Häämenu

Mitäs mieltä seuraavasta hää menusta..?

Menu

Salaattipöytä (tomaatti-basilika-mozarella, kanasalaatti, vihersalaatti ja salaattikastike)
Lämmin savukala
Keitetyt porkkanat,kukkakaali,parsakaali,herneet
Keitetyt perunat
Kylmä paisti ja kuuma kastike
Juustomakaronilaatikko
Punajuurimarinoidut sillit

Raparperi-mansikka kiisseli ja kermavaahto

Maito, kotikalja, kotimehu, jäävesi

Kahvi, tee, mehu
Täytekakku
Sydänpiparit

Iltapala:

riisipiirakat + munavoi
salaatit samat mitä aiemmin
nakit ja lihapullat
savukala
rieska, ruisleipä + voi

Lasten pöytä jossa karkkia, sipsiä, limpparia

Hääkarkkina sydämenmuotoiset tikkarit

Vielä on hakusessa hieman tuo menu , mutta mielipiteitä :wave:

ihan jees, tykkään kun useampi salaatti. onko kyseessä lämmin (siis celsiusasteissa) savukala, vai kylmänä tarjottava lämminsavukala? jos kylmää kalaa niin ok, mutta jos lämmitettyä, niin musta ehkä vähän hassua kun pääruuan liha on kuitenkin kylmää. itse ehkä lisäisin vielä toisen sillin, mutta ehkä mä olenkin poikkeustapaus kun tykkään sillistä ;-)
onko kesähäät? juustomakaronolaatikko vaikuttaa "talviselta" tarjottavalta?
ja tarkoitus siis että on pääruuan jälkeen jälkkäri (kiisseli ja kermavaahto) - itse en ole ollut häissä joissa olis ollut jälkkäriä... vaan pääruuan jälkeen tauko, sitten kakkukahvit.

tuota lastenpöytää kanssa ajattelin, että itse ehkä panostaisin lasten omiin lämpimiin (esim nakkeja ja lihapullia), ja jättäisin herkut vähemmälle. mielummin sitten vaikka kaikille lapsille oma "pussukka", jossa joku rusinarasia, xylitol-nameja, pillimehu tms. sen lisäksi hääpaikalle lapsille oma piste jossa on esim värityskirjoja tms. häät on kuitenkin usein lapsille pitkävetiset juhlat (kättelyt,puheet, leikit jne) joten saattavat tarvita omia juttuja. karkkikulhoja vierastan siksi kun niistä voi vanhempien olla vaikea pitää pienten näppejä erossa, joten ylensyönnin vaara on ilmeinen...
Nämä oli vaan MUN mielipiteitä ja kokemuksia, toivottavasti joku muukin vastaa.
Hauskoja häävalmisteluja!

Yhteistyössä