Häiriköivä lapsiperhe

Muutettiin n. Puoli vuotta sitten kivaan kolmioon. Aika nopeasti tosiaan huomasin, että lapsen päiväunet yms aivan mahdottomia, koska yläkerran lapset vetää rallia tuntikausia huutaen joka päivä.

Isännöitsijä on kädetön, vaikka melu on siis niin lujaa, ettei televisiota kuule.

Asiasta olen ystävällisesti huomauttanut, kuten myös siitä, että ko. Lapset about 5 vuotiaita, ja aika usein rallia on klo 11 yöllä, jonka jälkeen, n. Klo 12 nainen alkaa imuroimaan.

En kertakaikkiaan ymmärrä, miten tämäntasoinen melu voi olla ok. Tai imurointi listat paukkuen klo 12.

Ulkomaalaistaustaisia ovat, ja ymmärrän kyllä kulttuurieroja pitkälle, mutta tässä puoli vuotta menty jo univeloilla ja vitutuksella, kun oma lapsi pitäisi saada nukkumaan klo 20, ja täys töminähuutoralli päällä.

Voi olla, että saan kuraa niskaani, mutta saako lapsiperhe tosiaan mekastaa niin paljon kuin lystää? 5 vuotias jo ymmärtää kyllä paljon, ja meillä vajaa 3 vuotias, eikä meillä saa riehua sisällä,vaan ulkona painetaan senkin edestä. Tässä lomalla ollessani huomannut, etteivät tosiaan käy ulkona välttämättä koko päivänä, vaan sisällä pelataan sählyä ja jalkapalloa, juostaan kaappeja päin ja hypitään huonekaluilta, hakataan parvekkeen laseja ja pattereita.

Mitä voin tehdä? Asunnon vaihtoa olen hakenut kyllä, koska en haluaisi muuttaa alueelta pois, kun päiväkotikin lähellä.

vierailija
Oma moka kun muutit ulkomaalaisten naapuriin. Toki perimmäinen ongelma on talon äänieristyksessä, mutta sen kun nyt tietää olevan mitä on, kannattaa miettiä millaiseen meluympäristöön haluaa muuttaa. Sinänsä otan kyllä osaa ja olen itsekin melusta kärsinyt, mutta tosiasioiden kanssa pitää opetella elämään ja tehdä valintoja sen mukaan.

Kynnys puuttua ns. normaalielämän ääniin on todella korkea. Voisin melkein varmaksi sanoa, että kaikenlainen valittaminen on ihan turhaa.

vierailija
Paha rasti. Ulkomaalaistaustaiset perheet kun tuntuvat nauttivan koskemattomuudesta. Isännöitsijä ilmeisen käsi, vois toki sinne olla yhteydessä ja muistuttaa järjestyssäännöistä ja ihmetellä onko niitä ko. perheelle lähetetty. Muullakin kielellä kuin suomeksi. Muutoin ilmeisen huono äänieristys, voisko siihen teidän kämppään tehdä remppaa äänieristystä ajatellen? Jollei, niin sitten vaan pitkää pinnaa ja sopeutumista? Ellei voi toisaalle muuttaa.

vierailija
Ymmärrän hyvin sinua. Itse oon asunut kohta vuoden lapsiperheen seinänaapurina ja viimeiset puoli vuotta on ollut täyttä helvettiä. Valitin isännöitsijälle kovaäänisestä bassojen jumputuksesta, paukkeesta, kolinasta, huonekalujen siirtelystä lattialla raahaamalla, josta lähtee älytön vinkuminen minun asuntoon, josta on minun lisäksi kissallani kova stressi. Isännöitsijä ei tee asialle mitään, sanoi että kaikki mainitut äänet ovat normaalielämistä, josta kuulema taloyhtiö ei voi antaa varoitusta. Olin kuluttajaneuvontaan yhteydessä enkä ollut väärässä, vaan isännöitsijä oli. Juristi sanoi, ettei äänet vaikuta ympäri päiväisenä enää normaali elämisen ääniltä ja isännöitsijällä on velvollisuus puuttua. Hän ohjeisti olemaan yhteydessä isännöitsijän esimieheen eli luultavammin hallitukseen ja vaatimaan asiaan puuttumista sitä kautta. Tietenkin, jos sieltäkään kautta ei tahdota puuttua niin suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä kuntasi terveysviranomaiseen. He ovat silloin viimesijaisesti yhteydessä isännöitsijäsi kanssa ja isännöitsijällä on viimeinen mahdollisuus vielä puuttua ennen kuin aletaan tutkimaan onko äänieristeet riittävät, se tehdään mahdollisilla mittauksilla jne. Kyllä keinoja on. Kohtuullinen asumisrauha on taattava päiväsaikaankin eikä tietääkseni naapurista saisi kantautua toistuvasti yli 35db ääntä asuinhuoneistoosi -, jos näin tapahtuu niin silloin isännöitsijällä on velvollisuus puuttua asiaan.

vierailija
Tää on ainakin pk- seudulla aivan helvettiä nykyään. Eihän sitä halua olla r.sisti, mutta tosiseikka on että näillä ulkkareilla on aivan eri elämäntavat ja ovat helllllvetin meluisia. Eivät puhu edes normaalilla ääneensä yllä vaan huutavat kaiken aikaa, niin aikuiset kuin lapsetkin.

Ymmärrän erittäin hyvin harmisi. Itse olen yrittänyt löytää pienempää kotia kun tarve muuttunut, mutta suoraan sanoen ei pk- seudulta enää rauhallisia lähiöitä löydy keskituloiselle. Pitäisi olla paljon enemmän varallisuutta niin voisi valita.

Yhteistyössä