Hädissään ja peloissaan

  • Viestiketjun aloittaja Katumuspillerit RASKAANA?
  • Ensimmäinen viesti
Katumuspillerit RASKAANA?
Heip, osaisiko joku auttaa?
Edelliset kuukautiset alkoivat 11.7 ja päättyivät 15.7. Kävi vahinko (ehkäisy petti) 16.7 ja kävin hakemassa apteekista jälkiehkäisyn 17.7 12 tunnin sisään. Noin viikko tablettien ottamisen jälkeen alkoi vuoto 21.7 joka kesti 4 pvä. Kiertoni on epäsäännöllinen mutta viime kuussa 26 päivää. Nyt kuukautisten olisi pitänyt edelis kuun kierron mukaan pitänyt alkaa 4.8, tein testin kp 33 joka näytti negaa. Nyt kuitenkin kp 36 eikä kuukautisia kuulu?! Pitäisikö testata uudestaan? Vai olivatko nuo menkat jotka tulivat vain viikko jälkiehkäisyn ottamisen jälkeen? VOINKO OLLA RASKAANA!!!

 
-mia
Hei
helposti sen voit tarkistaa aamulla, käy osta raskaustesti tai sitten mene terveyskeskukseesi ja pyydä raskaustestiä.. itselläni ei ole tullut kyseistä ongelmaa eteen mutta uskoisin että saa mielenrauhan kun käyt testaan asian kuin jännäät että joku täällä rauhoittelisi..
eli hengitä syvään ja toimi aamulla niin saat varmuuden..
 
Arvaus
Noilla päivämäärillä olisi aika epätodennäköistä, että ylipäänsä olisit raskaana, saati sitten jälkiehkäisyn ottamisen jälkeen. Oma veikkaukseni on, että hormonitoimintasi on mennyt jälkiehkäisystä sekaisin - se on nimittäin aika iso paukku elimistölle.
 
kokemusta on
Eikös ne katumuspillerit voi saada aikaan muutoksia kuukautiskierrossa? Muistaakseni siinä paketissa sanotaan näin. Minä sinuna luottaisin negatiiviseen testitulokseen. Aika hedelmöittymiselle ei ollut kovinkaan otollinen, ja otit katumuspillerit hyvissä ajoin.
 
katumus
katumuspilleri heilauttaa muutakin hormoonitasapainoa kuin pelkkiä kuukautisten alkamisajankohtaa. Ole huoleti. Ne voivat vaikka jäädä poiskin tai sitten saattaa tulla välivuotoa.
 
asta
Mulla seuraavat kuukautiset katumuspillerien oton älkeen olivat epänormaalit, todella niukat. Seuraavat normaalit kuukautiset alkoivat vähän myöhemmin kuin olisi normaalisti pitänyt. Muistaakseni eka kuukautiset - ne niukat - pillerien oton jälkeen alkoivat liian aikaisin. En usko, että olet raskaana.
 
Lievästi positiivinen ?
Tämä nyt ei varmasti varsinaisesti auta, mutta minäkin olen nyt hädissäni ja peloissani... Nyt jo entiselle partnerilleni (vakinainen, muttei vakava suhde) ja minulle tapahtui vahinko kuukautiskiertoni (kellontarkasti 28 päivää viime aikoina) 13. päivänä, siis periaatteessa ovuloidessani. En valitettavasti pystynyt ottamaan jälkiehkäisyjä ihan niiden suositeltujen 12 tunnin kuluessa, mutta 18 tunnin kyllä. Siksi en todellakaan huolestunut, kun pillerien ottoa seuraava vuoto jäi todellakin vain vähäiseksi tiputteluksi. En edes tehnyt testiä.

Nyt minulla on ollut virtsatientulehdusoireita, joiden hoitoon sain lääkkeitäkin pari päivää sitten. Eilen heitin ihan vain joukkina ystävilleni, jotka ovat terveydenhoitoalan ammattilaisia, että joko minulla on ""pissatauti"" tai olen raskaana. Eräs ystävistä sanoi, että minun kannattaisi ihan vain varmuudeen vuoksi tehdä raskaustesti, se markkinoiden halvin. No, tein testin pari tuntia sitten, ja kaksi punaista viivaa siinä näkyy edelleenkin. Kontrolliviiva on voimakkaampi, mutta myös raskautta osoittava viiva on kivan vaaleanpunainen.

 
Positiivinen
No, tietysti tästä voisi päätellä, että olemme ainakin hemmetin hedelmällisiä... Itsekin olen päättänyt alkaa syödä taas pillereitä, vaikken vakisuhteessa olekkaan. Onpahan ainakin suoja kaksinkertainen, jos ""tilanne"" sattuu taas päälle.
 

Yhteistyössä