Hälytin soi aiheetta kassalla

  • Viestiketjun aloittaja Rehellinen
  • Ensimmäinen viesti
Rehellinen
Onko muilla hälyttimet soineet kassalla vaikka mitään ei ole varastanut? Olen kuullut kyllä kaupassa ilmoituksia että kassalla viisi oli aiheeton hälytys, mutta ensimmäistä kertaa osu omalle kohdalle. Herkkänä ihmisenä hälyttimen soiminen tuntu pahalta varsinkin kun ihmiset rupee katsoon että mikäs varas se siinä on. Kaikkien aiheettomien hälytystyn kohdalla pitäs kyllä tehdä myös kuulutus väärästä hälytyksestä koska tuollainen tilanne kyseenalaistaa viattoman ihmisen rehellisyyden.
 
hälyttävä
Minulla oli unohtunut sellainen viivakoodilappunen lompakon lokeroiden sisälle, kun ostin uuden lompakon. Tämä hälytti useasti. Oli kyllä kurjaa kun kassi hälytti aiheetta. vahingossa kerran löysin sen kun etsin jotain etukorttia.

Oletko sinä ostanut uuden laukun, lompakon tms? tarkista vielä kaikki pienetkin kolot jos sinne on jäänyt viivakoodi.
 
Rehellinen
Ei ollut laukussa mitään viivakoodi juttua. Kassa epäili että oisko lapsen ostoskärryissä jokin hälytin. Kun kävelin uudestaan hälyttimen läpi niin ei piipannut. En ymmärrä mistä ihmeestä voi soida?
 
toinen rehellinen
Onko muilla hälyttimet soineet kassalla vaikka mitään ei ole varastanut? Olen kuullut kyllä kaupassa ilmoituksia että kassalla viisi oli aiheeton hälytys, mutta ensimmäistä kertaa osu omalle kohdalle. Herkkänä ihmisenä hälyttimen soiminen tuntu pahalta varsinkin kun ihmiset rupee katsoon että mikäs varas se siinä on. Kaikkien aiheettomien hälytystyn kohdalla pitäs kyllä tehdä myös kuulutus väärästä hälytyksestä koska tuollainen tilanne kyseenalaistaa viattoman ihmisen rehellisyyden.
Joo kyllä tosiaan pitäisi kuuluttaa aiheettomasta hälytyksestä. Meille kävi kerran niin, että johonkin tuotteeseen oli kassalla jäänyt hälytintarra kiinni ripsiväriin. Pari viikkoa myöhemmin menimme toiseen kauppaan sisään ja hälyt huusivat. Jäimme tietysti ihmettelemään, että mikäs nyt on ja sitten myyjän tullessa paikalle selvittelemään, mistä hälytys aiheutui. Selvisi, että hälytys johtui ripsiväriin unohtuneesta tarrasta. Toki kyseessä oli se, että olimme menossa liikeeseen sisään, kun hälyttimet soivat, mutta silti itseäni jäi häiritsemään se, ettei mitään tiedotusta aiheettomasta hälytyksestä tehty tai myyjä sanonut edes meille, että on pahoillaan, kun jouduimme aiheettomasti epäilyksen alaisiksi... Eipä tarvitse ko. liikkeessä enää käydä...
 
"piipula"
on kerran ,olin vuosi siitä taaksepäin ostanut hanskat ja toiseen oli jotain jäänyt, plin kyllä usein kulkenut samat hanskat kädessä muttei aimmin soinut, nolotti hirveästi
 
hälyttää
Hälyttimien soiminen on kyllä niin yleistä, että en usko kovin monen olettavan, että kyseessä on varas. Itselleni on myös käynyt niin, että takin povitaskuun piilotettu tarrahälytin aktivoitui uudestaan muutaman kuukauden jälkeen. Jouluruuhkassa sitten vartija pyydettiin paikalle asiaa selvittämään, ja hän onneksi ymmärsi kysyä heti, että olenko ostanut jotain lähiaikoina ja niin löydettiin se hälytystarra takista. Ei jäänyt huonot fiilikset eikä jäänyt vaivaamaan, että joku ois mua epäillyt varkaaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
minä vaankin
Joo kyllä tosiaan pitäisi kuuluttaa aiheettomasta hälytyksestä. Meille kävi kerran niin, että johonkin tuotteeseen oli kassalla jäänyt hälytintarra kiinni ripsiväriin. Pari viikkoa myöhemmin menimme toiseen kauppaan sisään ja hälyt huusivat. Jäimme tietysti ihmettelemään, että mikäs nyt on ja sitten myyjän tullessa paikalle selvittelemään, mistä hälytys aiheutui. Selvisi, että hälytys johtui ripsiväriin unohtuneesta tarrasta. Toki kyseessä oli se, että olimme menossa liikeeseen sisään, kun hälyttimet soivat, mutta silti itseäni jäi häiritsemään se, ettei mitään tiedotusta aiheettomasta hälytyksestä tehty tai myyjä sanonut edes meille, että on pahoillaan, kun jouduimme aiheettomasti epäilyksen alaisiksi... Eipä tarvitse ko. liikkeessä enää käydä...
Tarkoitushan siis olisi, että tarroissa oleva hälytin inaktivoituisi lukijalaitteen läpi mentyä, mutta aina ei vaan näin jostain syystä käy. Ja siis tarran hälytin toimii siis edelleen. Ja joskus hälytin aktivoituu uudestaan pitkienkin aikojen jälkeen. Tätä tapahtuu aika paljonkin.
 
Monastikin. Viimeksi vajaa viikko sitten. Ei se mua haittaa, koska koskaan en ole mitään varastanut, joten pussissa on ihan puhtaat jauhot.

Mä en ymmärrä sitä, että mitä se hyödyttää, jos moinen kuulutus tehdään. Ensinnäkin se on aika pieni osa ihmisistä, jotka näkee sen tilanteen. Eli kenen kohdalla hälytin hälyttää. Kun sitten tätä asiaa aletaan selvittelemään, niin kyllä se loppujono siitä kassasta on jo omat tavaransa kassan läpi lyönyt, maksanut ja lähtenyt kaupasta ulos. Joten todellisuudessa he, jotka tilanteen näkevät, eivät sitten kuitenkaan tiedä, että miten hommassa lopulta kävi.

Mulle on se ja sama, jos joku randomi luulee mua myymälävarmaaksi. Tuskin tähän randomiin edes tulee toiste törmättyä ja vaikka tulisikin, tuskin hän edes tunnistaisi. Ja vaikka tunnistaisikin, niin aivan sama. Jos joku on niin tyhmä, että luulee, ettei aiheettomia hälyjä tule ja olen siis 100% varmuudella myymälävaras, jos hälytän, niin eipä hänen ajatuksenjuoksunsa niin kirkas noin niin kuin muutoinkaan ole, että siitä jaksaisin paineta itselleni ottaa :D
 
"joooo"
Ostin kerran ikkunaan laitettavat jouluvalot. Pakkauksesta puuttui muuntaja ja infon kautta kävin hakemassa uuden ja menin ohjeiden mukaan kassalle. Satuin ottamaan tuotteen kassalta mukaani ENNEN noita portteja, jotka ovat sen kassan päädyssä, ja portit huusi. Siinä mietittiin ja jätin tuotteen kassalle ja kävelin ilman sitä porttien läpi, ei hälytystä. Siltikin myyjä katsoi oikeudekseen määrätä minut näyttämään laukkuni sisältö ja taskujen sisältö siinä kaikkien muiden odotellessa ja tuijotellessa, vaikka selkeää oli että tuo vaihtamani tuote aiheutti hälytyksen. Kun sen taas otin käteeni portit hälytti. Toinen myyjä sitten sanoi että mene vain. Eipä tuosta mitään kuulutuksia annettu... Tuskin kävi selväksi viiden kassan muille asiakkaille mistä oli kyse.
 
toinen rehellinen
Alkuperäinen kirjoittaja hälyttää;29952472:
Hälyttimien soiminen on kyllä niin yleistä, että en usko kovin monen olettavan, että kyseessä on varas. Itselleni on myös käynyt niin, että takin povitaskuun piilotettu tarrahälytin aktivoitui uudestaan muutaman kuukauden jälkeen. Jouluruuhkassa sitten vartija pyydettiin paikalle asiaa selvittämään, ja hän onneksi ymmärsi kysyä heti, että olenko ostanut jotain lähiaikoina ja niin löydettiin se hälytystarra takista. Ei jäänyt huonot fiilikset eikä jäänyt vaivaamaan, että joku ois mua epäillyt varkaaksi.
Saman ilmiön huomaa itseasiassa myös autohälyttimien kanssa. Aikoinaaan -80-luvun lopulla ja vielä -90-luvun alussa hälyttimiä oli niin vähässä määrässä autoja, että joku soitti heti poliisit paikalle, jos autohälytin huusi. Nykyään kun hälyttimet on jo lähes jokaisessa autossa ja vikahälytyksiä tulee jatkuvasti ei kukaan enää kiinnitä mitään huomiota siihen, jos jossain autonvarashälytin huutaa...
 
gkkki
Joo, on soinut, myyjä ei huomannut ottaa ostamistani ulkohousuista hälytintä pois eräässä urheilutarvikeliikkeessä.

Mutta ei mulle tullut siitä mikään varas-olo, kun tiesin ettei mulla mitään salattavaa ole. Tiesin kyllä heti että sinne on häly jäänyt ja myyjä vain otti sen pois.

Mun mielestä tuo piippaus on kamalan yleistä, varmaan joka shoppailukerta jossain liikkeessä kuulen että joku piippaa, ei siihen kauheasti kiinnitä huomiota.
En ainakaan itse ajattele ensimmäisenä että heh, jäipä varas kiinni, vaan että on taas jäänyt hälytin ottamatta pois.
 
harmaana.
Vain moukka=palstamamma jää suu auki kyyläämään onko kyseessä oikeasti varas vai aiheeton hälyytys.
Minun tehtäväni ei ole tuomita ketään, vartijat saavat kassahenkilön kanssa tutkia ihan itse oliko aiheellinen vai aiheeton hälyytys,
minun vuoroni jos kassalla on seuraavana maksan ripeästi oman tavarani ja poistun paikalta, samoin jos minä olen jo pakkaamassa kasseja kun seuraavan asiakkaan kohdin portilla piippaa pakkaan kassini ripeään ja poistun paikalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
toinen rehellinen
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaankin;29952477:
Tarkoitushan siis olisi, että tarroissa oleva hälytin inaktivoituisi lukijalaitteen läpi mentyä, mutta aina ei vaan näin jostain syystä käy. Ja siis tarran hälytin toimii siis edelleen. Ja joskus hälytin aktivoituu uudestaan pitkienkin aikojen jälkeen. Tätä tapahtuu aika paljonkin.
Itseasiassa tässäkin tapauksessa tarra oli varmaankin inaktivoitunut ja aktivoitunut uudelleen, koska olimme käyneet tosiaan monissa liikkeissä niin, että ripsiväri oli ollut repussa, eikä ollut hälyttänyt. Kyseessä on kuitenkin mielestäni myymälän periaatteellinen päätös siitä ilmoitetaanko aiheettomat hälytykset vai ei ja erityisesti se, että miten asiakasta, jolle aiheeton hälytys tulee, kohdellaan ko. tilanteessa. Itse ainakin mietin tarkkaan käynkö uudelleen kaupassa, jossa minua ei palvella kunnolla.
 
"vihreä"
Onhan tuota sattunu. Yhdesti takana oleva asiakas neuvo myyjää missä tuotteessa se häly on, kun myyjä ei sitä löytänyt. Välillä on kävelty liikkeestä pihalle ja seuraavassa liikkeessä alkanut huutaa-
 
"hmm"
yhdessä entisessä kaupassa soi hälyttimet aina, jos oli kirjaston kirjoja mukana. kerroin aina kassalla etukäteen jos niitä minulla oli, eikä asiaa noteerattu kummemmin.

kerran pari ovat toisista kaupoista ostetut,(vanhatkin) meikit hälyyttäneet ja ollaan sitten laukun sisältöä myyjän kanssa yksi kerrallaan heiluteltu hälyttimien edessä että selviäisi mikä tuon hälytyksen aiheutti jos aiheeton oli. en muista pyydeltiinkö siinä sitten anteeksi.

melko usein myyjä on unohtanut vaatteeseen hälyttimen ja tämä soi kun poistun liikkeestä. joskus ei edes pahoitella, joskus on annettu esim. cosmopolitan-lehti hyvitykseksi.
 
hälyttää
Itseasiassa tässäkin tapauksessa tarra oli varmaankin inaktivoitunut ja aktivoitunut uudelleen, koska olimme käyneet tosiaan monissa liikkeissä niin, että ripsiväri oli ollut repussa, eikä ollut hälyttänyt. Kyseessä on kuitenkin mielestäni myymälän periaatteellinen päätös siitä ilmoitetaanko aiheettomat hälytykset vai ei ja erityisesti se, että miten asiakasta, jolle aiheeton hälytys tulee, kohdellaan ko. tilanteessa. Itse ainakin mietin tarkkaan käynkö uudelleen kaupassa, jossa minua ei palvella kunnolla.
Eihän hälytys ole aiheeton, jos sinulla on joku tuote joka hälyttää! Kun pystyt todistamaan, että et ole tuotetta varastanut, niin asia ei anna enempään aihetta. Mutta pointti on se, että sinulla oli mukanasi jotakin, mikä hälytyksen laukaisi, ja ei se ole kaupan tai hälytysjärjestelmän vika (pois lukien ne tilanteet, joissa henkilökunta unohtaa poistaa hälyttimen). Jos jokainen sinun mielestäsi "aiheeton" hälytys pitäisi kuuluttaa, niin siihen pitäisi isoissa kaupoissa palkata varmasti oma henkilönsä... En sano, etteikö olisi asiakkaasta ikävää, jos portti hälyttää, mutta jos ei ole mitään tehnyt niin en ymmärrä myöskään miksi asia niin kauheasti vaivaa. Eipä kaupan henkilökunta juokse yleensä paikalle kiljuen "varas!", vaan ihan asiallisesti tilannetta selvitellään.
 
"kolmen äiti"
Kerran on hälyttänyt ja syypää oli aikaisemmin samaisesta liikkeestä ostamastani uudesta lompakosta. Kassa poimikin sieltä lompsan uumenista viivakoodin josta häly johtui. Olihan se noloa mutta en ollut moksiskaan koska mitään en ollut varastanut.
 
vierailija
Suomussalmen tokmanilla kyllä hälytin huutaa aiheettomasti, kokemusta on..vaikka mitään ei ole varastanut


Kerran on hälyttänyt ja syypää oli aikaisemmin samaisesta liikkeestä ostamastani uudesta lompakosta. Kassa poimikin sieltä lompsan uumenista viivakoodin josta häly johtui. Olihan se noloa mutta en ollut moksiskaan koska mitään en ollut varastanut.
 
vierailija
Joo kyllä tosiaan pitäisi kuuluttaa aiheettomasta hälytyksestä. Meille kävi kerran niin, että johonkin tuotteeseen oli kassalla jäänyt hälytintarra kiinni ripsiväriin. Pari viikkoa myöhemmin menimme toiseen kauppaan sisään ja hälyt huusivat. Jäimme tietysti ihmettelemään, että mikäs nyt on ja sitten myyjän tullessa paikalle selvittelemään, mistä hälytys aiheutui. Selvisi, että hälytys johtui ripsiväriin unohtuneesta tarrasta. Toki kyseessä oli se, että olimme menossa liikeeseen sisään, kun hälyttimet soivat, mutta silti itseäni jäi häiritsemään se, ettei mitään tiedotusta aiheettomasta hälytyksestä tehty tai myyjä sanonut edes meille, että on pahoillaan, kun jouduimme aiheettomasti epäilyksen alaisiksi... Eipä tarvitse ko. liikkeessä enää käydä...
 
vierailija
Kyllä pitäisi kuuluttaa tuollaisista vääristä hälytyksistä ja/tai ainakin kassan pahoitella aiheutuneesta turhasta harmista. Itselläni Oriveden Tokmannilla soi juuri aiheettomasti. Tyhjensin laukkuni kassalla, eikä mikään laukussa olevista tavaroista eikä tyhjä laukkunikaan hälyttänyt erikseen. No, tavarat takaisin laukkuun ja nyt sitten ei hälyttynytkään enää. Ihme juttu!!!
Lueskelin näitä muita vastauksia ja näyttää että erityisesti Tokmannilla hälyttää turhaa. Enpä enää astu koko lafkaan, sillä myyjä kuittasi asian vain toteamalla että tekee tuota aina joskus silloin tällöin :((
 

Yhteistyössä