häpyluu kipeä, synnytyksestä 4kk

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Myräkkä logattu ulos
Mulla oli kans tuota häpyluun kipuilua vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Nyt vauva 8kk eikä oo aikoihin kipuillu. Kai se kuuluu asiaan. Lääkäri kuiten sano et jos puol vuotta synnytyksen jälkeen edelleen kipuilee, sit kannattaa tutkia missä vika. Mut mulla oli koko oikea jalka aivan tunnoton pitkän aikaa, oli kohtu painanu issias hermoa niin kovasti et kesti kauan palautua.

sumppura
moi! mulla kans häpyluu on kipeä ja synnytyksestä on kohta 5kk. Häpyluuta särkee kovasti aina rasituksessa ja menkkojen aikana. Nyt olen käyny pari kertaa lenkillä, niin hyvä että voi sängyssä kylkeä vaihtaa, niin kipeää tekee häpyluuhun.. Synnytys oli ihan normaali, mut mulla oli kovia liitoskipua raskauden aikana.. uskaltaakohan sitä silti käydä lenkillä vaikka kipuja onki vai vaikeittaakohan lenkillä käynti sen häpyluun palautumista?

Kipu tulee ja menee
Kipu johtunee hormoneista ja kerran ilmestyttyään ne saa pitää. Mukulani ovat kohta aikuisia ja silti vielä kipuilee juuri menkkojen aikaan. Onneksi ei joka kerran. Liikuntaa kivun rajoissa, lienee oikea neuvo. Eihän sitä laitoksellakaan hyvällä katsottu, kun ei kävely sujunut. Ei ole kuulemma sairaus! Ja pah, kyllä olo oli pahimmillaan kuin merenneidolla jalkojen saannin jälkeen... Ehkä se eläkkeellä helpottaa...

Mulla kohta 6kk synnytyksestä ja kaameet (pahemmat kun raskausaikana) liitoskivut edelleen, menkat alkoi jo 1,5-2kk synnytyksestä. Si-vyö käytössä edelleen, silti kipuilee välillä. On päiviä etten kykene edes nostamaan / laskemaan vauvaa maahan/sitteriin jne. Ensiviikolla menen fysioterapiaan katotaan mitä siellä sanotaan.... en siis kyennyt liikkumaan (edes kylkeä kääntämään tai jalkaa nostamaan) n.2-3pv synnytyksen jälkeen, liikkuminen tuskallista n. 2-4vk ja sen jälkeen kivut on jatkuneet, mutta toimintakyky on ollut ihan kohtuullinen, joskin henkinen jaksaminen vaivan kanssa ollut välillä hieman alhainen...

Yhteistyössä