häh?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pamilainen

Vieras
Olen nyt vähän ulalla.. onkohan jollain kokemusta seuraavasta asiasta;
Sain tietää että olen oikeutettu soviteltuun päivärahaan. Tämä selvä, no problem. Mutta nyt suunnittelen ja mietin, laittaako esikko päiväkotiin parina päivänä viikossa vähän virikkeitä saamaan, kun sieltä paikka irtosi. Tämä hoitoon menohan lopettaa heti Kelan kotihoidon tuen. Tämäkin selvä. Ja sekin on selvä, että kelan maksama kotihoidontuki vähennetään sovitellusta päivärahasta 100%:sesti.
Mutta kun kysyin liitosta että entäs jos kelan kotihoidontuki lakkautetaan, niin vaikuttaako se korottavasti soviteltuun päivärahaani. Ja vastaus oli, että kelan kotihoidontuki ei vaikuta ALENTAVASTI soviteltuun päivärahaan. Siis mitä häh?

Onko jollain kokemusta, että saako päivärahaa enemmän, jos kotihoidontuki lakkautetaan? Uskallanko siis laittaa lapseni päiväkotiin? Tuo kotihoidontuki on kuitenkin rahaa sekin pieni tuloiselle, vaikka iso raha ei olekaan..

Ihanaa jos joku vastaa!

Ja kysymys siksi tällä puolella, kun toista tässä odotellaan ja tämä palsta on nyt se mitä lueskelen :)

Ei mulla muuta kuin että ole tarkkana verottajan kanssa. Mä naureskelin kakkosen kanssa, että tulot nousi kun jäin hoitovapaalle (siis äippälomalta suoraan) Mulla oli yhä joku kuvitelma siitä, että kelalla ja verottajalla on jotkut yhteiset tiedostot + kukaan mun olemattomista hoitopäivärahoista olisi niin kiinnostunut.

Eipä naurattanut, kun tuli mätkyt. Eihän ne isot olleet (jotain satasen luokkaa), mutta silti. Joulun alla. Voi vii.