Hääpuku, mistä?

• Viestiketjun aloittaja Mutru
  • Ensimmäinen viesti
Mutru
Moi!

Tarkoitus yhdistää häät ja ristiäiset ja nyt ihmettelen mistä löydän ns äitiysmorsiushameita. Ajatuksena niskantakainen kiinnitys (helppo imetys) ja että rintojen alle nauha josta loppuhamen helma laskeutuu miten laskeutuu. Pyöreyttä varmasti tuolloin on vielä jonkun verrran joten....

Mutta siis mistä löytyy? Olen muutamia sivuja kahlannut mutta siellä mitään mammavaihtoehtoja löydy!

PäiviLiisa
Jos elättelet toivoa että löytäisit valmiina kaupasta tms. niin saattaa olla turha toivo. Itse teetin juhlapuvun ystäväni häitä varten ompelijalla ja se tuli ihan kohtuullisen hintaiseksi ja ainakin saa juuri sellaisen kun haluaa. Riippuu vähän alueesta ja ompelijasta minkä hintaiseksi tulee. Omani työ maksoi 80 euroa (iltapukutyyppinen, yksinkertainen) + kankaan hinta.
Onnea etsintään.

minä etsin aikanaan odotusajan morsiuspukua ja löysin vain yhden hirveän mummumallisen (joka ois sopinu)
vuokrahinta oli 200? :eek:

Ompelija ystäväni sitten teki mulle mittojen mukaan puvun ja loppuhinta ois ollu alle 200 mut miehen kans sovittiin et ystävälle maksetaan viel se erotus, eli loppujen lopuks 200 meni ja ystävä sai isomman palkkion kuin pyysi :) =) molemmat oltiin tyytyväisiä

Olin itse raskaana kun menin naimisiin, silloin oli vielä markat käytössä, puku ommeltiin mittojen mukaan häitä edeltävällä viikolla että varmasti mahtuisi. Ja hintaa tuli alle 1500mk tosin vaihtelee paikoittain ystäväni kyseli ompelimosta Helsingistä ja sai hinta-arvion n.5000mk. Eli jos löydät kohtuu hintaisen ompelimon niin tulee halvemmaksi teettää kun vuokrata, meillä päin vuokra olisi ollut kalliimpi kuin omapukuni teetettynä. Ja toisaalta vaikka olisin ollut normaali tilassa en olisi rintavuuden takia löytänyt mitään valmista, joten suosittelen teettämistä.

Rasberry
juuri tuollainen yläosa kuin haluat on ihan uusimmassa moda-lehdessä! jos löydät hyvän ompelijan, hän pystyy tuosta kaavasta kuosittelemaan sulle puvun!
tai, jos satut asumaan p-savossa niin vinkkinä vaan että olen ammatiltani pukuompelija ;)

mamma-81
meillä vietettiin häitä vaavin ollessa 2kk.
ostin itselleni puvun, jossa vetoketju takana.
imettäminen onnistui siinä hyvin.
yläosa vain alas imettänisen ajaksi. =)

Sarita-80 harmaana
Mulla oli korsettimallinen yläosa, jossa molemmilla sivuilla vetoketjut imetystä varten. Alaosana leveä hame, jossa laahus.
Ompelija teki puvun mittojen mukaan ja hintaa tuli 200e.

Yhteistyössä