystävät ja perhe (n.20-30 hlö). Ajankohta joko talvella: kynttilöitä, soihtuja, hyvää ruokaa ja rentoa yhdessä oloa tai kesä: vihkiminen ulkona sään salliessa, ruokaa suoraan grillistä (kokki valmistamaan sitä), rentoa yhdessä oloa jne.

Mies haluaa suuret, perinteiset häät. Vihkiminen kirkossa, juhlapaikaksi esim. joku nuorisoseurantalo, vieraita n. 100-120. Ajankohta kesä: pitopalvelu ja kaikki mahdolliset perinteet.

Mitä tekisitte tässä tapauksessa? Toisaalta ajattelen, että haluaisin toteuttaa miehen haaveen isoista häistä (itse olen jo sellaiset kerran viettänyt lähes 15 vuotta sitten), toisaalta oma vaihtoehto houkuttaa enemmän. Toki tästä asiasta vielä miehen kanssa neuvotellaan, mutta mitä TE tekisitte arvoisat palstalaiset?

Mä suostuisin miehen toiveisiin. Omia häitä järjestäessä ärsytti kun miehelle oli kaikki ihan sama ja olis ollut kiva kuulla häneltäkin jotain mielipiteitä jostain.

Eli kallistuisitte vähän samaan suuntaan kuin minäkin. Mies menee naimisiin ensimmäistä kertaa ja on varmaan aina ajatellut menevänsä naimisiin "isosti". Ollaan oltu yhdessä vieraina kaksissa häissä ja molemmilla kerroilla mies on puhunut, mitä asioita haluaisi omiin häihinsä ja mitä ei.

Eli kallistuisitte vähän samaan suuntaan kuin minäkin. Mies menee naimisiin ensimmäistä kertaa ja on varmaan aina ajatellut menevänsä naimisiin "isosti". Ollaan oltu yhdessä vieraina kaksissa häissä ja molemmilla kerroilla mies on puhunut, mitä asioita haluaisi omiin häihinsä ja mitä ei.

No siinä tapauksessa sitten annat miehen hössöttää ja vietätte kivat häät :)

Meil oli itse asiassa alkuun ihan samanlaiset vaihtoehdot :D Loppujen lopuks meijän kompromissi oli se että järjestettiin raikkaat vihreät kevät häät ja kutsut lähti vain niille joiden kanssa oikeesti ollaan tekemisissä (n. 70 henkeä), esim serkut jätettiin kutsumatta. Ohjelmaa ei järin paljoa ollut ja muutenki oli tosi rento meno. Ajankohtakin oli ihan nappiin kun oli ne ekat helteiset päivät keväällä, luonto oli juuri pari päivää aikasemmin alkanu vihertämään. Aivan täydellistä, molempien mielestä... joten kompromisseja vaan, ettei kumpaakaan jää harmittamaan.

Yhteistyössä