Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

^olisko vielä hormonia veressä jonkin verran kun näyttä aika selkeää viivaa r-testi ovista ajatellen. ei ne kyllä tuollaisia pitäis ovis aikana näyttää.

voisko tuo ovis viivakin johtua vielä siitä?
Eikun siis rtesti oli jo useamman päivän negaa eli ei varmasti ollut enää hormonia, siis herkälläkin tuli nega. ja ovistestit hiipu hyvin kunnes rupesivat taas tummumaan. Hassua. Uskon että olisi nyt kuitenniin se ovis eikä muuta :D kun eiliselle tuli se hymynaamakin :)

Ja jos kerran gynen mukaan kohtu siisti ja kohdun suu ja sen mukaan oo ees ollut raskaana ja hormonia veressä 47 niin uskon että on jo kaikki poistunut kun siitä veri kokeesta on sen yli viikko jo. digin viiva oli kun aloin sillä testaileen niin olematon sit se rupesi vahvenemaan ja eilen tuli se hymynaama joten todellakaan en usko että on raskaushormonia enää elimistössä... kyl vaan on niin vahvaakin vahvempi ovis että rtestikin reagoi nuin hyvin :) vahva viiva, ei tullut nuin vahvaa koko "raskausaikana" :D hassua...
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö;27488258:
Eikun siis rtesti oli jo useamman päivän negaa eli ei varmasti ollut enää hormonia, siis herkälläkin tuli nega. ja ovistestit hiipu hyvin kunnes rupesivat taas tummumaan. Hassua. Uskon että olisi nyt kuitenniin se ovis eikä muuta :D kun eiliselle tuli se hymynaamakin :)
no on kyllä hiukka epäluotettavia testejä sen suhteen, että tuo wondfo näyttää periaatteessa väärää plussaa. =D
 
Voi Solene :heart:

Itsellä tämä kuvakollaasisarja

Aijaa.com - 11249590

Jokos Pantera on testaillut?

Ihana mur-mur vieläkin tsemppaamassa muita, tekstejäsi on ollut aina ilo lukea :heart:

Aikaisemminkin olen tällä palstalla pyörinyt, mutta irl-syistä olen vaihtanut nickiä. Toisaalta harmi, sillä moni tuttu nimi on vielä täällä, ettekä tunnista minua. Toisaalta moni taas on onnellisesti päässyt jo odotuspuolelle :heart:

Taidetaan mennä Solene testiemme viivojen kanssa samassa linjassa :)
Heippaus!:kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Ilyana
Naapurin tyttö: Ovistestit mittaa LH:a (luteinisoiva hormoni) ja raskaustestit HCG:a. Raskaustesti ei näytä ovista, mutta ovistesti voi näyttää plussaa alkuraskaudessa, koska silloinkin kropassa erittyy hieman lh:a.

Kannattaisi hakeutua pikaisesti lisätutkimuksiin, kun kerran viime käynnistä ei ollut mitään hyötyä.
Toivottavasti löydät vähän osaavamman lekurin, että asia selviäisi.

Todella erikoinen tilanne sinulla... :(

...ja suosittelen lämpimästi yksityistä lääkäriasemaa.
Itsellänikin niin huonoja kokemuksia julkisen puolen terveyshuollosta/ "arvauskeskuksista", että hoidan nykyään kaikki lääkäriasiat yksityisellä.
Tietysti helppoa tällä hetkellä kun on kattava työterveyshuolto, mutta myös työttömänä ja asioissa, joita työterveyshuolto ei kata, niinkuin nyt lapsi-asioissa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Naapurin tyttö: Ovistestit mittaa LH:a (luteinisoiva hormoni) ja raskaustestit HCG:a. Raskaustesti ei näytä ovista, mutta ovistesti voi näyttää plussaa alkuraskaudessa, koska silloinkin kropassa erittyy hieman lh:a.

Kannattaisi hakeutua pikaisesti lisätutkimuksiin, kun kerran viime käynnistä ei ollut mitään hyötyä.
Toivottavasti löydät vähän osaavamman lekurin, että asia selviäisi.

Todella erikoinen tilanne sinulla... :(

...ja suosittelen lämpimästi yksityistä lääkäriasemaa.
Itsellänikin niin huonoja kokemuksia julkisen puolen terveyshuollosta/ "arvauskeskuksista", että hoidan nykyään kaikki lääkäriasiat yksityisellä.
Tietysti helppoa tällä hetkellä kun on kattava työterveyshuolto, mutta myös työttömänä ja asioissa, joita työterveyshuolto ei kata, niinkuin nyt lapsi-asioissa.
Tämän pinon ulkopuolelta tulen nyt kommentoimaan. R-testi VOI todella näyttää heikkoa plussaa kohonneen Lh:n takia.
Itse olen jo siinä "iässä", ettäennen menkkoja Lh aina nousee, joskus olen sitä ovistestilläkin mitannut, ja samalla myös r-testi näyttää heikkoa plussaa.
Loppupäätelmä on siis, että monesti voi kierron loppupuolella tulkita itsensä raskaaksi, jos testaa ennen menkkoja r-testillä, koska se johtuukin vaan kohonneesta Lh:sta.
 
Ei tuon Naapurin tytön vahvuisia r-viivoja tule muusta syystä kuin raskaudesta (poislukien hoidoissa käytettävät tukipistokset, pregnyl esim. voi antaa väärän positiivisen). Ei lh:sta eikä epäpuhtauksista.

Lukaisin keskusteluja taakse päin, enkä ihan saanut selville, miten Naapurin tytön tarina on edennyt, millä kp:lla mitäkin on ollut ja milloin veritesti on otettu, mutta sen ainakin sain selville, että gyne on ollut täysi puoskari, jos edes gyne ollenkaan. Tommosia useamman kymmenen hcg-lukemia ei kenelläkään ole veressä missään kierron vaiheessa. Hcg viitearvot ovat samat ajankohdasta riippumatta, jollei ole raskaana.

Uskoisin, että Naapurin tytöllä on käynyt niin, että aiemmin keskeytyneeksi ajateltu raskaus on jatkunut, tai uusi raskautuminen on tapahtunut heti edellisen jälkeen. Oli miten oli, tuon viimeisimmän vahvan plussan johdosta olisi viisainta hakeutua uudelleen veritestiin, ja tarvittaessa myös ultraan.

Tsemppiä Naapurin tytölle, toivottavasti kaikki on parhain päin.
 
Ovulaatiotestiin enää heikko viiva ja rtestiin hädin tuskin viivaa eli, raskaustesti näyttää ovulaation myös. Wondfo tuntuu vain olevan siitä paska testi että se näyttää liiankin helposti plussaa lh piikin aikaan ja siis vahvalla viivalla. eli nou hätä, täällä olisi nyt dpo 1 menossa :) jeeee!!! Viime kierrossahan ovulaation aikaan pc testi antoi heikon positiivisen ja ajattelin että nyt oli hyvä ja vahva ovulaatio ja siitähän sitten tärppäs, nyt tuntuis siltä että oli vielä parempi ovis :) ja ovis oli kp 15 kun ennen ollut kp 20 tienoilla eli keskenmeno auttoi aikaistamaan ovulaatiota joka on minusta parempi näin kun sillon myöhemmin :)
 
Tämän pinon ulkopuolelta tulen nyt kommentoimaan. R-testi VOI todella näyttää heikkoa plussaa kohonneen Lh:n takia.
Itse olen jo siinä "iässä", ettäennen menkkoja Lh aina nousee, joskus olen sitä ovistestilläkin mitannut, ja samalla myös r-testi näyttää heikkoa plussaa.
Loppupäätelmä on siis, että monesti voi kierron loppupuolella tulkita itsensä raskaaksi, jos testaa ennen menkkoja r-testillä, koska se johtuukin vaan kohonneesta Lh:sta.

Sitä vaan, että hänellä ei ole koskaan aiemmin näyttänyt raskaustesti plussaa oviksen aikoihin ja trust me - testejä on tehty! ;)
 
hmm...näin olet ainakin täällä palstalla kertonut :O Sinulla vähän vaihtelee nuo jutut.
No eikun tuntui hassulta kun sanoit että "hän kertoo että ei ole aiemmin saanut rtestillä positiivista oviksen aikaan" ja mie tuossa vähän aiemmin juuri puhuin että viime kierrossakin oviksen aikaan sain rtestiin plussaa... :D ja en mie sen enempää testejä tee kuin muutkaan.... että sillai... ei miun jutut muutu vaan ihmisten kannattaisi olla tarkkaavaisempia. Ei pahalla ;)
 
naapurintyttömä en kyllä tajua mitä sun kroppa tekee. Kellään en ole noin Tummaa viivaa nähnyt oviksen aikaan raskaustestissä. Sulla muutenkin nuo ovis tikut näyttää plussaa vähän väliä. Toivotaan, että tosiaan on kyse siitä oviksesta.
 
miss_piggy
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö;27493533:
No eikun tuntui hassulta kun sanoit että "hän kertoo että ei ole aiemmin saanut rtestillä positiivista oviksen aikaan" ja mie tuossa vähän aiemmin juuri puhuin että viime kierrossakin oviksen aikaan sain rtestiin plussaa... :D ja en mie sen enempää testejä tee kuin muutkaan.... että sillai... ei miun jutut muutu vaan ihmisten kannattaisi olla tarkkaavaisempia. Ei pahalla ;)
Tuohon en kommentoi mitään, mutta sen verran sanon,että jos on jo noinkin kauan kuin 10 vuotta yrittänyt raskautua eikä oo onnistunu tai päättyny keskenmenoon, niin kyllähän se syy pitäisi tutkia että mistä tuo johtuu.
Kohta käy niin että kroppa ei enää kestä sitä jatkuvaa raskaaksitulemisen yritystä, ja tarvis jotain "lisäpotkua" eli lääkitystä.
Ja kannattaa myös koittaa elää niin, että ei anna tuon vauvatouhun täyttää koko elämää, se ei paranna tilannetta jos siitä tulee joku päähänpinttymä.

Ite oon meinannu sortua jo tommoseen että elämässä ei oo mitään muuta, mutta sitte oon tajunnu, että eihän niin voi elää. Ja ite suuntaan kyllä kohta taas yksityiselle, ite maksan vaikka tilini tyhjäks että saan selville miksi en raskaaksi ole tullut. Onneks on vakuutus joka korvaa suurimman osan lääkäri/hoitokuluista. Suosittelen mullekki tollasten vakuutusten ottamista.
 
  • Tykkää
Reactions: mammi85
ihan tälläinen pikainen välikysymys teille arvon naiset, tuleeko apteekin omaan testiin aina jossain vaiheessa yhtä vahva viiva kuin se kontrolli? vai voiko se pysyä siis vaaleampana? itellä kyllä se viiva vahvistunu ja on tumma, mutta ei se kyllä yhtä tumma ole kuin se kontrolli :D

*tyhmien kysymysten kuningatar* kyselee jälleen :D

Ja hirrrmuisesti onnea plussanneille <3 !!

Ps.sen verran vielä tuosta oviksen aikaan plussaa näyttävästä r-testistä,niin kyllä mulla se on aina melkeinpä näyttänyt (jos olen joskus sattunut testaamaan) haaleaa haamua,mutta ei kyllä noin tummana ole näkynyt..
 
miss_piggy
mammi: Kyse on nyt ilmeisesti ovistestistä? Kyllä niihin jonkunlainen viiva saattaa tulla vaikka läpi kierron, mutta plussahan se on vasta sitte ku ne on tasavahvat tai testiviiva on kontrollia tummempi :)
 
voih, plussatuulia siis puhaltelen sinne suunnalle!! :)

Joo ei ku mulla tuli vaan tossa mieleen, että mitenhän sen "kuuluisi" mennä, että pitäskö niiden viiivojen muuttua tasavahvoiks ja jos kuuluis niin missä kohtaa :D
 
mammi85 mulla on tänään rv 4+4 ja apteekin omaan en ole vielä tasavahvoja viivoja saanut! Ja epäilen etten tulekaan saamaan..en tiedä mikä siinä on, että tulee selvä tavallaan vahva viiva, mutta se on kuitenkin selvästi vaaleampi ku kontrolli. Ja kun vertasin reilun puolen vuoden takaisia kuvia plussasta kyseisellä testillä niin aikaisemmissa apteekin omissa, se kontrolliviivakin on leveämpi..
Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

Apteekin oma plussa 1/2012

Apteekin oma plussa 11/2012

Tuolloin alkuvuodesta en tuon plussan jälkeen enää testaillutkaan..Mutta tosiaan näyttävät erilaisilta nuo viivat jotenkin, liekö testi sitten muuttunut tai jotain?!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja mammi85
Kiitos vastauksesta, näköjään mennään samoilla viikoillakin (tai no mulla 4+3) ;) Juurikin tuolta näyttää toi munkin testi!

eli ilmeisesti sillä ei oo niinkään väliä onko tasavahvuinen! Näköjään on sitten muuttanut juu tota testiä, onhan toi toinen ihan selkeesti paksumpi :)
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Testattu tänään nega dpo 10, muutaman tunnin päästä katoin niin roskishaamu/viivanpaikka (testi pregcheck puikko).
Saap nähä muuttuuko plussaksi vielä.. yks puikko ois vielä kaapissa jos sen joskus viim. torstaina testaisi.
 
hmm.. mä lueskelin tässä ihan huvikseni tätä ketjua taaksepäin ja en oo kyllä koskaan kuullut että jollakin voisi noin usein olla oviksia tai plussia kuin naapurintytöllä? :O

Mä myöskin suosittelisin menemään ihan yksityiselle lääkäriin plus ultraan,ei toi ihan normaalilta kuulosta :/

muoks. tai ei plussia, mutta haamuja yms.
 
hmm.. mä lueskelin tässä ihan huvikseni tätä ketjua taaksepäin ja en oo kyllä koskaan kuullut että jollakin voisi noin usein olla oviksia tai plussia kuin naapurintytöllä? :O

Mä myöskin suosittelisin menemään ihan yksityiselle lääkäriin plus ultraan,ei toi ihan normaalilta kuulosta :/

muoks. tai ei plussia, mutta haamuja yms.
Siis olen käynyt gynellä 31.10 ja ultras myös.
Se on yksityinen vaikka kunnallisen puolella kävinkin, eli sama on molemmissa.
Kohtu kuulemma siisti ja ettei siellä oo koskaan ollutkaan mitään, kohdun suu siisti, munasarjat puhtaat eikä mitään ylimääräistä sielläkään. Eli en sit tiiä... raskaana olin, tiedän sen itse mutta nyt herää epäilys että olisinkin uudelleen jo raskaana. Tein 4h pidätyksen jälkeen, töiden jälkeen apteekin oman ja tällainen tuli sillä, aamulla digi peliin.



Hassua sanoisin :D Tutkimattomat ovat herran tiet... (olen ateisti ;) )
 

Yhteistyössä