Hah hah hah hah hah

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hah hah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hah hah

Vieras
Kielsin vierasta lasta koskemasta koiraani. Käskin äidin mennä pojan kanssa etsimään parempi rapsutuksen kohde. Äiti sanoi pojalle. Kiltti hauva on. Mene vähän silittämään. Kielsin, kielsin, kielsin. Sitten päätin. Katsotaan kuin käy. Koira puri sormen hurjaksi. Siinäpä näit, sanoin.. ja kiltti hauva tämä on. Saatana, mikä vaivaa äitejä kun ei uskota. Lähdin viemään pojan ja äidin lääkäriin ja kysyin lääkäriltä mitä ehdotat. Lääkäri vastasi että sinä kielsit, sinua ei toteltu joten ei tässä muuta voi kuin korjataan sormi ja toivotaan että äiti oppi jotain.

Mä en ole antanut tilanteen mennä noin pitkälle vaan tarvittaessa ärähtänyt koiraa lähestyvälle lapselle. Onneksi ei ole tarvinnut tehdä sitä kuin kerran.

Tosi urpo äiti! Harmi, että lapsi joutu kärsimään äidin tyhmyydestä. Mä en vaan ymmärrä ihmisiä, jotka ei teroita lapsilleen, että vieraisiin koiriin EI kosketa ilman, että omistajalta kysytään lupa. Enkä ymmärrä myöskään aikuisia, jotka menee itse lääppimään koiria kysymättä ensin, onko se ok.

Ei tulis mieleenkään hommata koiraa, josta tiedän, että puree vuorenvarmasti tuntemattomia ihmisiä, jos tulevat lähelle. Okei ymmärrän "eläin on peto" ja "koskaan ei tiedä 100% varmasti mitä ne tekee" -ajattelun, mutta on niitä sellaisiakin vaihtoehtoja, jotka ovat kilttejä. Sellaiset ovat minua varten. Toki vahtikoiraa jos tarvitsisin, niin mahdollisimman hurja verikoira olisi silloin passeli, mutta seurakoiraksi niin kiltti ja säyseä kuin vain olla ja voi.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä järkee;22545977:
Ei tulis mieleenkään hommata koiraa, josta tiedän, että puree vuorenvarmasti tuntemattomia ihmisiä, jos tulevat lähelle. Okei ymmärrän "eläin on peto" ja "koskaan ei tiedä 100% varmasti mitä ne tekee" -ajattelun, mutta on niitä sellaisiakin vaihtoehtoja, jotka ovat kilttejä. Sellaiset ovat minua varten. Toki vahtikoiraa jos tarvitsisin, niin mahdollisimman hurja verikoira olisi silloin passeli, mutta seurakoiraksi niin kiltti ja säyseä kuin vain olla ja voi.

Meidän koira ei lapsia pure, mutta se vaan ei tykkää, että kuka tahansa tuntematon tulee lääppimään. En mäkään mene lääppimään vastaantulevia lapsia, koska he eivät välttämättä pitäisi sitä kovin mukavana asiana.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä järkee;22545977:
Kyllä jokaisella on oikeus pitää sellaistakin koiraa, joka ei pidä iholle tunkevista ihmisistä ja saattaa jopa näykätä. Silloin omistajalla vaan on velvollisuus parhaan kykynsä mukaan pitää huoli, ettei koira pääse puremaan ketään. Siihen velvollisuuteen liittyy se, ettei ehdoin tahdoin tunge koiraa ihmisten iholle, ja se, että varoittaa lääppimään tulijoita koirasta. Muilla ihmisillä on sitten vastuu olla tunkematta itseään vieraan koiran iholle ja kuunnella omistajaa, kun tämä kieltää lähestymästä koiraa.

Eiköhän tämä ole se sama PROVO joka täällä kertoi että koira söi kissanpennun, koira puri naapurin lasta, ym. ym. Aina näitä ihme koiratarinoita ja sitten nauraa päälle tyyliin 'koirani söi naapurin kissanpennun kuului vain miau hehhehehehehhehe'

Joten: PROVO PROVO PROVO PROVO PROVO. Isolla jotta kaikki tajuavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22545995:
Meidän koira ei lapsia pure, mutta se vaan ei tykkää, että kuka tahansa tuntematon tulee lääppimään. En mäkään mene lääppimään vastaantulevia lapsia, koska he eivät välttämättä pitäisi sitä kovin mukavana asiana.

Meidän koira on innoissaan kaikista ihmisistä, jos he eivät käyttäydy uhkaavasti. Nuolee heti naaman märäksi, jos erehtyy tarpeeksi lähelle menemään. Juu en minäkään mene lääppimään vastaantulevia lapsia, mutta tuskin he sormia irti purisivat kuitenkaan, jos menisinkin.

[QUOTE="wtf";22546014]Meidän koira on innoissaan kaikista ihmisistä, jos he eivät käyttäydy uhkaavasti. Nuolee heti naaman märäksi, jos erehtyy tarpeeksi lähelle menemään. Juu en minäkään mene lääppimään vastaantulevia lapsia, mutta tuskin he sormia irti purisivat kuitenkaan, jos menisinkin.[/QUOTE]

meidän koira on innoissaan vain tutuista ihmisistä, mutta ei se vierailtakaan sormea irti purisi.

Jos oli ajattelematon äiti, oli kyllä koiranomistajakin tilanteessa ajattelematon. Vastuunsa (ja selvätsti koiransa) tunteva olisi poistunut tilanteesta eikä lähtenyt "kouluttamaan tyhmää äitiä ja sen tyhmää lasta".

Mulla on ollut sekä sellainen koira, joka puri 100% varmasti, että sellainen, joka pyrki suunnilleen syliin istumaan ja koitti tunkea kielen korvaan, nenään jne.

Tuon ekan yksilön kanssa elettiin siten, että koitimme kaikin mahdollisin tavoin välttää vaaratilanteita ja ennakoida, jottei koira joudu tilanteeseen, jossa se puree. Melko hyvin siihen kykenimmekin, sillä ainoat ihmiset joita koira puri, oli tutut jotka ihan omalla vastuullaan halusivat kokeilla pureeko koira tai lähinnä ajattelivat että ei koira heitä pure, jos menevät koira lähelle. Kyllä puri.

Tämä toinen oli tosiaan sellainen lapanen, joka siis pyrkii syliin, sen häntä heiluu niin, että koko koira kieppuu ja se tunkee kielensä nenään, korvaan, silmään jne. Eli siis sellainen ns. maailman kiltein koira. Tämä maailman kiltein koira kuitenkin on paljon pahempi, sillä se on pistänyt totaali hajalle yhden nenän...nenä meni niin osiin, että se jouduttiin leikkaamaan.

Eli paljon riippuu riskitsiitä, miten koira pidetään.

Purevan koiran kanssa saimme aina ennakoitua tilanteet, mutta koskaan emme uskoneet että tämä kiltti yksilö saisi mitään pahaa aikaan, emmekä sitten hänen kohdallaan olleet niin varovaisia. Ja kuinkas sitten kävikään...

[QUOTE="Giselle";22546077]Jos oli ajattelematon äiti, oli kyllä koiranomistajakin tilanteessa ajattelematon. Vastuunsa (ja selvätsti koiransa) tunteva olisi poistunut tilanteesta eikä lähtenyt "kouluttamaan tyhmää äitiä ja sen tyhmää lasta".[/QUOTE]

Tässä on kyllä totuudenjyvä.

Vaikka mä olen välillä vähän liikaakin sellainen että "antaa tulla vaan, sittenpähän saakeli näet!"-tyylinen ihminen, niin koiran kanssa en MILLOINKAAN ole näin toiminut.

Kertaalleen joku juoppo tuli aukomaan päätään ja selittämään, miten hän kyllä näyttää koiralleni, mistä se kana pissii ja miten hän haluaa testata kummalla on munaa enempi, koirallani vai hällä.

Mua raivostutti ihan suunnattomasti, koska olin jo kertaalleen pyytänyt äijää pysymään poissa koirani luota, eikä sana millään näyttänyt menevän perille. Äijä tuli vaan lähemmäs, vaikka peruutin koirineni taaksepäin ja toistin, ettei hän saa tulla lähelle.
Kieltämättä teki mieli päästää koira miehen kimppuun, sillä tuossa kohtaa koira oli ihan yhtä raivoissaan kun minäkin, mutta ei niin voi OIKEASTI toimia. Niinpä mä sitten lopulta lähdin juoksemaan pakoon koirieni kanssa, koska en todellakaan halunnut että koirani repii miehen kappaleiksi vaikkakin se ois varmaan sille äijälle toisaalta ihan oikein ollutkin.

[QUOTE="huh";22546110]En mäkään sellaista koiraa halua, joka on niin lapanen, että on valmis lähtemään kenen ja minkä mukaan tahansa. :kieh:
Asennetta pitää koirassa olla prkl.[/QUOTE]

Heh, en mäkään. Ja mua ihmetyttää se, että melkein jokainen suunnilleen loukkaantuu jos sanon ettei kannata silittää/koskea kun tää ei oikein tykkää kaikista vieraista ihmisistä. Jotkut tekee vieläpä niin, että kysyy saako silittää tms. tulee moikkaamaan, ja odottaa että mä pakottaisin koiran silitettäväks vaikka se selvästi ei halua :O Kyllä koirakin saa valita kenen kanssa kaveeraa.

[QUOTE="huh";22546116]Chef, miten koirasi sai toisen nenän hajalle?? :O[/QUOTE]

Koira pamautti kuonollaan (siis sillä koiran nenän yläpuolella olevalla luulla) nenänvarteen, jolloin nenä sanoi riks. Kyseessä oli ihan puhdas vahinko, eikä koira tehnyt sitä tahallaan.

Kaverin koira veti kaverilta etuhampaat irti. Kaveri kyykistyi kesken lenkin sitomaan irronneita kengännauhoja ja koira tuli sieltä leuan alta nostaen päänsä ylös siten, että se osui leukaan. Alaleuka löi kiinni yläleukan ja välissä olleet etuylähampaat sanoivat sopimuksensa irti. Nykyään kaveri kulkee tekareissa.

Eli kyllä koirien kanssa tosiaan sattuu ja tapahtuu, vaikka ne olisivat niitä kilttejä lapasia.

Yhteistyössä