Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

• Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Aapuva! Onko kukaan muu saanut roskishaamua apteekin pregchek earlylla?! Tein eilen illalla ks. testin ja näytti puhdasta negaa, nyt kun 24 tuntia myöhemmin vilkaisin sitä niin ihan haalea, kapea viiva oli ilmestynyt. *kuva*. Tänään tein normi pregchekin ja se puhdas nega. Earlyn herkkyys 12,5mIU ja normin 25mIU. Tässä kuva roskishaamusta.

image

Onnea on saada ekaa kertaa ovis testiin samanväriset viivat.. ???? Mä pelkäsin ettei sitä tapahdu. Kahden paketin verran tein noita nyt putkeen, välissä muutamia päiviä etten sairasteluiden takia jaksanut tehdä. Nyt ois viime tuhruvuodoista laskettuna kp 35.. Nyt sit saa jännätä pari viikkoa onko saatu säästöön juuri ne oikeat vauvasiemenet.. :)

Kiitos naiset päivän nauruista ja piristyksestä :LOL: :heart: Kyllä on pakko myöntää, että itellä ei tuonne värkkiin ei yhtä enempää mahtuis tai ainaki epämukavalle tuntuis :D

Kengumamman viivalle vahvistumisia! :)

Aloittelin tuossa kp19 punkun juonnin ja eilen kun pienen lasillisen join niin nousi aika kovasti päähän ;D (ja sitä siis oikeasti oli vähän) Huomasin tuossa myös, että ne ovistestit tosiaan ois ptänyt tehdä päiväpissasta tai iltapissasta eikä aamupissasta... Tässä saattas siis olla selitys sille miksi mun ovisviiva ei tummunut aivan kontrolliviivan vahvuseksi? Oletan nyt, että se ovis on tapahtunut sillon kp17-18.

Samhe mä en kyllä tehny aamun ekasta vaan aina tokasta pissasta (ja myös illalla tietysti) mut silti jäi se ovisplussa saamatta. Voi myös olla et ei ollu ovista, mut jotenki vaan niin sopivasti lähti tummumaan samaan aikaan ku viimekierrossa. Halut ja limat myös tukis mahdollista ovista..

No mutta tässä kierrossa ei varmaan tärpänny, joten samapa tuo enää että oliko vai ei :)

mimmi92 hyvinhän se lh-huippu on voinu yön aikana mennä ohi! :) tosiaan ite testasin päivän ekasta pissasta aina kun aikataulutus ois ollu muuten vähän vaikee :( älähän vielä luovuta ku kyllähän se sulle tasasesti lähti tummumaan tosiaan niin eiköhän se ovis siellä ollu! Plussataan nyt tässä kierrossa yhessä ;) Mää oon jo tsekkaillu tuota la:ta, että just kesä-heinäkuunveihteelle menis.

Juu mäki katon joka kierrossa la:n ja käyn lukasemassa sen kuun plussanneiden ketjun :D

Raskaustestit vaan on niin puhtaita negoja, tosin eipä tässä vielä ole kuin dpo 9 :) menkkaoireet vaan tekevät ikävästi tuloaan..

Mulla on jotenkin ihan toivo mennyt tähänkin kiertoon, kiitos terolutin ja Googlen -.-

Eikös noissa teroluteissa ole vähän se huono puoli että jos/kun aloittaa ennen ovista kuurin niin keltarauhashormoni ns. estää oviksen tms...

Netti on vain täynnä ristiriitaista tietoa. Mäkin syön niitä noina kp15-24.

Mitähän kautta pitäisi soitella että johonkin tutkimuksiin pääsisi? Viimeeksi kävin yksityisellä, mutta ajattelin nyt mennä ihan yleiselle puolelle. Mitähän kautta sinne pääsee, perhesuunnitteluneuvola?

• Tykkää
Reactions: eläinystävä
JeHil pääsisitkö hcg mittaukseen? Kyllä sulla viivay vahvistuu!! Jotain siellä on! Ja jos oliskin ku niin pitäisi päästä äkkiä tutkimuksiin.

Hienojs haamuja monella! Toivottelen plussatuulia ja siirryn odotuspuolelle, nyt on mun viivani tikuttelut ohi.. :)

Semmoinen kysymys tässä tupsahti mieleen kun monet tosiaan käyny hcg mittauksessa. Asun siis ulkomailla ja täällä voi labraan marssia ilman lähetettä ja pyytää kyseistä, niin ajattelin että koska siinä sitten näkyy, jos näkyy jotain?.. Minullakun on nyt menny kaikki numerot ihan sekasin ku lukenu näitä palstoja päivät pitkät että malttais olla testaamatta..

Niin ja ketuttaa kun täältä en oo mistään löytäny noita herkkiä 10 IU/I testejä.., pelkkiä 25...

Yemi, kp25/28 dpo 10? Yk 1

Hei, kysynpäs kysymyksen täällä... Eli ovulaatio!!

Mulla on ollut melko säännöllinen 28-31 pvän kierto melkein vuoden. Oviksen olen onnistunut bongaamaan kivuista, joita ei ennen ekan lapsen syntymää ikinä huomannut. No nyt huomaa! Menkat alkavat tasan kaksi viikkoa kipupäivän jälkeen. Näin ollaan pystytty käyttämään ehkäisynä varmoja päiviä. Nyt ollaan yritetty saada lasta aluille pari kiertoa, tai siis toinen yk on meneillään juuri nyt.

Kysymys kuuluu siis, milloin varsinainen ovulaatio eli munasolun irtoaminen on tapahtunut?

Oviskivut tuli sunnuntaina iltapäivällä ja pahimman kivun laannuttua tein huvikseni ekaa kertaa ovistestin ja se näytti hymynaamaa. Mitään limoja en ole oikein kunnolla huomannut missään vaiheessa (tai no jotain pientä välillä ennen ovista). Ajattelin, että koska testin pitäisi ilmeisesti näyttää hymynaamaa ennen ovulaatiota, niin sittenhän oviksen pitäisi tulla päivän-parin kuluessa kivusta. Tänään, kaks päivää kivun jälkeen, huomasin selvää limaa. Päättelin, että ovis on siis ollut viime yönä tai tänään, koska testi näytti positiivista toissapäivänä. Mutta sitten muistin, että menkat ovat alkaneet aina tasan kaksi viikkoa juuri tuon kipupäivän jälkeen.

Mitäs olette mieltä? Onkohan ovis silloin kun on kivut (koska kaksi viikkoa myöhemmin aina menkat) vai silloin kun positiivisesta testistä on kulunut 1-2 päivää ja tulee selvää limaa?

Terveisin nimimerkki "neuroottinen itsensä tarkkailija, joka haluaisi tietää mikä dpo on meneillään":rolleyes:
Tähän omaan viestiini lisäisin vielä sen, että ovulaatio oli siis tässä kierrossa myöhässä melkein viikon. Normaalisti ovis on tullut aina kp 14-16, mutta tällä kertaa eipä tullutkaan, vaan plussapäivä oli vasta kp20. Ekaa kertaa ikinä. Sillähän mä näitä kyselin, kun haluaisin tietää tarkan ovispäivän. Mikäli vanhat merkit pitää paikkansa, niin menkat alkaa todennäköisesti siis kaksi viikkoa tuon kipu- ja plussapäivän jälkeen (mutta sitähän ei voi vielä tietää).

Mikä on mahtanut viivästyttää ovista? Vaihtoehdot on:
a) paha hiivatulehdus kp7-10
b) hiivaan otettu lääke Diflucan suun kautta kp9 (en oo ennen koskaan ottanut, tuli aika voimakas sivuvaikutuskin jonka takia kävin ihan lääkärissä)
c) hiivasta ja lääkkeen sivuvaikutuksesta aiheutunut stressi

Okei nyt kun kirjotin nää ylös, niin tajuan itsekin että todennäköisesti vastaus on nuo kaikki.

Onko kellään viivästynyt muuten säännöllinen ovulaatio hiivan tai hiivalääkkeen takia??

Onko kukaan raskautunut viivästyneestä ovulaatiosta (jos muuten on kierto ollut aina säännöllinen)? Luin jostain, että viivästynyt ovis tarkottaa sitten huonompilaatuista munasoluakin. :(

Lara, en päässy, enkä edes ole ehtinyt soitella mihinkään. Kelle siitä pitää soittaa jos haluaa sen mittauksen? Ehkä tämä tästä =) Vuoto alkaa olla hiipumaan päin, mutta ihmettelen kovin voiko kiinnittymisvuoto olla noin runsasta ja monena päivänä?

Joky kyseli myöhäisestä ovulaatiosta. Kyllähän niistä hyvin voi raskautua ja kp20 ei vielä ihan mahdottoman myöhään edes ole, tsemppiä :)

Viivan vahvistumista kaikille haamuilijoille ;)

Yemi joillakin lähtee hcg nousemaan jo dpo 9 ja toiset saa odotella plussaa pitkään vaikka menkat olisinkin myöhässä. Se on niin yksilöllistä, mutta sanoisin et silloin kun pitäis alkaa niin yleensä näkyy jo ainakin jotain..

Sepia veikkaan stressiä. Okei mulla ei ollu iso muutos kierrossa, mut nää kierrot ku oon tikuttanu ovista niin venyny 3 päivää.. Periaatteessa kierron pituudella ei oo merkitystä raskautumusen kannalta muuten ku että vaikea tietää millon ovis ja vuodessa tulee vähemmän mahdollisuuksia yrittää jos kovin pitkä. Korjatkaa jos oon väärässä..

Mimmi92 kiitos nopeasta vastauksesta, mä ajattelin että jos oisin jo menny vaikka tänään kun tää odottelu alkaa käymään niin inhottavaksi, oon yksi malttamattomin (onko tuo ees sana?:LOL: ) ihminen maanpäällä. Kaippa sen on vaan pakko yrittää sinnitellä loppuviikkoon...

Oon ollut niin hajamielinen nyt paripäivää et avaimetkin jäi kotiin, mitä mulle ei koskaan tapahdu :O ajatukset laukkaa vauvamaailmassa

JeHiL mulle on aina riittänyt kaikkien pyyntöjeni kanssa kun tk'seen soitan niin ilmoitan vaan että tarvitsisi lähetteen verikokeeseen hcg mittaukseen. Et josko joku lääkäri vois mahdollisimman nopeasti kirjoittaa.. Se on mulla aina riittänyt! Eipä kauheesti ole mitään koskaan kysellyt kun selkeesti ilmoittaa mitä tarvitsee =)

Yemi en nyt enää muista miten tarkkaan ne verestä mittaa. Oliskohan ollu et alle 5 yksikköä on nega ja siitä eteenpäin saa tarkan lukeman. Suosittelen ehkä odottamaan muutaman päivän niin tulis ainakin on varma :) mun piti käydä aina sillon ku menkkojen piti alkaa (tai oli jo alkanu) niin varmistamassa ettei hcg:tä löydy ja uus resepti kolahti vasta sitten postissa.. Eli kai se dpo 14 on ainakin se luotettava raja.

Kun mieli on positiivinen, kehokin on <- äitini iki vanha sanonta.. Vaikkakin aivan varmasti on vaikeaa olla stressaamatta. Mutta kyllähän sen joku kierto on pakko tarrautua kunnolla kiinni, josko se olisi tämä kierto! ihmeitä tapahtuu aina :) tsemppiä teille ja onnea sylintäydeltä!

Yhteistyössä