Häh?Voiko liikunnan jälkeisellä ruualla hillitä seuraavan päivän lihaskipuja???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aava

Vieras
Eli tuosta palautusmisjuomakeskustelusta jotenkin ymmärsin että jos liikunna jälkeen juo / syö jotain oikealla lailla kreatiinia tai jotain??? niin sitten ei olisi lihakset kipeenä seuraavana päivänä vaikkapa jonkun urheilusuorituksen jälkeen. Ymmärsinkö oikein? Ja kysynpä vielä tyhmänä että mitä sitten pitäisi syödä/juoda liikunnan jälkeen? Mä oon aina aivan puolikuollut seuraavana/sitäseuravana päivän kun on lihakset kipeenä.

Tottakait voi!
Jos antaa lihaksille ja muullekin keholle tarpeeksi oikeita ravinteita, se ei mene niin helposti jumiin kuin se että rankan treenin jälkeen käy kahvilla (joka sekin imee kropasta nestettä..!)

Jos on lihakset ihan jumissa pitkän aikaa tai keho ei jollain tavoin millään palaudu, kannattaa miettiä parin kuukauden ravintolisä tms. satsia.
Magnesium on hyvä lihasten kireyteen/kramppeihin tms. Monivitamiinilisä on tarpeen silloin tällöin, jos treenaa rankasti.
Juomalla ennen, treenatessa ja jälkeen, säästyy monelta krampilta ja revähtymältä..
Vaikka on jos jonkinlaista palautusjuomaa, itselle paras löytyy vain kokeilemalla eri tuotteita. Halvimmaksi tulee ne pussit, joista voi itse valmistaa juoman treeneihin (e. hartsport..). Janojuomaksi tulisi kuitenkin valita pelkkä vesi.

Mitä harrastat? Minä juoksen muttei lihakset ole kipeinä. Venyttely auttaa. Mun pitäisi enemmän kiinnittää huomiota tuohon ravintopuoleen. Olen tosi huono syömään ja juoda en osaa muuta kuin vettä (Ja kahvia).

siis no ihan vaan jos käyn kerran viikossa jumpassa, niin seuraavana iltana on jo kylki/vatsa/pohjelihakset kipeenä. Tai jos kolaan koko pihan lumista. Juon vettä jos janottaa jumpan tms jälkeen. Mutta mitä muuta vois tällainen kevyestä jumpasta lihakset vuorokaudeksi kipeäksi saava nainen juoda kuin vettä. Tuo hartsport sisältää varmaan niin paljon kaloreita että taitaa olla plusmiinus nolla jos hörppään sellaista jumpan päälle. Eli läskit pysyy...
Jumpassa on aina venyttely lopuksi, mutta silti kipeytyy aina. Ja sen takia en oikein tykkää harrastaakaan mitään liikuntaa kun aina on kaikki paikat vaan kipeenä sen jälkeen. Liikun päivisin kotiäitinä kyllä paljon lasten kanssa lattioilla, enkää makaa vaan sohvalla. Mutta silti jumppaaminen kipeyttää lihakset.

Yhteistyössä