Häihin rv:llä 35

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt
Heips,

Tarkoitus olisi lähteä juhlimaan häitä 300 kilometrin päähän rv:llä 35. Arveluttaa vaan koko homma, kun olo on tosi raihnainen ja mukaan otetaan 1,5 vuotias riiviö, joka on just oppinut heittäytymään selälleen maahan raivoamaan, jos asiat eivät suju herran suunnitelmien mukaisesti. Mieskin on vielä edustustehtävissä, joten hänestä ei ole apuja. Millään en jaksaisi nostella koko päivää tuota juippia maasta ja juosta perässä.

Mitä itse tekisitte? Kehtaisko jättää koko jutun väliin?
 
toinen väsynyt
Itse en lähtisi edes ilman lasta, ei huvittaisi istua autossa/junassa moista matkaa edestakaisin. Häihin joudun kyllä itse viikolla 37+3 mutta ne ovat onneksi vajaan 10 kilometrin päässä synnytyssairaalastani. Eli jos kyseessä ei ole joku aivan lähimmästä perhepiiristä niin mielestäni voit hyvällä omallatunnolla jättää kekkerit väliin.
 
Lulu
Hyvällä omallatunnolla voit jäädä pois. Eiköhän vihkipari ymmärrä. Voihan se miehesi heille selittää, ettet pysty enää tuollaista matkaa kulkemaan. Pitäisikö teidän muuten vielä tulla kotiin samana päivänä/iltana? Vois olla kyllä tosi rankka reissu! En kyllä itse lähtisi.
 
rv 38
Kannattaa kysellä neuvolan tädin mielipidettäkin matkustamiseen jo noilla viikoilla. Ja ainahan voit sanoa ettei neuvolasta annettu lupaa, vaikka totuus olisikin toinen. Tuossa vaiheessa kannattaa kyllä pitää jo oma jaksaminen pääasiana.
 
ellu
Hm, ajelin eilen itse 200 km ja mies sen jälkeen 300 km, autossa istuttiin yhteensä 5-6 tuntia, toki välillä jalotellen. Viikkoja on 35. Neuvolassa käytiin tänään ja eipä tuo täti matkasta mitään todennut. Mutta siis ap, jos tuntuu, ettei jaksa lähteä, älä lähde. Et tarvitse siihen neuvolan lupaa, et valkoisia valheita. Sanot vain, ettet jaksa. Onhan nyt hirveät helteetkin.
 
Kesä
Itselläni häät tiedossa rv 37, matkaa yhteen suuntaan on n.300km ja mukaan tulee 1v2kk poikamme. Tarkoitus on mennä, ja menenkin, vaikka makuuasennossa, on niin lähisuvussa, mutta jos et jaksa niin älä ihmeessä mene, kyllä olo ja kunto ymmärretään varmasti.
 
Vanha rouva
"Vanha rouva" tässä muistelee näitä lukiessaan, kun ekaa odottaessa lähdettiin miehen kanssa (vain) 130 km päähän siskoni lakkiaisiin. Laskettu aika oli jo mennyt, viikot 41+1 ja aamulla ennen lähtöä oli (kai) limatulppa irronnut, kun vähän verensekaista "limaa" tuli wc:ssä käydessä. Mutta siitä huolimatta silloin nuorena ja hurjana tuli lakkiaiset käytyä ja sen jälkeen piipahdettua sitten vielä kotimatkalla tutun lakkiaisissa. Illalla klo 22 aikaan olin menossa nukkumaan, lapsivesi meni ja aamuyöstä klo 3 jälkeen syntyi tyttö! Olipahan "käynnistys".....tuo tyttö on nyt jo 13-vuotias teini. Olin ollut koko raskauden ihan OK kunnossa eikä reissu pelottanut, kun olisihan sitä sairaalaan (tosin tietysti "vieraaseen" sairaalaan) päässyt suoraan juhlistakin.
 

Yhteistyössä