Häälahja rahana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Irrotetaas tämä kysymys omaksi ketjukseen :D .

Eli jos hääkutsussa on tilinumero ja lahjatoive rahaa, niin onko sopivaa laittaa se raha onnittelukortin mukana vai pitääkö se laittaa sinne tilille?

Kukaan ei vissiin kelpuuta enää sekkiäkään? Tuntuu vaan jotenkin kylmältä siirtää toisen tilille rahaa, ikään kuin vain laskuja maksais :/ . Ja viedä sitten "tyhjä" kortti.

Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
tää menee ohi kysymyksen, mutta minusta on tökeröä laittaa tilinumero hääkutsuun :o

Juu, tästä on keskusteltu aika paljonkin täällä ;) . Ja mäkin mieluusti antaisin jotain tavarana, kuitenkin sellaista mitä hääpari on toivonut. Enkä itse laittaisi tilinumeroa kutsuun. Mutta nyt kun tämä tilanne kuitenkin edessä on, niin eipä siitä oikein poiskaan pääse :D .

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Irrotetaas tämä kysymys omaksi ketjukseen :D .

Eli jos hääkutsussa on tilinumero ja lahjatoive rahaa, niin onko sopivaa laittaa se raha onnittelukortin mukana vai pitääkö se laittaa sinne tilille?

Mä en ole rahalahjaa vastaan, mut jos kutsussa on tilinumero niin en anna rahaa. En pidä kerjäämisestä ja siitä, että sanellaan mitä periaatteessa saa tuoda lahjaksi. päätös lahjasta pitää tulla lahjanantajalta itseltään ei keneltäkään muulta.

Alkuperäinen kirjoittaja AEI:
Tietenkin tilille! Rahathan saattaa siinä hulinassa mennä jopa hukkaan...

Ei ne ennenkään hukkaan menneet ;) . Siis silloin kun tätä tilisiirtoa ei vielä harrastettu.

Jos ei nyt sentään hukkaan, mutta hääpari on antanut tilinnumeron ja haluaa rahat sinne... Helppoa kaikille! Ei tartte miettiä mitä kuppia ja kippoa ostaa...

Mutta miksi just sinne tilille? Miksei kuoressa? Itsepäinen jankuttaja :D

koska se on niin varmempaa, että menee perille. jos on 50korttia ja 49 laittanut rahat tilille,ja yks kuoreen ni voi olla mahis että ne joko oikeasti Häviää sieltä,tai "häviää" muuten vain.
ja miksi ihmeessä se pitäsi olla kuoressa ?

jos on vaikee tilille laittaa, älä laita. missään ei oo sanottu et jotain on hääparille annettava. ja fiksuahan olis ostaa vaikka maljakoita ja pussilakanoita ja lusikoita... harvempi pari taitaa isin ja äitin nurkista suoraan yhteen muuttaa, papin aamenen jälkeen vasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja miksi ihmeessä se pitäsi olla kuoressa ?

No kun musta se vaan tuntuis jotenkin "läheisemmältä"
:D . Vaikea selittää... Tuo tilisiirto tuntuu vaan samalta, kun maksais jotain laskua, se menee siinä sivussa.

No siksi, että kunnioitetaan hääparin toivetta.

Jos kutsussa lukee että häät alkaa kello 13 niin voiko mennä paikalle vasta kello 15, kun se sattuu sopimaan itselle paremmin?

Siinä on ihan kamala homma mennä eri pankkeihin vaihtamaan niitä sekkejä. Varsinkin kun lahjan antajat haluaa ehdoin tahdoin siinä lukevan JA mikä tarkoittaa sitä että sekin lunastaessa pitää molempien olla paikalla. Käteinen on sitten taas käteistä mut se menee helposti ruokakauppaan. Jospa hääpari haluaa häämatkatilille säästää sitä rahaa. Kukaan ei nykypäivänä sitä roinaa enempää tarvi.

Alkuperäinen kirjoittaja määmää:
jos on vaikee tilille laittaa, älä laita. missään ei oo sanottu et jotain on hääparille annettava. ja fiksuahan olis ostaa vaikka maljakoita ja pussilakanoita ja lusikoita... harvempi pari taitaa isin ja äitin nurkista suoraan yhteen muuttaa, papin aamenen jälkeen vasta :D

Sä et tainnut oikein ymmärtää koko kysymystä? En mä kitise siitä, että kun pitää antaa rahaa. Mä annan sen rahan ihan mielelläni. Mutta pohdin vaan sitä, että eikö sitä nykyään saa enää laittaa kirjekuoreen niin kuin joskus aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Jos kutsussa lukee että häät alkaa kello 13 niin voiko mennä paikalle vasta kello 15, kun se sattuu sopimaan itselle paremmin?

Voi pyhä yksinkertaisuus....

no ei vaan noinhan se yksinkertaisuudessaan on. Hääpari on toivonut selkeästi, että mahdolliset rahalahjukset laitetaan sinne tilille. Ja eikö fiksu vieras noudata juhlakalujen toiveita,vaikka ne itsestä tuntuisi kuinka hupsuilta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lili77:
Siinä on ihan kamala homma mennä eri pankkeihin vaihtamaan niitä sekkejä. Varsinkin kun lahjan antajat haluaa ehdoin tahdoin siinä lukevan JA mikä tarkoittaa sitä että sekin lunastaessa pitää molempien olla paikalla. Käteinen on sitten taas käteistä mut se menee helposti ruokakauppaan. Jospa hääpari haluaa häämatkatilille säästää sitä rahaa. Kukaan ei nykypäivänä sitä roinaa enempää tarvi.

Joo sama ongelma oli meillä aikoinaan shekkien kanssa ja kun vielä oma sukunimikin muuttui.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

no ei vaan noinhan se yksinkertaisuudessaan on. Hääpari on toivonut selkeästi, että mahdolliset rahalahjukset laitetaan sinne tilille. Ja eikö fiksu vieras noudata juhlakalujen toiveita,vaikka ne itsestä tuntuisi kuinka hupsuilta. :)

Sitä mä tällä kysymyksellä nyt ajoinkin takaa, että onko se ihan väärin laittaa rahaa kuoreen? Vai onko se nimenomaan laitettava tilille? Jos itse olette laittaneet tilinumeron, niin miten olette reagoineet, jos se raha onkin tullut ihan käteisenä?

Mun täytyy kyllä sanoa, että on aivan sama laittaako vieras rahalahjansa tilille vai antaako rahana tai shekkinä tai ihan miten vaan... vaikka kolikkoina tuo, jos kokee sen itselleen parhaimmaksi konstiksi.

Sitä mä tällä kysymyksellä nyt ajoinkin takaa, että onko se ihan väärin laittaa rahaa kuoreen? Vai onko se nimenomaan laitettava tilille? Jos itse olette laittaneet tilinumeron, niin miten olette reagoineet, jos se raha onkin tullut ihan käteisenä?

No ei se väärin ole, ainahan joku tuo tavaralahjankin, vaikka hääpari on toivonut rahaa...

no ei kai se nyt herranjumala ole VÄÄRIN, mutta osoittaa kyllä -minun mielestäni - vähän typeryyttä . Ymmärtäisin että joku isomummi pihtiputaalta saattaisi antaa käteisenä,kun ei "ymmärrä" tilille laittaa ja olis hankala mennä pankkiin ( ei oo nettiä jne ) , mutta muuten musta nyt ihan hullua.
Siihen kun laittaa tilille sen rahan,voi liittää viestiksi jonkun kivan henk.koht toivotuksen tms,niin ei tunnu sitten ihan kuin makselis sähkölaskua tms. :)

Onhan raha aika persoonaton eikä sitä kukaan enää seuraavana päivänä muista kuka antoi minkäkin verran. Ymmärrän kyllä ettei ole kiva laittaa tilille rahaa, samaan syssyyn menee lapsilisien ym. kanssa. Mut kätevää saajalle.

Siihen kun laittaa tilille sen rahan,voi liittää viestiksi jonkun kivan henk.koht toivotuksen tms,niin ei tunnu sitten ihan kuin makselis sähkölaskua tms. :)

Tuo oli muuten hyvä idea :) ! Siitä tulee vähän henkilökohtaisempi juttu. Kyllä mä siis aion sen rahan tilille laittaa, mutta mietin vaan, että olisiko se ollut ihan epäkorrektia laittaa käteisenä.

Yhteistyössä