• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

häät ilman lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja emmi
  • Ensimmäinen viesti
emmi
suunnittelemme häitä ja tarkoitus olisi viettää ne ilman lapsia, onko se mielestänne itsekästä? anopin mielestä on.
vieraat voivat ottaa lapsensa mukaan häihimme mutta omat lapsemme menevät hoitoon juhlan ajaksi.
 
jokainen tyylillään
Teidän hääthän ne on. Mielestäni kyllä, jos omat lapset ei saa osallistua häihin, niin ei sinne pitäis tulla muitakaan lapsia. Voihan häihin yrittää saada lapsille hoitajat, ettei tarvitse itse niin paljoa vahtia.
 
On itsekästä, kerran kyse on teidän omista häistä. Onhan se perhejuhla. Saati että toisten lapset pääsee sinne.. tosi reilua omia lapsia kohtaan?

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Eikö niille voisi pyytää häihin hoitajaa, että muutama sukulainen vaikka vuorottelisi?
 
äiti
Mä taas en käsitä että miksi lapset pitää jättää häistä pois kokonaan, noin niinku yleensä.
KASVATTAKAA ne pikku-riiviöt oikein niin osaavat olla mallikelpoisesti eikä kukaan pilaa kenenkään juhlia
 
vieras
Jos vieraat tuovat lapsensa niin silloin olisi musta ok, että omatkin olisivat juhlissa jonkin aikaa. Eikö esim. isovanhemmat voisi olla heidän kanssaan juhlissa muutaman tunnin?
Eri asia sitten, jos juhlat kokonaan aikuisille. Ts. vieraatkaan eivät toisi lapsiaan esim. juhlan bileluonteisuuden vuoksi.
 
vieras
Eikö hoitaja voisi tulla häihin lasten kanssa, saisitte olla suht rauhassa. Illalla sitten hoitaja veisi lapset nukkumaan. Mielestäni outoa, että muut lapset sallitaan, omia ei. Toki ymmärrän, että pieniä lapsia pitää vahtia ja passata, mutta kuitenkin olisi jotenkin tympeää jättää lapset pois.
 
tuleva morsian
meillä on tulevissa häissämme vain omat lapset ja miehen siskon lapset joilla on tehtävä häissä. muuten ovat lapsettomat häät. ja näin siitä syystä että oli pakko karsia vierasmäärää jotenkin.
 
minä
Te vietätte häänne juuri siten kun haluatte. Se ei muille kuulu, vaikka omat lapsenne hoitoon haluatte siksi ajaksi. Itse asiassa ymmärrän oikein hyvin tuon aatoksen, sillä vaikka lapsilla olisi hoitaja, niin jotkut lapset ovat niin kiinni esim. äidissä, että äiti sitä lasta joka tapauksessa joutuisi hoitamaan.
 
Kukin tavallaan, itse en osaisi tuollaista omalle kohdalle kuvitella. Jotenkin ne omat häät mieltää sellaisiksi, että lapsillakin on juhlassa sitten oma "osansa". Pienetkin lapset pärjäävät ja osaavat olla juhlassa, kuin juhlassa. Omissa häissä varmaankin apua saa isovanhemmilta, tädeiltä, enoilta sediltä, ystäviltä??. Missä niitä tapoja muuten opitaan? Jos vanhemmillakin valmiiksi jo asenne ei noita voi mihinkään ottaa, ei noitten kanssa ikinä voi mitään tehdä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Omissa häissä varmaankin apua saa isovanhemmilta, tädeiltä, enoilta sediltä, ystäviltä??. Missä niitä tapoja muuten opitaan? Jos vanhemmillakin valmiiksi jo asenne ei noita voi mihinkään ottaa, ei noitten kanssa ikinä voi mitään tehdä.
Mä en ainakaan kehtais laittaa muita vieraita hoitamaan lapsiani vaan he saavat tietenkin juhlia rennosti!
Siksi meille tulee ulkopuolinen hoitaja.
 

Yhteistyössä