Häämenu Itsetehtynä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morsian11/11
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Morsian11/11

Vieras
Onko kukaan tehnyt häihin itse ruokia? Mitä olette tehneet?

Olemme suht pienellä budjetilla liikkeellä, max 5000e. Ja mietittiin että josko tekis ruuat itse.. Tahtoisin ihan jotain normia salaatti buffetin, perunat, kasviksia, joku liha(+kastike), uuni tai savustettua lohta ja vielä jotain muutakin.. ehkä kasvisruoka ja kana tai jotain..

Kahvin kanssa kakku ja piparit..

Paljonko teille tulee väkeä? Kauheasti ainakin tarvitaan nättejä tarjoiluastioita ja yleensäkin kippoja ja kuppeja, joissa ruoka valmistetaan.

Kakun tekeminen itse on vähän niin ja näin, se kun olisi hyvä koristella vasta syömispäivänä (toki riippuu koristeistakin) ja ison kakun koristeluunkin menee aika paljon aikaa. Keksit yms. voi tehdä jo ajoissa pakkaseen.

Me vietimme ruokaravintolassa häämme, paikkavuokraa ei peritt eikä astioista eikä tarjoilijoista ;) Ainoasteen ruuasta maksoimme jonka saimme valikoida mieleiseksemme buffa tyyppiseksi pöydäksi, toki tilausruokaakin olisimme saaneet jos olisimme halunneet mutta katsoimme buffan palvelevan kaikkia :)
Hintaa tuli 50hengen häille muistaakseni 1300e

Me tehtiin iltapala itse, eli 2 eri salaattia, lihapullia jne jne, siinä ei ollut mikään kova homma, mut koko pääruokaa en ite lähtis tekee..Tai no riippuu tietenkin vierasmäärästä.

Astiat kuuluu juhlapaikan vuokraan. Poppoota tulossa alle sata, ihan tarkkaa ei vielä olla päätetty, kun vasta loppu vuodesta naimisiin menemme.
Mietin vaan mitkä olisi "helpoimmat" ruuat, jotka voisi tehdä valmiiksi, ja lämmittää vain.
Kakku todennäköisesti tilataan jostain.

^^Jos puhutaan noin isosta vierasmäärästä, en todellakaan alkais ite värkkää kaikkee, siinä häiden alla on muutenkin pirusti tekemistä ja ressiä ihan ilman ruokienkin vääntöä..Kannattaa kilpailuttaa pitopalvelut ja miettiä erilaisia ruokavaihtoehtoja.

Me pidettiin häät kesällä -07 kotona omalla pihalla. Vuokrattiin tosi iso teltta jonne pöydät laitettiin. Kattaus oli nätti, liinoineen ja kynttilöineen. viininpunainen oli tehostevärinä. Kakku tilattiin konditoriasta, koska iso kakku vie niin paljon aikaa koristella. Muuten teimme kaiken itse. ruokana oli salaatteja, pasta- ja riisi pohjaisia salaatteja sekä ihan perus vihreä salatti, fetaa jne. Sitten meillä oli 2 ihan tolkuttoman isoa grilliä, jotka lämmitettiin puilla. ( metrin haloilla) Grilliin tiukattiin kanan fileitä, possun ulkofilettä sekä lapsille lihapullia sekä nakkeja/makkaraa. Kaikki vieraat (60) kehui häitämme loistaviksi koska ruokailukin oli näin rennosti laitettu. Jokainen sai itse grillata mieleistään sapuskaa. Minäkin hääpuku päällä kääntelin kananfileitä... =) Loistavat kemut kaikkineen!

Meillä oli reipas 100h, lihat tilattiin paikalliselta lihakauppiaalta joka saapui paikan päälle grillaan ne myös. Salaattipöytä tehtiin itse, perunat keitettiin sekä tätini (on ammattilainen) leipoi kakun ja jälkiruuat (parit piparit) häälahjana. Lisäksi iltapalana oli loput salaatit, lisäksi makkaraa sai itse grillata. Kokoa itse salaattipöytä oli helppo ja kiitelty varsinkin allergisten vieraiden vuoksi. Siinä oli jokainen aines omassa kipossaan ja siitä sai koottua mieltymysten mukaan 3-4 erityyppistä salaattia. Koko ruokailulle tuli karkeasti hintaa n. 1000€, astiat oli erikseen ekologisia kerttiksiä.

Syytä on varmaan mainita, että koko juhla oli tyypiltään isot grillibileet kesällä.

Meillä oli syyskuussa 60+ hengen häät ja tehtiin kaikki ruuat itse (tai osittain sukulaisten avustamana). Meillä oli kylmäbuffet, koska juhlapaikassa ei ollut mahdollista lämmittää/pitää lämpimänä ruokia.

-Vihersalaatti vesimelonilla ja mansikkavinegrette-kastikkeella
-Salamipastasalaatti
-Peruna-rucolasalaatti pinjansiemenillä
-Italialaiset frikadellit (keitetyt lihapullat)
-Broilerin rintafilee paloina
-Parmankinkku-piirakka
-Parmesan-kasvispiirakka
-Hunaja-rosmariini focaccia + levite

ja kahvin kanssa lemoncurd-mascarpone-täytekakkua, suklaakonvehteja, herrasväen pikkuleipiä.

Kukaan ei moittinut ruokaa, päinvastoin, paljon tuli kehuja =) Ja ruokaa mitoitettiin niin paljon että yksi kokonainen kakku ja 2 isoa piirakkaa + salaatteja jäi vielä vieraille kotiinviemisiksi.

Ai niin, iltapala tilattiin valmiina: täytetyt patongit 3 eri täytevaihtoehdolla.

Yhteistyössä