Häpeä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nämä poliittiset väännöt muistuttavat aikaa lapsuudestani. Isälläni oli 6 tätiä ja 6 setää, jotka kaikki kokoontuivat milloin syntymäpäiville tai muuten perheinensä isomummolaan. Porukassa oli kokoomuslaisia tai oikeistolaisia, keskustaa kannattavia ja demareita. Kun ilta eteni niin taistelu kiihtyi kunnes painittiin pihalla. Olihan se 5 vuotiaasta aika outoa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Täällä on jonkin verran valeuutisia. Epidemian aikaan jotkut höynähtävät huuhaauutisiin.
Tämä on lapsiperheille tarkoitettu palsta. Vaalityötä voi tehdä monessa muussa sopivammassa alustassa.
Olisi erittäin toivottavaa, että lapsiperheiden huoltajat olisivat kiinnostuneita oman kuntansa päätöksenteosta - siis politiikasta. Onko sinulla tapana lukea palstaa ala-asteikäisten lasten kanssa yhdessä? Jo jos on, kuinka poliittinen väittely heitä vahingoittaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
vierailija
Olisi erittäin toivottavaa, että lapsiperheiden huoltajat olisivat kiinnostuneita oman kuntansa päätöksenteosta - siis politiikasta. Onko sinulla tapana lukea palstaa ala-asteikäisten lasten kanssa yhdessä? Jo jos on, kuinka poliittinen väittely heitä vahingoittaa?
En ole alaikäisten lasten äiti. Onneksi siihen aikaan ei käytetty nettiä..
Jos käyt vilkaisemassa tämän palstan ensimmäisiä sivuja vuosikymmen sitten huomaat mistä aiheista keskusteltiin.
En viitsi klikata auki palstan politiikka-avauksia.
Seuraan politiikkaa ja käyn aina äänestämässä.
Hävettää kun en pysy erossa palstasta, joka ei sovi minulle ollenkaan.
 
vierailija
"Yksi luovuuden määritelmä on, että se on tapa oppia tekemään asioita vähän paremmin. Sepä onkin aluksi turhauttavaa. Kun opettelemme uusia asioita, vertaamme itseämme mustan vyön mestareihin, vähättelemme osaamistamme ja keksimme kaikenlaisia selityksiä. Niillä vakuuttelemme itsellemme, että en edes halua yrittää tehdä jotain, missä epäonnistumista pelkään enemmän kuin mitään muuta."

Ote Anna Perhon kolumnista.
Mustaa vyötä en ole koskaan halunnut. En ymmärrä karatesta yhtään mitään.
Katsoin eilen Uutisaamun lähetystä uimastadionilta. Kuviouinti olisi kiinnostanut nuorena.
Siitä on kauan aikaa, kun viimeksi uin stadionilla.
En ole vielä katsonut päivän uutisia. Toivon, että Sanna Marin ateriakeskustelu on loppuunkäsitelty. Olen jo ennakkoäänestänyt.
Kaikenlaista on tullut tehtyä ja kokeiltua pitkän elämäni aikana. Luin aamulla Me Naiset-lehden jutun Sortti-kierrätysasemista. Laitoin sitten lehden paperinkeräykseen.
Korona-aikaan ihmiset ovat innostuneet nurkkiensa siivoamisesta. Olen ollut ahkera kierrättämään ja konmarittamaan. Laitoin kuten lehden jutun eläkeläismies varastossa kauan pyörineen patjan taloyhtiömme kierrätyslavalle. Tytär osti aikoinaan patjan opiskelijakaupunkiinsa. Ulkomaille muuton jälkeen tavarat jäivät minulle.
Aloitin tämän ketjun aikoinaan, kun niin pyydettiin tällä palstalla.
Häpeää on monenlaista. Minua tällä hetkellä hävettää suomalaisten somekirjoitukset.
Ulkomailla naureskellaan hyväntahtoisesti Suomen myrskylle aamiaislasissa.
Pyykkikone surraa. Avaan uutissivut ja toivotan kaikille syvää rauhaa ja myötätuntoa kanssaeläjille.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija

Luin eilen anna.fi sivulta jutun mökkielämän
tunnelmista. Tänä aamuna juttu on luettavissa vain kirjautuneille.
Kesti tovin kunnes sain palautettua mieleeni sanan mentalisaatio.
Katsoin eilen Il-netissä Sannan puheenvuoron.
Ehkä Sokoksen kassan nousu pm:ksi on vaikea pala kansalaisille. Suutarin pitäisi edelleen pysyä lestissään.
Ostin eilen Lidlin pita-leipää. Ostan toistekin.
Kirsi Piha ihmettelee kolumnissaan miksi Suomessa ei voi saada Finlandia-palkintoa novelleista.
Kirjoitin kauan elämästäni Annan palstoilla. Jotkut lukijat ehdottivat, että jutuistani kasataan kirja.
En välitä julkisuudesta ja palkinnoista.
Ville Ranta piirsi hauskan kuvan Alepan kassajonosta. En olisi ikipäivinä uskonut ruuhkavuosinani, että Suomessa syntyy joutava suukopu kauppareissuista.
Asuimme nollaluvulla asunnossa, jossa kadun toisella puolella olivat Alepa ja Esso.
Nuorempi tytär ei halunnut asioida kaupassa.
Tulin kotiin monivaiheisen työmatkan jälkeen ja raahustin kauppakassin kanssa kotiin.
Jos tietokone oli vapaa kirjoittelin elämästäni chatpalstalla.
Työpaikalla viihdyin parhaiten työhuoneessani, jossa körpäset tallustelivat ruudulla. Laboratoriossa oli multaa, jossa siivekkäät viihtyivät. Laitos tutkii luontoa.
Voisin hyvin elää jättämällä täysin kotimaan uutiset väliin. Voisin myös muuttaa mikä päivä tahansa lopullisesti toiseen maahan. Ei minua täällä enää kukaan kaipaisi.
Tänä aamuna minua ei hävetä yhtään mikään. Tulossa on lämmin kesäpäivä.
Käyn kirjastossa katsomassa olisiko siellä jotain hyvää luettavaa.
 
vierailija

Katsoin YouTubesta elokuvan La Notte eli Yö
saksaksi dubattuna.
Oli kiva käydä viime viikolla kirjastossa lukemassa lehtiä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
VIERAILIJA

Tällä palstalla on viestiketju "minkä kirjan luit viimeksi."
En enää muistanut toukokuussa lukemaani kirjaston kirjaa. Tarkistin asian päiväkirjastani.
Kirja on kasattu päiväkirjamerkinnöistä. Mieleen jäi vanha lipasto, jonka hyllyjen väliin oli muinoin jäänyt entisen omistajan yöpaita. Kirjailija oli varakas ja omisti asuntoja ympäri Ranskaa.
Kävin eilen CM euron päivillä ja otin mukaani Pirkka-lehden. Luin jutun muusikko Sannista.
Kävin aikoinaan läheisellä kuntosalilla ja jouduin kerran kuuntelemaan salilla Sannin hittiä, jossa hoetaan veetä. Sen koommin en käynyt salilla. Nyt rakennuksen tilalle rakennetaan korkeaa kerrostaloa.
Tarja Friman on hyvä kynäilijä ja luin jutun. Sanni puhui järkeviä. Korona-aika on tehnyt hänelle hyvää.
28-vuotiaana hän oli oivaltanut asioita, joita olen aina kannattanut.
Ei maailmalla huseeraaminen tuo onnea.
Eilen uutisoitiin lääkkeestä, joka ehkäisee muistisairautta. Pistoksina kerran kuukaudessa annettava lääke maksaa muistaakseni 40.000 € vuodessa. Aine poistaa palkkia aivoista.
Harvalla on varaa kalliiseen lääkkeeseen eikä se ehkäise muistisairautta.
Tällä viikolla on lämmin sää ja lauantaina hieman viileämpää. Luonto on ihanan vehreä.
Katsoin illalla italialaisen elokuvan YouTubesta. Junamatkalla nuori tyttö istui junan osastossa nunnien ja lapsien kanssa. Sinnikäs ihailija saatiin poistumaan nunnien hauskalla konstilla. Lapset lauloivat ja mies poistui muualle.
Nunnien päissä oli iso valkoinen päähine, jossa paljon taitoksia. Italialaisissa elokuvissa ja tv-sarjoissa
esiintyy usein nunnia.
Selasin aamun uutisia ja tämän palstan keskusteluja. Katson seuraavaksi suosikki saippuasarjojani.
Eilen kauppareissulla menin yleisövessaan, ja siellä oli pitkä jono. Joku mies sanoi minulle Madame ja ohjasi invavessaan avaamalla lukon. Kiitin häntä englanniksi.
Äärettömän ystävällinen ja palvelualtis mies.Tuntui kuin olisin ollut ulkomailla.
Aiemmin kävelin kadulla ja suomalainen nainen tervehti ystävällisesti nurmikolla istuvaa hieman murtaen suomea puhuvaa naista. Illalla ajattelin, että ehkä valkoiset vaatteeni saivat ihmisissä aikaan halun olla hyviä toisilleen. Käytin samaa villatakkia joulun aikaan, kun jäin lentolakon takia jumiin ulkomaille tyttäreni perheen luo.
Otin myös mukaani Helsingin Sanomat-ilmaislehden, jonka jutussa luvattiin torin rempallaan olevaan suihkulähdealtaaseen kukkia. Hyvä idea, jota kannatan.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
VIERAILIJA

Tällä palstalla on viestiketju "minkä kirjan luit viimeksi."
En enää muistanut toukokuussa lukemaani kirjaston kirjaa. Tarkistin asian päiväkirjastani.
Kirja on kasattu päiväkirjamerkinnöistä. Mieleen jäi vanha lipasto, jonka hyllyjen väliin oli muinoin jäänyt entisen omistajan yöpaita. Kirjailija oli varakas ja omisti asuntoja ympäri Ranskaa.
Kävin eilen CM euron päivillä ja otin mukaani Pirkka-lehden. Luin jutun muusikko Sannista.
Kävin aikoinaan läheisellä kuntosalilla ja jouduin kerran kuuntelemaan salilla Sannin hittiä, jossa hoetaan veetä. Sen koommin en käynyt salilla. Nyt rakennuksen tilalle rakennetaan korkeaa kerrostaloa.
Tarja Friman on hyvä kynäilijä ja luin jutun. Sanni puhui järkeviä. Korona-aika on tehnyt hänelle hyvää.
28-vuotiaana hän oli oivaltanut asioita, joita olen aina kannattanut.
Ei maailmalla huseeraaminen tuo onnea.
Eilen uutisoitiin lääkkeestä, joka ehkäisee muistisairautta. Pistoksina kerran kuukaudessa annettava lääke maksaa muistaakseni 40.000 € vuodessa. Aine poistaa plakkia aivoista.
Harvalla on varaa kalliiseen lääkkeeseen eikä se ehkäise muistisairautta.
Tällä viikolla on lämmin sää ja lauantaina hieman viileämpää. Luonto on ihanan vehreä.
Katsoin illalla italialaisen elokuvan YouTubesta. Junamatkalla nuori tyttö istui junan osastossa nunnien ja lapsien kanssa. Sinnikäs ihailija saatiin poistumaan nunnien hauskalla konstilla. Lapset lauloivat ja mies poistui muualle.
Nunnien päissä oli iso valkoinen päähine, jossa paljon taitoksia. Italialaisissa elokuvissa ja tv-sarjoissa
esiintyy usein nunnia.
Selasin aamun uutisia ja tämän palstan keskusteluja. Katson seuraavaksi suosikki saippuasarjojani.
Eilen kauppareissulla menin yleisövessaan, ja siellä oli pitkä jono. Joku mies sanoi minulle Madame ja ohjasi invavessaan avaamalla lukon. Kiitin häntä englanniksi.
Äärettömän ystävällinen ja palvelualtis mies.Tuntui kuin olisin ollut ulkomailla.
Aiemmin kävelin kadulla ja suomalainen nainen tervehti ystävällisesti nurmikolla istuvaa hieman murtaen suomea puhuvaa naista. Illalla ajattelin, että ehkä valkoiset vaatteeni saivat ihmisissä aikaan halun olla hyviä toisilleen. Käytin samaa villatakkia joulun aikaan, kun jäin lentolakon takia jumiin ulkomaille tyttäreni perheen luo.
Otin myös mukaani Helsingin Uutiset-ilmaislehden, jonka jutussa luvattiin torin rempallaan olevaan suihkulähdealtaaseen kukkia. Hyvä idea, jota kannatan.
Korjasin kaksi virheitäni: plakkia ja Helsinin Uutiset
 
vierailija
Tällä palstalla kysytään hävettääkö, kun äänestit Tarja Halosta.
Minua hävettää moni asia tällä palstalla.
Lukijoita pelotellaan joutavilla asioilla.
Katsoin eilen monta tuntia eduskunnan sotekeskustelua. Joku kansanedustaja otti puheeksi pelottelun.
Lapsuudessani pelottelua käytettiin suruttomasti lasten kasvatuksessa. Susillakin peloteltiin.
Nukuin pitkään ja avasin sitten radion. Vega kertoi monta hyvää uutista eikä uutisissa ollut yhtäkään pelottavaa juttua. Sitten joku kuulija halusi kuulla Tapio Rautavaaran laulaman laulun Yölinjalla.
Tiskasin astiat ja suljin radion.
Ulkomaisissa suosikkisarjoissani ei tapahtunut mitään erikoista. Ylen ranskalainen tv-sarja Sekaisin vaikutti lupaavalta. Aihepiiri on kuitenkin niin raskas, että jätän loput 9 osaa katsomatta.
Odotan innolla varaamaani kirjaa kirjastosta. Maailmankuulu naiskirjailija menehtyi reilu viikko sitten. Onneksi hän ehti kirjoittaa paljon luettavaa.
Häpeämisen aiheita ei nyt tule mieleen. Alan seuraavaksi valmistaa smoothien Prsiman sinkkubanaanista. Niitä on kätevä ostaa erillisestä pahvilaatikosta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Tällä palstalla joku kertoi tuntevansa lähes jatkuvasti häpeän ja riittämättömyyden tunteita.
Selasin aamun uutisia ja klikkasin muutaman otsikon auki.
Luin muka varman tiedon brittihovista. On viisasta vaieta hölösuuden lähettyvillä ettei tule uusia paljastuksia Oprah-ohjelmassa.
Meitä suomalaisia sanotaan vähäpuheisiksi.
Nykyään puhun erittäin vähän ja hiljaisuus on tehnyt hyvää.
Joku mainitsi tällä palstalla, että Savo on Suomen Italia. Enpä ole aiemmin kuullut.
Olo on vieläkin nihkeä vaikka helleputki luultavasti väistyi.
Eipä ole tullut ikävä Italian polttaville uimarannoille viime päivien porotuksessa.
Toivottavasti sote pääsee tänään maaliin.
 
vierailija
Joku mainitsi tällä palstalla, että Savo on Suomen Italia. Enpä ole aiemmin kuullut.

Eipä ole tullut ikävä Italian polttaville uimarannoille viime päivien porotuksessa.
No onpas erikoinen kommentti ollut, varsinkin, kun Italia on niin suuri maa ja vaihtelut maakuntien välillä hyvinkin suuret.

Joo täällä on kyllä lämpöä piisannut ihan riittämiin!
 
vierailija
Joku mainitsi tällä palstalla, että Savo on Suomen Italia. Enpä ole aiemmin kuullut.

Eipä ole tullut ikävä Italian polttaville uimarannoille viime päivien porotuksessa.
No onpas erikoinen kommentti ollut, varsinkin, kun Italia on niin suuri maa ja vaihtelut maakuntien välillä hyvinkin suuret.

Joo täällä on kyllä lämpöä piisannut ihan riittämiin!
 
vierailija
Joku mainitsi tällä palstalla, että Savo on Suomen Italia. Enpä ole aiemmin kuullut.

Eipä ole tullut ikävä Italian polttaville uimarannoille viime päivien porotuksessa.
No onpas erikoinen kommentti ollut, varsinkin, kun Italia on niin suuri maa ja vaihtelut maakuntien välillä hyvinkin suuret.

Joo täällä on kyllä lämpöä piisannut ihan riittämiin!
 
vierailija
Mitä hittoa, taas tuli kolmeen kertaan mun kommentti, vaikka vain kerran painoin "lähetä vastaus"..
Minullakin tuottaa ongelmia Lähetä-toiminto. Kuinka monta kirjainta... ei aina toimi.
Katsoin uusimman jakson Paradiso delle signore-sarjasta. Viihteen avulla saan tietoa Italian historiasta. Armando Ferraris vietti vaimonsa muistopäivää.
Savolaisuuteni on haihtunut vuosien saatossa. Mitä lie nykyajan savolaisuus.
Nuoruudessa eräs mies luuli minua italialaiseksi. Ehkä jo silloin sain sytykkeen Italia-kuumeeseen.
Italian tunnilla kauan sitten lauloimme italiaksi laulun Olen suomalainen.
Mutkia riittää elämässä jopa oikaistaviksi.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Heräsin varhain ja selasin hieman säikkynä aamun uutiset. Odotin viestiä miten matka sujui.
Minulla on liian vilkas mielikuvitus. Siksi olen usein uutispimennyksessä.
Sain hetki sitten viestin. Olivat ehtineet lentokoneeseen. Seuraava lento vasta viikon kuluttua.
Helsingin asemalla koronakoira oli tehnyt perusteellista nuuskintaa.
Nyt ongelma on mikä ruokakauppa on jo auki. Keskustassa on auki vain Sokos.
Mietin jo kipaisenko lähikaupassa ja hyppään ruokakassin kanssa taksiin.
Varhain aamulla häpeän tunne ei ole vielä aktivoitunut.
Vakiokirjoittaja tällä palstalla kirjoitti, että olen kuin potkut saanut tarkastusviraston Tytti.
Kaipa meissä on jotain yhteistä. Rakastamme molemmat kirjallisuutta.
Kirjan varauksen kanssa kävi köpelösti. En saanut viestiä ja kirja jäi saamatta.
Selvitin asian kirjastossa ja sakkomaksu annettiin anteeksi. Ostin kirjan Prismasta ja olen kohta sivulla 300. eli lähes kirjan puolessa välissä.
Hesarista luin kolumnin netissä avautumisesta. Harva toimittaja kirjoittaa somessa elämässä
sulkeutumisesta.
On paljon asioita, joista en ole hiiskunut sanaakaan pitkän nettikirjoitteluni aikana.
Miten olisinkaan voinut, jos ei ole ollut omakohtaista kokemusta.
Olenkin miettinyt joko voisin alkaa revitellä elämässäni. Sain tehosterokotuksen maanantaina.
Varaanko matkan, menenkö Tinderiin, alanko uuden harrastuksen ja sitä rataa.
Turvallista tietenkin olisi jatkaa entiseen malliin. Hipsutella lähikauppaan, ostaa hyvää lukemista ja naposteltavaa kohtuuden rajoissa. Käyttää maskia etten kanna elimistössäni kaikkia mahdollisia koronavariantteja kuten joku 90 v. belgialainen teki.
Nyt tärkeintä on, että tyttäreni perhe saa ostettua jääkaapin täyteen ruokaa.
Alepa-täti hahmo nosti taas päätään habituksessani. Touhukas täti, jolle pieni ja yksinkertainen elämä riittää. Tuttu ja turvallinen arjen tylsyys, vaikka kaikki maailman ihanuus on aina ollut käden ulottuvilla.
Eikö teitä hävetä sanoi kerran Sanna Marin. Ehkä joku päivä alan hävetä kirjoituksiani.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Deleted member 149094
Heräsin varhain ja selasin hieman säikkynä aamun uutiset. Odotin viestiä miten matka sujui.
Minulla on liian vilkas mielikuvitus. Siksi olen usein uutispimennyksessä.
Sain hetki sitten viestin. Olivat ehtineet lentokoneeseen. Seuraava lento vasta viikon kuluttua.
Helsingin asemalla koronakoira oli tehnyt perusteellista nuuskintaa.
Nyt ongelma on mikä ruokakauppa on jo auki. Keskustassa on auki vain Sokos.
Mietin jo kipaisenko lähikaupassa ja hyppään ruokakassin kanssa taksiin.
Varhain aamulla häpeän tunne ei ole vielä aktivoitunut.
Vakiokirjoittaja tällä palstalla kirjoitti, että olen kuin potkut saanut tarkastusviraston Tytti.
Kaipa meissä on jotain yhteistä. Rakastamme molemmat kirjallisuutta.
Kirjan varauksen kanssa kävi köpelösti. En saanut viestiä ja kirja jäi saamatta.
Selvitin asian kirjastossa ja sakkomaksu annettiin anteeksi. Ostin kirjan Prismasta ja olen kohta sivulla 300. eli lähes kirjan puolessa välissä.
Hesarista luin kolumnin netissä avautumisesta. Harva toimittaja kirjoittaa somessa elämässä
sulkeutumisesta.
On paljon asioita, joista en ole hiiskunut sanaakaan pitkän nettikirjoitteluni aikana.
Miten olisinkaan voinut, jos ei ole ollut omakohtaista kokemusta.
Olenkin miettinyt joko voisin alkaa revitellä elämässäni. Sain tehosterokotuksen maanantaina.
Varaanko matkan, menenkö Tinderiin, alanko uuden harrastuksen ja sitä rataa.
Turvallista tietenkin olisi jatkaa entiseen malliin. Hipsutella lähikauppaan, ostaa hyvää lukemista ja naposteltavaa kohtuuden rajoissa. Käyttää maskia etten kanna elimistössäni kaikkia mahdollisia koronavariantteja kuten joku 90 v. belgialainen teki.
Nyt tärkeintä on, että tyttäreni perhe saa ostettua jääkaapin täyteen ruokaa.
Alepa-täti hahmo nosti taas päätään habituksessani. Touhukas täti, jolle pieni ja yksinkertainen elämä riittää. Tuttu ja turvallinen arjen tylsyys, vaikka kaikki maailman ihanuus on aina ollut käden ulottuvilla.
Eikö teitä hävetä sanoi kerran Sanna Marin. Ehkä joku päivä alan hävetä kirjoituksiani.
Palstalla on pientä ilmiötä siitä, että keksitään päivän aikana "ovelia" letkautuksia ja jaellaan niitä sitten täällä toisille, sopiville kohteille. Kertoo enemmän puhujasta, kuin kohteesta, mitkä sanat ja ajatukset valitsee julkaistavaksi.

Ihmisellä on 6000- 70000 ajatusta päivässä, laskutavasta riippuen. niitä kaikkia ei ehdi julkaista. Pitäisikö kirjoituksia hävetä? Ne on vain ajatuksia julki. Ehkä, jos ne ovat ajatuksia, jotka ruokkivat negatiivista kierrettä, eikä niistä ikinä opi. Ehdottomuus tekee huonoa vain ihmiselle itselleen. Ilkeily satuttaa eniten puhujaa itseään, jos siitä ei pääse yli. Onnellinen ihminen on aina tasapainoisempi ja kriittisempi. Se on jallain mittarilla tavoiteltava asia.

Olen tehnyt noita "aivot narikkaan" -töitä. Ne on palkitsevia, sillä työpäivän jälkeen ei tarvitse miettiä työasioita, vaan voi paneutua harrastuneisuuteen ja itsensä sivistämiseen laajalla skaalalla. Ehtii palautua ja on tilaa maailman ymmärtämiselle eri kanteilta.
 

Yhteistyössä