HÄmeenlinna? Ollaan muuttamassa työn perässä, ja kaupunki

• Viestiketjun aloittaja "korvis"
  • Ensimmäinen viesti
"korvis"
on meille uusi. Isohkoa kotia ollaan etsimässä yms. Kertokaapa kaikkea mahdollista?! Hyvät/huonot alueet, palvelut, koulut, eskarit yms kiinnostaa... kiitos jo etukäteen!

"vieras"
Huonoja alueita taitaa nykyään olla Nummi ja Jukola, Katumasta en enää mene takuuseen. Hyviähän löytyy sit useampia. Kankaantaka on vanhaa arvostettua aluetta, mutta taitaa enemmistö olla vanhempaa taloakin. Asuntomessualue ja Siiri on sit uudempaa asutusta mistä kyllä löytyy paljon myytäviä taloja. Joku muu varmaan osaa paremmin kertoa :) Emme itse asu Hml:ssa vaan tässä vieressä Hattulassa. Tällä seudulla kuitenkin olen asunut melkein koko ikäni. Hattulaa voin kyllä suositella myös. Tästä meiltä on Hml:n rajalle alle kilometri ja Tiiriön automarketteihin reilu 2km.

Hyviä alueita mm. Siiri, Ruununmylly, Papinniitty, Hirsimäki ja monia muitakin. Huonoja lähinnä nuo mainitut. Kouluihin ja tarhoihin olemme olleet tyytyväisiä, meitä ainakin on onnistanut näiden suhteen.
Siinä mielessä sissänlämpiävä kyllä on, että ensiksi tutuistumme kyllä myöskin muualta tulleisiin, kanta-asukkaisiin vasta paljon myöhemmin...:) Nyt olemme asunneet yli 10 vuotta täällä, emmekä todellakaan aio mihinkään lähteä! :) Oikein sopivan kokoinen kaupunki, kaikki palvelut löytyvät riittävän läheltä. Eikä Helsinki taikka Tampere ole kaukana, jos isompaa kaupunkia välillä kaipaa!

EX-HÄMPSY
Kauriala myös mielestäni mukavaa aluetta, ja lähellä kaupunkia (siis keskustaa suomeksi), kävellen pääsee nopsaan ja mukavasti ja tiiriön prismoille lyhyt matka. Mutta makuasioitahan toki on, riippuu mitkä asiat itselle tärkeitä. Ruununmylly, Siiri jne. kivoja omakotitaloalueita, HIrsimäki myös mutta näistä kaikista pitkä matka keskustaan. Eiks siellä vähän joka alueella oo joku koulu tai päiväkoti?

Mutta Hämeenlinna on kaunis, viihtyisä ja sopivan kokoinen ja niinkuin mainittu, sijainti hyvä Hkiin ja Treehen nähden, rauhallinen lapsiperheelle sopiva kaupunki. Tekis itelläkin mieli takaisin sinne vielä! :)

- - - *
Itse olen asunut Hämeenlinnassa lapsuuteni ja nuoruuteni. Tässä on länsipuolta tullut jo esille, mutta idästä löytyy esimerkiksi Hätilä, jos rauhallista omakotitaloaluetta kaipailee. Kaupat ja koulut lähellä - oikeastaan joka paikassa. Käikälä on melko kaukana keskustasta, mutta myös paljon omakotitaloja ja palveluita.

Jukolassa on hyviä ja huonoja paikkoja, pitää valita oikein. :) Ihan rauhallisia pientalojakin on.

"vieras"
Nummella muutaman vuoden paluumuuttajana asuneena täytyy todeta, ettei tämä todellakaan ole maineensa veroinen paikka. Omassa lapsuudessani 80-luvulla täällä tosiaan oli rauhatonta (en silloin kyllä asunut täällä, mutta jonkin verran tuli liikuttua), mutta kyllä täällä nykyään on ihan kuollutta. Lapsiperheitä taitaa pääasiallisesti asua. Paljon pientaloja omistusasuntoina. Jukola taasen on muuttunut rauhattomaksi enkä sinne mielelläni muuttaisi.

Hirsimäessä ei ole muita palveluita kuin päiväkoti. Millaiset ovat Siirin palvelut?

"Noora"
Jukola, Katuma ja Nummi ovat mielestäni hieman huonossa maineessa olelvia alueita. Nummella tosin itse asuin jokusen vuoden, ja enkä huomannut mitään ongelmaa.

Pääpiirteittäin hml on ihan mukava kaupunki, rauhallinen ja paikoittain ihan nättikin. Koulut oli ainakin kolmisen vuotta sitten ihan ok, luokat hyvänkokoisia ja lapsetkin tykkäsi, muuttojen takia useammassakin koulussa olleet siis.

Mukavia alueita, joista ainakin olen itse pitänyt, ovat olleet ainakin Ruununmylly, ja jos Hämeenlinnan lähialueetkin kelpaavat, niin Parola on äärimmäisen mukava paikka. Voin siellä asuneena suositella kyllä, keskustasta löytyy kaikki palvelut, koulut on lukioon asti ja Hämeenlinnaankin kymmenen minuutin ajomatka.

"mievain"
Eipä se Ojoinenkaan mikään loistomesta ole, siellä asuin vuoden...

Mut HML:aan muuttaisin takaisin koska vaan! Nättiä seutua, vesistö, puistoalueita ja Hämeen Linna.

Yhteistyössä